Bouw AHTS Mustang / Viking

De 2 kooimannen zij aan zij in de biesbosch Dordrecht

full

full

full

Voor de oplettende kijker, ja hij begint kleur te krijgen, de mast krijgt vorm en ondertussen is beting ook door een collega bouwer voor mij gemaakt en geplaatst

Laatst bewerkt door een moderator:
Tekeningen

Hoi Rinus,
Je zal de tekeningen wel hebben maar ik vind het voordek wel erg klein of de opbouw erg groot.
Was je ook op de WSD? Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt, maar ik kan mij vergissen. Die Andre B. lijkt veel meer in balans als je het zo bekijkt.
grt
Hawser

Hoi Rinus,
Je zal de tekeningen wel hebben maar ik vind het voordek wel erg klein of de opbouw erg groot.
Was je ook op de WSD? Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt, maar ik kan mij vergissen. Die Andre B. lijkt veel meer in balans als je het zo bekijkt.
grt
Hawser

het voordek van de andre-b is met 1,5 meter verlengt.

Maak jij geen schrijffoutje je bedoeld toch zeker het achterdek want dat voordek zie ik zo niet zitten waar je die 1.5 Mtr vandaan moet halen
Mvg
Frederik. :D :D

Nee frederik hij schrijft het goed het voordek is met 1,5 meter verlengt zodat hij een wat spitsere kop kreeg is al tijdens de nieuwbouw gebeurd dat begrijp je wel toch hee

Mvg Rinus

Hoi Rinus,
grt
Hawser

Nou die 2 schepen lijken iets op elkaar maar als je de 2 echte schepen vergelijkt zijn er heel wat veschillen zo is de mustang toch wel heel wat forser je moet eens een paar pagina's terug gaan of bij stoppel kijken daar liggen ze naast elkaar en ja schaal 1:33 of 1:25 daar zit ook wel wat verschil in hee denk ook dat je het plaatje af moet zien met alles erop en eraan toont heel anders zit wel in het hoofd kan ik moeilijk overdragen zo haha

groet Rinus

Nee frederik hij schrijft het goed het voordek is met 1,5 meter verlengt zodat hij een wat spitsere kop kreeg is al tijdens de nieuwbouw gebeurd dat begrijp je wel toch hee

Mvg Rinus
Dat is nu maar net hoe je dat lees he
Als ik een schip verleng dan is dat dus een bestaand schip
Waar ik dus een stuk tussen zet
En als het al langer is bij de nieuwbouw dan is het gewoon zo gebouwd en dus NIET verlengt hoor ;) ;) ;) ;)
Mvg
Frederik:D

ps dan is het dek dus langer en zodoende niet verlengt toch

Dat is nu maar net hoe je dat lees he
Als ik een schip verleng dan is dat dus een bestaand schip
Waar ik dus een stuk tussen zet
En als het al langer is bij de nieuwbouw dan is het gewoon zo gebouwd en dus NIET verlengt hoor ;) ;) ;) ;)
Mvg
Frederik:D

ps dan is het dek dus langer en zodoende niet verlengt toch

Ga hier verder niet over in discussie maar helaas moet ik zeggen dat je in deze geen geen gelijk hebt

Toch wel hoor...

De André-B is een heeft vanaf midscheeps een totaal ander spanten plan dan de Meander en Isa.
Dit om de hogere en spitsere kop te realiseren.

Verder schiet de bouw aardig op, en het ziet er allemaal mooi uit.
De Mustang en Viking hebben inderdaad een naar verhouding kort voordek, dat komt vooral ook doordat ze 1,5 meter breder zijn dan alle andere Kooiman boten.

Succes met de verder afbouw!

He Rinus,

Hoe staat het met de bouw?
De mustang al weer uit de mottenballen gehaald na de zomer?
Groet, William

Back