Bouw Cat CT660 truck met Nooteboom euro pendel-x interdolly 3-smalbed-6 dieplader

Hallo luitjes,
....weer wat verder met wat kleine dingetjes....
....rondom de schotel het chassis afgewerkt met traanplaat en ook zijn hier de bevestigingspunten te zien waar het kleine laadbakje straks op kan rusten als de truck niet als trekker aan het werk is....
...en van dichtbij....
...daarna nog een handvat gemaakt op de sokkel van de kraan,zodat de chauffeur straks veilig op de truck kan klimmen, links naast de steunpoot is nog een extra achteruitrijlicht aangebracht....
...ook op het zwaar transport rek is aan de zijkant nog een handvat geplaatst,erboven is nog een werklicht geplaatst....
....ook aan de zijkanten zijn noge werklampen aangebracht.....
....daarna een mal gemaakt voor de zonneklep,en deze uit dun rvs plaat uitgesneden....
...ik wijk hier af van het origineel,daar zijn de positie lichtjes in de zonnenklep geplaatst, maar ik vindt een old school uiterlijk veel mooier.Dus de zonneklep komt iets lager en daarboven de ouderwetse positielichten.Ook de luchthoorns en de zwaailampen hebben hun plaats gekregen....
...en van een afstandje ziet het er dan zo uit....

Groetjes, Charlotte.

Hallo Charlotte,

Het begint erop te lijken, bijna klaar en dan alles netjes in de lak zetten ! :yes: :koud: :worship: :thumbsup:

Succes met de afbouw van de CAT truck.

Dank jullie wel voor de " Leuks" en de reacties.:thumbsup:
Dankjewel Piet,ja we gaan richting het einde maar zijn er nog niet, ik had hem voor Ede in de verf willen hebben, maar dat gaat niet lukken.
Wat moet er nog gebeuren ? : airco unit op het dak maken (komt de pistenking bus electronica in ),spiegels met ingebouwde richting aanwijzers,positielichten aan de zijkanten van de voor bumper maken,daarna het interieur van de cabine maken.... .
Hallo Marco,
Ja, hij komt mee naar Ede, slabbetjes meenemen verplicht ! :):banana:
Ik sta bij de baan van MBV Papendrecht.

Groetjes, Charlotte.:bye:

als je hem meeneemt naar ede zou ik als ik jou was een pleksie kist meeneemen en hem daar in zetten want slabbetjes gaan denk niet werken :worship: :worship:

Haha, ja die heb ik niet,dus toch maar slabbetjes of keukenrol meenemen ....:)
...weer iets verder....
...op het dak een frame gemaakt voor de airco unit,met een beugeltje wordt de pistenking dak module op zijn plaats gehouden...
...en met de buitenkant erop zie je er niets meer van,ook de zwaailichten op een voetje geplaatst,vondt ze iets te laag staan...
...en voor op/in de grille van de motorkap de 2 flitslichten geplaatst....

groetjes, Charlotte.:bye:

Dank jullie wel allemaal voor de reacties,:thumbsup:

Hoi Arjan,
dat is niet de chauffeur, die helpt alleen met de bouw;)
Er komt idd een chauffeuse op de truck te rijden :cool:,dat popetje is wel heel mooi idd, alleen wel prijzig .

Groetjes, Charlotte. :bye:

Op aliexpress kost het figuurtje €21,46 dat is zeker nog niet goedkoop maar dat zijn 1/14 vrachtwagen onderdelen ook niet :) :

https://www.aliexpress.com/item/Toy...-Series-5-Collectible-Loose/32843354447.html?

Een foto van mijn "Andrea" figuurtje bij een Bruder Mack geeft een idee van het formaat :

Q5MeHjn.jpg

De knie en heup scharnieren van deze figuren laten een zittende positie overigens niet toe, daar is een chirurgische ingreep voor nodig.

Groet,

Arjan

Hoi Arjan,
Dankjewel voor je reactie :thumbsup:, bij Ali had ik niet gekeken, scheelt de helft in prijs, voor 26 dollar laat ik het niet liggen idd, dus heb ik Maggie besteld om straks de truck te gaan besturen.
Het zittend maken zal wel lukken.

groetjes, Charlotte.:bye:

Back