Bouw binnenvaartschip Stelsa

Nieuwe spullies

Vandaag heb ik nieuwe ankers gemaakt,

Een tijdje geleden heb ik een nieuw anker gemaakt voor de achterkant. Vandaag bedacht ik mij dat het ook wel mooier is als dat model aan de voorkant komt te zitten. Ik heb ze statisch gemaakt want ten anker ga ik toch nooit. Waar ik vaar heb je dan ongeveer 4-5 meter ketting nodig, en dat is me iets te veel om in het schip te leggen.

22022012603.jpg

22022012604.jpg

Tot zover de bouw van 2 ankers erbij, nu moet ik ze nog verven.. en dan nog voor Goes.

Tevens heb ik ook een nieuwe auto gekocht, eindelijk eentje die een mooie grootte heeft en wel bij het schip past. (vond ik) Wat is dat lastig om een goede auto te vinden. Een omgeverfde politie auto was het toch ook niet helemaal vandaar na 3 jaar hard varen een nieuwe gekocht. Bij de desbetreffende dealer stond nog een 300c en een beamer. Uiteindelijk toch maar gekozen voor de BMW

22022012605.jpg

Voor de liefhebber, tot Goes. Ik ben nu nog allemaal kleine dingetjes aan het regelen zodat ik ook echt met alles naar Goes kan.

Haha ja ochja als je het op die manier bekijkt wel, maar in een bassin zal het hier en daar wel lukken. Zou je de paal op schaal gaan bekijken dan klopt het allemaal wel aardig.

De ankers zitten er in ieder geval voor de sier. Morgen een foto van de ankers in kleur

@ brecht,

Dankje. Je zal ze vast nog wel een keer zien.

@ Ad,

Leuk, ik sta er beide dagen. En bij het bassin in de hoek, enfin u herkent me wel. Ik sta er met de Stelsa, de bak en de Emulator en nog de Waterlady maar die is in aanbouw.

Wellicht tot zondag dan :)

ik kom ook naar goes en kom zeker even bij jou langs om yekijken en om ideeen op tedoen ;) vind dat schip van jou echt onwijs mooi ;)

Zojuist met mijn schoonvader afgesproken ook op zondag naar Goes te gaan, misschien met zwagerlief er bij mee. Ik kom dus ook zéker even de Stelsa bewonderen.

hey Stephan,

Ik heb zondag even je spullen bewonderd en ziet er leuk uit hoor!!
Volgens mij was je zelf niet op de stand, maar ik ken verder ook niemand dus was lastig je te herkennen haha

De schepen zagen er inderdaad erg goed uit! Bedankt ook voor de spudpaal-demo, ik ben benieuwd naar de lier-oplossing daarvoor, het zag er veelbelovend uit in ieder geval.

@Cotjuh,

Dankje, ja dat kan kloppen ik ben even ook een rondje gelopen om bij mede bouwers te kijken, want er staat me toch mooi spul

@setsunakaede
Graag gedaan, vond het wel leuk. Ik had graag de spudpaal gezien, ja dan weet je al, dat is iemand van het forum, altijd leuk

Hallo Stephan, nog even bedankt voor de goede uitleg zaterdag in Goes. Hopelijk breng ik de werking van de stuurhut ook tot een goed einde zoals bij jou.

hallo,
khad een vraagje.
hoe kan u de radarmast laten zakken en ook zorgen dat de radar recht op blijft (heeft u misschien daar een tekening van)
en van wat is de autokraan (achterop) gemaakt van matriaal?
groetjes Paul

Als je dit draadje had door gelezen, had je kunnen zien dat de voormast volgens het zelfde principe werkt.
Zijn een paar duidelijke foto's van.
Ik heb ze net nog gezien.

Hoi,

Die boot bij de brandweerwagen, is een RIB, wat ik heb is een heel ander model.

Die BMW is wel inderdaad op die schaal, heb ook nog 2 andere varianten. Een schaalmodel van een EVO 8, en nog een btw

Back