Boot kopen

Hallo iedereen

ik zou ook een boot willen gaan kopen maar ik ken er nog niet veel van...
ik zou graag behoorlijke snelheden berijken 80/100KMp/h
stijl van de boot Deep-V
prijsklasse 300€/360€ max 390€ !!
bouwdoos en RTR mogen

is er iemand die mij iets kan aanraden ?

MVG Joeri

voor dat geld die snelheid...
zoek een mooie tekening op internet en ga bouwen.
maar voor dat geld is het erg lastig om die snelheid te halen.

Ik weet niet de traxxas spartan ofzo ik had die gezien toen ik onderdelen ging bestellen op de site

maar kan je mij ms een paar goede merken geven ? van speed boten
benzine en brushless GEEN nitro zooi

alvast bedankt

MVG Joeri

die traxxas is een abs romp en dat kan niet zo goed tegen die snelheiden.
merken kan ik je niet geven, ben zelf nieuw in deze tak van "sport" en ik heb een merkbootje van 20 jaar oud ofzo ;)
de rest is zelf gemaakt.

daarom zeg ik bouw er zelf een, dan kan je de kosten een beetje in de gaten houden.
of een rigger bouwen, die gaan hard en kosten niet de wereld (kan natuurlijk wel)

ja allemaal heel fijn maar zelf bouwen heb ik geen ruimte en materiaal voor een bouwdoos zou ms nog net gaan maar liefst rtr

ja allemaal heel fijn maar zelf bouwen heb ik geen ruimte en materiaal voor een bouwdoos zou ms nog net gaan maar liefst rtr

Dat vind ik nu een leuke opmerking
Voor eigenbouw geen ruimte en geen materiaal ( zeg 80 cm ) :onweer:
Uit een bouwdoos wel ruimte dus. (ook 80 cm dan ) :onweer:
En materiaal niet nodig (gereedschap) versta ik daar onder :onweer:
mvg
Frederik :D :D

RTR moet je ook eerst helemaal uit elkaar halen en dan goed monteren..
rtr is maar een term, en werkt niet zo als somige denken.
maar goed.

Hoe je het ook wendt of keert... als je geen ruimte en geen gereedschap hebt, zou ik er helemaal niet aan beginnen. 'Kant-en-klaar' bestaat eigenlijk niet. Wat eventueel een optie is, is op het 'te koop'-onderdeel van dit forum 'ns rondneuzen op zoek naar een goed opgebouwde speedboat. Maar ook dan zul je te maken krijgen met onderhoud, etc.

Hallo Joeri,

Doe jezelf (en ons) een lol en houdt je vragen bij elkaar in één topic, in plaats van dat van anderen te 'vervuilen'.
Dan blijft de zaak wat overzichtelijker.
Vraag desnoods een moderator om je verspreid staande posts in één topic bij elkaar te zetten.

Wat betreft je verlanglijstje van RTR en 80-100 km/h; die zijn er niet...

De Spartan van Traxxas kampt nog met wat kinderziektes:
Traxxas Spartan hits 50!! - RC Groups
Hier haalt de boot dus wél 88km/h, maar alleen na het vervangen van diverse onderdelen zoals de motor en de prop, da's niet écht RTR...
Méérkosten boven op de nieuwprijs ruim $200,00
Hier het volledige topic:
Traxxas Titan/Spartan/Gladiator? - Page 13 - RC Groups

Als je geen ruimte hebt om te bouwen, heb je dan wél ruimte om te assembleren?

Als dat het geval is, zou je bijvoorbeeld zo'n romp in de ARR versie kunnen kopen en zelf de motor, regelaar, Lipo's en servo, nodig om 80 km/h+ te kunnen halen te installeren:
R2hobbies.com - 31.5" EP Fibreglass Deep-vee Mono 2 Arowana ARR Racing Boat, ARR, rcbt0028_arr_code

Ik vaar deze boot zelf met de standaard motor en haal daarmee 65 km/h, snel genoeg voor het 30 x 30 x 30m parcours waarop wij racen (ESH).

Heb je vanmiddag tijd? Lees dan deze thread eens door over de verschillende motoriseringen en opbouw van deze romp:
***AROWANA 31.5" DEEP-VEE MONO*** - RC Groups

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.

Groeten, Jan.

Even terug on-topic :)

Ik zal dit weekend de volgende maatregelen uitproberen:

- Een andere ontvanger gebruiken met een accupack van 4.8V.
- De 'oude' ontvanger met een pack van 5 cellen.
- Het koelsysteem goed in de gaten houden.

En dan maar hopen dat het lukt :rolleyes:

Is het mogelijk dat een Robbe Navy 570 gebruik maakt van de cellen die direct zijn aangesloten op de regelaar?
Dus in feite dat de accupack van de ontvanger overbodig is voor de regelaar?
Mssn zorgt die interferentie voor de nodige storingen?

Mvg,

Vincent M.

Hallo Jan,

Dankuwel voor de hulp!

Dan rest er mij om alles eens uit te proberen. Desnoods ga ik morgen achter een nieuwe regelaar. Maar eerst zelf alles proberen op te lossen!

Gisteren ben ik nog gaan varen en het probleem is "opgelost".

Toen ik met mijn oude zender vaarde, kreeg ik weer storingen. Maar toen ik de mx-12 aansloot, dan vaarde ik zonder problemen.

Mijn oude zender-ontvanger configuratie bestaat uit:

IMG00016-20110212-1942.jpg

- Zender: Een Graupner C4-X ssm40
- Ontvanger: Graupner B4 ssm40

Hier is een stuk van de antenne afgeknipt en vervangen door een vaste antenne. (de lengte van het afgeknipt stuk, komt overeen met de lengte van de vaste antenne)

De nieuwe zender-ontvanger:

IMG00017-20110212-1944.jpg

- Zender: Graupner MX-12 35mhz
- Ontvanger: R700 fm35

Zou het kunnen liggen aan de 40hmz band?

Of mssn is er een slechte ontvangst door de vaste antenne.

Wssn heeft iemand hier meer ervaring met deze zaken :-)

Mvg,

Vincent M.

35mhz is voor het vliegen, mag je niet gebruiken voor het varen.

waar de storing vandaan kom kan ik je niet mee helpen mijn kenis gaat niet zover.

Hallo,

Ik weet dat 35mhz voor vliegen is, het was maar om kort uit te testen :)

Bij de vaste antenne heb ik de verbindingsplug vervangen door een andere. Maar ik denk niet dat dit de oorzaak is want er is een goed contact tssn de draad en het vaste deel.

Mvg,

Vincent

Hallo Vincent,

Ik denk, dat je het eerder moet zoeken in het eit dat de Graupner C4-X ssm40 een AM zender is en de 35 MHz zender van FM gebruik maakt.
Mijn ervaring is dat in een boot, waar alles dicht bij elkaar zit, AM zenders gevoeliger zijn voor storing dan FM.

Als je een 40 MHz FM zender op de kop kunt tikken zou het probleem ook opgelost moeten zijn.

Groeten, Jan.

Hallo Jan,

Ik had er geen idee van dat de C4-X een AM zender was.

Ik was bezig met een paar topics door te lezen en mssn maakt de vaste antenne contact met het carbon in de boot.

Ik ben niet zeker van dat laatste, want normaal gezien ligt er ook 1 laag epoxy/glasmat op de plaats van de antenne. Nu weet ik niet als dat voldoende is om deze elektrisch te scheiden van elkaar.

Mvg,

Vincent

Back