Bouw binnenvaartschip Stelsa

Hoi Frans,

Ik doe grafische vormgeven op school. dat is zeg maar dingen ontwerpen. Ik doe dat met photoshop, illustrator (hiermee ze gemaakt) en indesign. Die Move vlag bij ons in de mast (en sommige andere schepen) heb ik ook gemaakt voor die bevrachter.

Ja zou wel leuk zijn met meerdere schepen varen. Het weekend is die van mij (allebei trouwens) te zien op de havendagen. Is wel een basin maar dat schijnt 10 x 12 te zijn dus ken daar wel een beetje in drijven haha. Op zaterdag staat ie op een tafel bij kruyf en zondag ben ik ermee aan het varen als het weer meewerkt.

Laatst bewerkt:
Stephan...dat ik je ouders zag,dat was tussen de Oranje sluizen en schellingwouder brug..
Leuk schip trouwens...
Maar aangezien ik nog maar in de begin fase zit van mijn model...zal ik je wel eens treffen maar dan nog zonder mij model...
Lijkt me leuk om eens te treffen met meerdere binnenbouwers..
Groet en tot horens..
Frans..

Ramen gemaakt

Vandaag had ik weer wat tijd en dus had ik zoiets van ik ga de ramen erin maken.

IMG_1706.JPG

IMG_1709.JPG

En voorop ook hetzelfde gedaan ;)

IMG_1710.JPG

Zo is die van een afstand met de hut op de hoogste stand.

IMG_1705.JPG

Ik moet dat nog steeds mechanisch maken. Nu is er een touwtje waar ik aan kan trekken waardoor de hut omhoog gaat of zakt. Hier neem ik me een keer rustig de tijd voor. Hoe ik het wil doen weet ik al, moet alleen het nog maken en bevestigen in de roef. Motor daarvoor moet nog gekocht worden.
Dat komt nog wel.

Hallo,

Het weekend heb ik op de havendagen gestaan veel, heel veel bekijks. Zondag gevaren. Met alle schepen.

IMG_1724.JPG

IMG_1719.JPG

IMG_1728.JPG

Foto%27s-0209.jpg

Vanavond zet ik er meer foto's van op.

Nog een kleinigheidje, me duwsteven aan de onderkant van me dek (sb) is eraf gevaren :S
Dus gaan we dat maar repareren. Zit nu een gaatje in en dat is niet handig in een schip. Niet dat ik nu lek ben maar vond het wel beetje jammer. Mja die man kon er ook niks aan doen, kan gebeuren he.

Laatst bewerkt:
Hallo,

De schade aan me kop, De steun is eraf gevaren en nu zit er dus een gaatje in. Rechts hoe het hoort te zijn en links hoe het er uitzag.

Het asje die de steun tegenhoudt is met het hout en al naar binnengedrukt. Waar ik gelijmd had bleef alles aan elkaar zitten. Opnieuw gelijmd en het opniew passend gemaakt.

IMG_1752.JPG

Moet het nog wel een beetje bijwerken met verf maar de steun zit er nu weer op. 2 Componenten lijm is echt een supermiddel. Hij is weer net zo stevig als eerst.

IMG_1759.JPG

IMG_1758.JPG

@ Smit Hunter/Happy Hunter

Dat is van die bloemen rotzooi uit de bomen, dat dreef op het water. Daar zit geen schade. Dat spul zit op me hele schip. Nu is het er wel af maar toen nog niet.

@ Bart,

Ja die boot ging enorm snel. ik lag stil aan de zeikant van de bak. Had net me accu recht gelegd zou net weer gaan varen. Die kras is die man zijn lak van de stootrand op zijn boot. Duitse politieboot was het. Ding ging echt snel. Hij trok op maar zag niet dat ik er ook nog lag met mijn schip, Stonden wat mensen voor. Zonde is het zowiezo jah, zat net allemaal netjes in de verf, kan ik nu overnieuw doen mja, heb het bijna weer gerepareerd.

Middagje varen zondag 5 juli

Hallo,

Afgelopen zondag hebben Cor Verdonk en ik gevaren bij de modelbouw vereniging de Kempen. Het weer was prachtig en het varen net zo.

