Bouw-dag/avond bijeenkomst schaalhelicoptermodelbouwvrienden

Zo net terug van deze schaalmeeting, de terug reis ging niet helemaal vlekkeloos maar de rijtijd was het dubbel en dwars waard. Perfect geregeld, eten en drinken was allemaal perfect in orde. Verder was de dag zo voorbij, veel gehouwehoerd over heli's en de gezichten van de bouwers gezien en uiteraard genoten van de heli's. Ik heb zelfs even gehoverd :yes:met de heli van Jos, mooie kerel die Jos. Verder weer een paar nieuwe helivrienden gemaakt. Zal morgen even een uitgebreid verslag in elkaar zetten met foto's.

De thuisblijvers hebben weer wat gemist :cool:.

Yup ,
Heel interessant, al die mooie machines in het echt gezien , veel tips gekregen en veel bijgeleerd qua afstelling , lipo's en airbrushen.
Bedankt jongens , was echt de moeite waard en voor herhaling vatbaar.

Groeten
David

't Was hier stil gisteren op het schaalhelisubforum... Yep, de Belgische en een aantal Nederlandse schaalhelivrienden, die hier normaal het mooie weer maken verzamelden in St.-Ulriks Kapelle (nabij Brussel) voor de eerste uitgave van de RC schaalhelibouwdag.
Kwa organisatie liep alles perfect. Danny en Sigurt hebben het beste van hunzelf gegeven en iedereen echt verwend. Fris- en andere bierendranken waren koel,... de koffie en Pizza waren heet.
Bijna 40 man kwam opdagen,... een mega-succes... van 9u30 tot 20u (en voor sommigen nog veel langer) was het een echt modelbouwfeest. Er werd kennis gemaakt, gekeken, bewonderd, gebabbeld en door enkelen effectief gebouwd. Af en toe werd het vrij gedeelte onderbroken met een voordracht, presentatie of demonstratie.
Guy Vanderschelden opende met een uitleg over het instellen en afregelen van rotorkoppen. Iedereen (van beginner tot gevorderde) heeft weer bijgeleerd.
Daarna gaf ondergetekende wat uitleg over airbrushgereedschap en - materiaal, gevolgd door een live demo van de modulatietechniek.
Jos Kenens nam over en begeleide als een volleerde heligynicoog de geboorte van een nieuwe romp... Daarna trakteerde Jos ons op een prachtige presentatie van zijn komende droomproject...
Later op de avond, sommigen waren reeds naar huis werd door Ronny (Stratus) de kers op de taart gezet met een mega boeiende uiteenzetting over Lippo's en hun gebruik.
Tussendoor waren er naast veel drank heerlijke broodjes en lekkere pizza.
Een dag om nog lang in onze gedachten te houden en in de toekomst te herhalen.
De komende dagen komen dagen komen er massa's foto's. Dus iedereen die erbij was... posten maar.
Tot slot, thx aan iedereen die er bij was.

Heligroeten,

Nick

Het zal nog veel vermeld worden, maar de organisatie was TOP !!! Dikke pluim voor iedereen die hieraan heeft meegewerkt!!
Zoals Nick al vermelde was er veel te zien, te zeveren, en te leren, een hele geslaagde dag, en uiteraard voor herhaling vatbaar!!
Thx aan alle aanwezigen om er zo een succes van te maken

greets,

Didier

Bouwdag

Gewoon schitterend initiatief van de heren Danny & Sigert en de hulpen Sammy & Bjorn!! maar dank zijn bouwgoeroes als Nick en de Ronny's die er een start aan hebben gegeven. ik zeg inderdaad 'start' en op naar een volledige editie. Dit is iets waar we kunnen naar uitzien nog voor het vliegseizoen begint, en daarom is feb-maart een moment.
Er was veel interesse in alle onderdelen van de helimodelbouw en heb er ten volle van genoten. We geraakten niet uitgepraat, hé Didier ;) ?
Ik heb nog twee foto's over de Lipo uitleg en de geboorte van Jos.....
Imageshack - uitdemaljos.jpg

Laatst bewerkt:
Bouw meeting

Hallo Heren,

Het was een uitstekend initiatief, ik heb veel opgestoken gisteren, zo een dag helpt om die tormenterende vragen te beantwoorden die soms zorgen voor slaaploze nachten :-)

De organisatie was perfect, nogmaals dank daarvoor. En ook vind ik dat dit initiatief zeker volgend jaar een sequal moet krijgen :-)

