Bouw AHTS Mustang / Viking

M5 zelfs

dan zal het wel goed zitten

succes verder nog. Verdere vorderingen volg ik, vindt het een mooi model, maar ook als echt schip een leuk ding haha, net als zijn familie

bouw mustang

Het is alweer een poosje geleden dat ik wat van me heb laten horen maar de bouw heeft daar niet onder geleden hiier weer een kleine update van de vorderingen tot nu toe

full

de shroefassen en shroeven zijn ondertussen gesteld en vastgezet in de epoxy

full

In afwachting van de motoren alvast al maar begonnen aan de opbouw

full

Vorige week de motoren binnen gekregen en direct begonnen met de installatie van deze de motor steunen heb ik voor stevigheid in de epoxy gegoten en mooet zeggen er zit geen beweging meer in dus lekker star

full

De motoren zijn brushless BL 5055-45 van robbe met een toerental van ongeveer 1400 toeren op 12V

full

de accu's die er naast staan komen erin te staan 2 maal 12V 12AH moet wel genoeg zijn om een poosje te varen .
Het volgende is de rol in kont te gaan maken weet alleen nog niet hoe ik dat ga doen ken namelijk niemand die een (klein) draaibank heeft dus dat wordt nog weer een uitdaging maar ook dat zal weer wel goed komen hoop ik, de roeren moet ik ook nog maken dus nog genoeg te doen dus.
Hoop deze week de buitenkant in de epoxy te zetten zodat de romp wat beter is beschermd.

groeten Rinus

Laatst bewerkt door een moderator:
.
Het volgende is de rol in kont te gaan maken weet alleen nog niet hoe ik dat ga doen ken namelijk niemand die een (klein) draaibank heeft

Ja en vragen zal wel vreemd zijn voor u Denk ik dan maar
mvg
Frederik:D

[Ja en vragen zal wel vreemd zijn voor u Denk ik dan maar
mvg
Frederik:D[/QUOTE]

Haha nee hoor moet ook eerlijk gezegd nog niet actief mee bezig geweest hoor en het moet een flinke rol worden ook hoor moet eerst eens gaan beslissen van welk materiaal ik hem wil maken en als ik daar uit ben dan komt de rest toch.
heb overigens al wel een idee maar dan weet ik nu nog niet waar het materiaal te halen om een idee te geven wou hem van een plastic materiaal maken weet even niet de juiste naam voor het en de rol moet 5 cm aan de uiteinden worden en zo'n 23,5 cm lengte dus we praten niet een klein rolletje

groet Rinus

Zoooo..... wat een ruimte zit er in als ik dat vergelijk met de mijne!!!
Ik had al moeite om mijn motoren er in te krijgen, waardoor ik stukken spant weg heb moeten zagen.
Voor de rest... ziet er goed uit.
ik blijf het zeker volgen.

Zoooo..... wat een ruimte zit er in als ik dat vergelijk met de mijne!!!
Ik had al moeite om mijn motoren er in te krijgen, waardoor ik stukken spant weg heb moeten zagen.
Voor de rest... ziet er goed uit.
ik blijf het zeker volgen.

hee Ronald

allereerst nog gefeleciteert met de geboorte van je dochter en maar geloof ook dat er wat maat verschil inzit is het niet die ruimte is ongeveer 44cm breed 20cm hoog en lang ja dat is nogal rekbaar maar het vlakke gedeelte is ongeveer 40cm dus ja ruimte zat idd.
Gelijk even een vraagje de rol van jou waar heb je die van gemaakt is dat teflon of wat anders want moet er ook nog 1 laten maken

Groten Rinus

hee Ronald

allereerst nog gefeleciteert met de geboorte van je dochter en maar geloof ook dat er wat maat verschil inzit is het niet die ruimte is ongeveer 44cm breed 20cm hoog en lang ja dat is nogal rekbaar maar het vlakke gedeelte is ongeveer 40cm dus ja ruimte zat idd.
Gelijk even een vraagje de rol van jou waar heb je die van gemaakt is dat teflon of wat anders want moet er ook nog 1 laten maken

Groten Rinus

de mijne is gemaakt van teflon.

Waarom een "lastig" materiaal als Teflon nemen.
PVC staf of Plexiglas staf is makkelijker te verven.
Aluminium is ook nog een optie, gewicht zal tenslotte niet helemaal het probleem zijn verwacht ik.

bouw mustang

Aluminium is ook nog een optie, gewicht zal tenslotte niet helemaal het probleem zijn verwacht ik.

Nee gewicht zal niet probleem zijn maar wie en waar .
heb zelf nog niet de mogelijkheid deze zelf te maken komt in toekomst misschien wel maar nog even niet

Groet Rinus

bouw mustang

Ru58 hier in Den Haag verkoopt PVC en Plexiglas staf

Bedankt voor de tip, heb uiteraard direct even gekeken maar plexi gaat op de site maar tot 40mm rond en de rol wordt 50mm misschien dat ze nog groter gaan anders loopt dat dood

Groeten Rinus

ik had op dat moment alleen teflon voorhanden.
er is zoveel mogelijk.

12494b373b6c4570e.jpg

Ik heb dit staan en het heet
FATALIJTE
Het is 30 cm lang en het weegt 800 gram
Is stervens duur in de winkel dat weet ik wel :banana: :banana:
mvg
Frederik :D

Oja het is 5 cm dik

Laatst bewerkt door een moderator:
Fatalyte Frederik wat moet ik me daar bij voorstellen is dat een kunststof of een metaal heb geen idee maar zijn wel de ideale maten en de onvermijdelijke vraag is dan waar te verkrijgen en heb je daar een prijs indicatie van want dan kan ik dat afzetten tegen andere materiale zoals bv aluminium

MVG Rinus

Rinus,
De Metaalwinkel in Rotterdam (vlakbij het Feyenoord stadion) verkoopt ook nylon tot een diameter 100mm.
Qua non ferro staf materiaal kun je hier ook van alles krijgen op lengtes die je zelf wil hebben

Fatalyte Frederik wat moet ik me daar bij voorstellen is dat een kunststof of een metaal heb geen idee maar zijn wel de ideale maten en de onvermijdelijke vraag is dan waar te verkrijgen en heb je daar een prijs indicatie van want dan kan ik dat afzetten tegen andere materiale zoals bv aluminium

MVG Rinus
Het is wit kunsstof
Prijs ik zou het niet weten hoor
Kan ik morgen wel achter komen
Wat ik wel weet als dat een meter van dat zwarte spul rond de tweehionderd Euro komt
In de winkel dan wel he
Zal het morgen even na vragen voor je
mvg
Frederik:banana:

Back