IMG_1784.JPG

IMG_1775.JPG

IMG_1778.JPG

IMG_1786.JPG

IMG_1771.JPG

Cor Verdonk is degene die in zijn duwbak zit met de boot erachter, om aan te geven wat voor maat zijn boot is. Hij heeft zijn boot 1:25 gebouwd. Wat een verschil met mijn "scheepje" haha.

Laatst bewerkt:
Horror!!

Wat een dag, Maandag 6 juli.

Me schip mee naar boord genomen. Hij staat onder de stuurhut op het schild van de den. Begint het vanuit het niets keihard te regen onder het varen (echte schip). Er stonden 2 accu's in me ruim. Ik wil me schip op pakken en terwijl ik hem oppak glijd er een accu door me ruim. Door die plotse gewichtverplaatsing slipt stuurboord zij uit me handen en ik zie 2 jaar werk een vrije val van 1,20 meter maken.:shock: Ik dacht echt )(*^(%^&$*)&* dit was het. De wereld was te klein. Mja direct gezakt en me schip opgepakt. Hij is in de lucht gedraaid met vlak naar bovenkant. Op zijn kop dus. Tijdens de val raakt de stuurboord zei een steun van een klapje bij ons aan boord. Deze steun tekende zich doormiddel van 2 gaten af. Hij is om op me stuurhut geland en op de voorwoning. Ik dacht echt, nou ik kan weer opnieuw beginnen met bouwen.
Toen ik het schip omdraaide viel de schade me relatief zijn val opzich nog wel mee. 2 kabeltjes van me lampjes in de woning waren los gerukt (dat is weer te solderen). De voorroef was op 1 punt (hoek) gescheurd. Ook de voormast was kapot. De 2 gaatjes in me zij zijn het grootse en meest zichtbare eraan. Ze zitten 4 cm in totaal in hoogte en 5 cm in lengte waarneer je er vierkant plaatje op legt. Uit me bakboord tunnel is een hapje maar dit is ook zo weer bijgewerkt.

Waar ik achteraf helemaal van sta te kijken is dat ik aan mijn stuurhut totaal niks had. Terwijl die zo'n beetje het complete gewicht van me schip heeft opgevangen.

Kan wel zeggen dat me model een zeeeer stevig schip is.

IMG_1792.JPG

IMG_1794.JPG

IMG_1799.JPG

Van de gaten heb ik een vierkant gat omheen getekend en het hout weggesneden. Steunen aan de binnenkant gezet en daarna een nieuw plaatje hout erin gezet en het alle bijgewerkt.

Het merendeel is alweer bijgewerkt ik moet alleen nu nog het gat weer dichtmaken en opnieuw te verfen. De rest is direct weer aangelijmd, Ik kon het niet zo laten liggen.

@ huub de jong

Ik had vlaggen van de efm erin hangen maar ik kon al me vlaggen weggooien die waren wel allemaal kapot behalve de slurink achterop en de Nl vlag

@ iedereen

Het is niet normaal idd.

Bedacht me dat gister eiglijk ook al. Hij vaart daar is niet over te klagen maar buiten dat water wil het nog wel eens minder succesvol gaan, goejedag zeg. Mag van mij wel voorbij zijn nu.

Jwel alles is wel te repareren, de helft is het alweer. Maar vooralsnog vind ik dat het allemaal wel meevalt. Het schip is op de stuurhut geland en daar is verder niks mee aan de hand. Heel me schip eiglijk niet zoveel, had het veel erger verwacht.

Had het liever niet wille aantonen met bewijs maar kan wel zeggen dat ik een behoorlijk stevig schip heb gebouwd.

Einde van de week is het gat wel weer dicht en de rest ook gemaakt. Daarna ga ik beginnen aan de hand reling aan me den. Daar heb ik wel zin in. Weer eens lekker hobbien.

hoi stephan

das een aardig smak wat het schip heeft overleeft.

maar jou zijkant is maar 1,2 mm dik ?

dat is bij mij al 5 mm. dat heb ik gedaan na dat mijn sleeper een keer van de trap gevalen was.

dus bouw nu wat steviger modellen.

sucses met de weder opbouw.

gr willem

Back