Tot binnenkort

Gr
Kevin

Ik heb overal zoveel aan't praten geweest dat foto's nemen er bijna niet van kwam ;-)
Deze wil ik jullie niet onthouden, een algemeen overzicht..

full

@ Guy... inderdaad..'t was ook te lang geleden hé

Greets,

Didier

Laatst bewerkt door een moderator:
Superdag

Als echte F3C liefhebber keek ik toch naar deze dag uit, ik ben absoluut GEEN schaalbouwer maar wel een schaal liefhebber. Ik kan uitermate genieten van de prachtige schaalbouw werken die er hier op het MFB getoond worden. En niet alleen heli's ook in de vliegtuighoek en boten hoeken worden mooie modellen gebouwd.

Dus zaterdagochtend vroeg op 3 rompen in de auto gezet en op weg naar Sint Ulriks Kapelle ligt iet voorbij Brussel en is een rit van toch wel ruim 2 uur. Bij de zaal aangekomen was het al redelijk druk en werd direct al herkend als "Super John" a.d.h.v. mijn plug die als basis voor een F3C romp moet gaan dienen. Even inschreven bij Danny, mijn voorkeuren opgegeven voor de lunch en diner en daarna met een ieder kennis gemaakt.

full

De modellen die gebouwd worden kennen we allemaal wel van foto's maar ze in het echt aanschouwen is nog indrukwekkender. Uiteraard allemaal nieuwe gezichten voor mij en heb veel gesprekken met een ieder gemaakt, ook veel informatie opgestoken en toch ook wel veel over F3C gesproken.

Gezamenlijk lunchen:

full

Uitleg over het airbrushen door Nick:

full

Ook nog een "geboorte" meegemaakt, de Belgische FC vlieger Kos Kenens . gaat ook een F3C romp maken en heeft zijn romp hier het licht laten zien.

full

Mooi project en heb zijn eigenbouw heli ook mogen aanschouwen EN.......er zelfs mee gehoverd!!!! Bedankt Jos voor het vertrouwen en met deze actie kom ik zelfs in een lijstje voor, Ook Curtis Youngblood en Nick Maxwell hebben een proefvlucht met deze experimentele heli gemaakt en waren net als ik onder de indruk. Ik heb uitgebreid met Jos gepraat en heb er een F3C vriend bij, Jos heeft bij mij een onuitwisbare indruk achtergelaten.

full

Ik heb een perfect geregelde dag mee gemaakt in een ongedwongen sfeer en heel veel moois gezien. Ik heb het al eerder gezegd: petje af voor de mensen die de moeite hebben genomen en er tijd voor hebben vrijgemaakt om deze dag te organiseren. Het zelf gemaakte brood was perfect alsmede de pizza en ben met een brede glimlach weer naar huis gegaan. De terugreis viel en beetje tegen bijna 3 uur..maar was het dubbel en dwars waard.

Ik heb nog meer foto's op dutchf3c gezet: Foto’s 2012 |

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo iedereen,
Inderdaad nen dikke merci aan Danny en Sigert. Het was een zeer mooi initiatief waarnaar we allemaal lang hebben uitgekeken. De tijd vloog voorbij. We kunnen al beginnen dromen vn de volgende bijeenkomst! Laat het nu maar snel goed weer worden dat we zo snel mogelijk de lucht in kunnen en het seizoen vn start kan gaan. Groetjes aan iedereen en tot de volgende.

Hei Hei ...

Ook ik was onder de indruk van dit PERFECT georganiseerd gebeuren ...
Het idee was er maar ze hebben het PERFECT uitgevoerd ..
Het was tof om de Nicknames eens in REAL LIVE te mogen ontmoeten , zoals Super John , de ouwe , Martin , Dirk en vele anderen ...
Dit was inderdaad een dagje om niet snel meer te vergeten ... ik heb er van genoten ..
Vele vele gesprekken gehad met de mede schaalbouwers en zeker met Arie ... ;-)
Arjen , je hebt echt een Juweel van een heli .
De TURBINE heli van Guy en van Arie waren dan ook de MAX ... en mooi gebouwd ...
Ik kan er niet meer over zeggen dat het TOF was ... ook de leerrijke LIVE optredens van de lesgevers was een mooi initiatief ..

Danny , Sigurt , Bjorn en Sammy nogmaals een dikke dikke proficiat met dit alles ...

En we gaan volgend jaar zeker een editie erbij doen ... next meeting en eerste voorbereidingen zullen tijdens de VARIO Days gebeuren ...

