Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Staat lekker in de koolteer heel toepasselijk![]()
Hoeveel ampere trekt die buitenboordmotor? Misschien dat de aanloopstroom toch wat te hoog ligt. Aan de ene kant spreekt Conrad bij die regelaar over 35A continue, en aan de andere kant over een 380 size motor, wat niet bepaald een forse motor is.
ik heb nu gevaren met de praam, met de 2 accu's uit de Smit Nederland: 2* 4.8 Volt 5Ah, alleen zijn ze wel een stuk zwaarder dan die Lipo accu, dus waarschijnlijk had hij nog beter kunnen varen. hij heeft zeker wat meer Power met die andere regelaar. maar het achteruit varen is niet lekker, want hij gooit het water over het schot zo de boot in, dus het motor gat moet nog beter dicht gemaakt worden. maar ik denk wel dat de motor het zwaar heeft want hij begon net voor dat ik ging stoppen wel een beetje te roken. eerst had ik ook nog een blokje gewicht voorin liggen waardoor hij een beetje voorover lag, en hij meer golven maakte die hij zelf binnen kreeg.
Ik denk zeker dat de motor het zwaar heeft, volgens de specs is de bedrijfsspanning tot 8.4V, en met 2 keer 4.8 zit je op 9.6V. Als je bedenkt dat hij zonder koeling draait, in een afgesloten ruimte, en dan ook nog eens op een hogere spanning dan voorgeschreven, dan wil dat wel eens gaan roken...
of gewoon een accu met een lager spanning![]()
... Maximale lengte zegt niet zoveel, het gaat meer om het gewicht en de weerstand van de romp. Ik denk dat je of voor een lagere spanning moet gaan (als deze motor nog heel is) of een andere motor monteren, eventueel met waterkoeling.