:snipersmile:

Ook ik heb enkele sfeerbeelden op beeld vastgelegd ..

DSC03498.jpg

DSC03499.jpg

DSC03500.jpg

DSC03501.jpg

DSC03502.jpg

DSC03503.jpg

DSC03504.jpg

DSC03505.jpg

DSC03506.jpg

DSC03507.jpg

DSC03508.jpg

DSC03511.jpg

DSC03512.jpg

Grtz
Ron

Dikke proficiat aan de organisatoren. Was een keitoffe, mega interessante dag en de thuisblijvers hadden zeker ongelijk !!! Heb weer nieuwe vrienden gemaakt en kijk al uit naar volgend jaar. Gewoon super, jongens:p:p:p:p

Bedankt aan iedereen die aanwezig was!!!!!!!

Beste schaalhelicoptermodelbouwvrienden allemaal.

Hierbij even een dankwoordje voor de mooie bouwdag/avond die we gisteren beleefden.

Bij het bedenken van de bouwdag/avond gingen nick en enkele andere mensen er vanuit dat er maar max een 15tal personen zouden komen.

Doch ben ik er altijd van overtuigd geweest dat het er wel wat meer gingen worden.

En dat hebben we gisteren mogen beleven.

We hadden in totaal iets meer dan 40 inschrijvingen met enkele mensen onder voorbehoud. Door de grootte van de zaal moest ik echter een inschrijvingsstop inlassen op het forum om de mensen die ik via mails naar clubs had verstuurd ook de kans te geven zich te kunnen inschrijven.

Uiteindelijk waren er gisteren 39 ingeschrijvingen geregistreerd.

Voor volgend jaar gaan we het iets vergroten maar ook niet teveel.
Ik denk dat met een max van 75 aanwezigen de huiselijke sfeer nog net kan behouden worden.
MAAAAAR dat zien we opt einde van dit jaar dan wel weer.................

Maar één ding staat vast.......
IK ZET DIT VOORT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
Het plezier dat ik en zeker alle andere aanwezigen hebben gehad is met geen geld te betalen!!!!!!!!!

Hiebij wil ik en sigert dus iedereen maar dan ook echt iedereen dat aanwezig was gisteren bedanken om van deze bouwdag/avnd een groot sucses te maken.
Zonder jullie opkomst was dit nooit een groot sucses geweest.

Voor de rest wil Ik ook nog even een dankwoordje overmaken aan:

Guy Vanderschelden (Tempel) , voor de uitéénzetting van het afstellen van twee- en meerbladskoppen.......

Nick (Blue bird) , voor de mooie airbrush demonstratie.........

Ronny (Stratus) , voor de zeeeer interesante voorsteling over lipo's.......

Bjorn (Santini air) en Sammy (Grainman) om ter hulp te schieten in de keuken............

Jos (jkB) voor het ter beschikking stellen van de tafeltapijt en projector.........

En aan iedereen om al die mooie modellen te willen meebrengen...........

Voor de rest hebben we gewoon ons best gedaan questie van de belegde broodjes en de pizza en de drank.
Maar ik ben er zeker van dat dit bij één ieder ander ook het geval geweest was .
Als je als gastheer uw gasten niet goed ontvangt komen ze nooit meer terug en dit kunnen we niet maken hé!!!!!!!
Deze bijéénkomst moet en zal blijven bestaan want hier zijn verschillende vriendschappen uit ontstaan...........................

Ook willen sigert en ik iedereen bedanken voor de bedankende postings, die ontvangen we met heel veel plezier.....................

Ook willen wij iedereen bedanken voor de schitterende foto's die hier gepost worden!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hopelijk kunnen we hiermede nog vele andere mensen mee verlekkeren om volgend jaar ook mee te doen.

Voor de geïtreseerde mensen die dit wel zien zitten kan er via een privebericht naar mij al naam en emailadres doorgegeven worden.
Zo kan ik een lijstje maken en er op tijd een mailtje voor sturen om iedereen uit te nodigen.

Nogmaals bedankt om er zo'n mooi dag van te maken.........................

Heligroeten SAR Scott (Danny) en Sigert

hey danny

hierbij wil ik jullie nog is complimenteren met de meer dan geslaagde bouwdag
wat de hulp betreft dat was mer dan graag gedaan
en kijk al heel hard uit naar de volgende editie

greetz santini air

Hallo heren .
Allereerst te melden dat ik me uitstekend vermaakt heb zaterdag zeer goed verzorgt zeker voor herhaling vatbaar.
Wat betreft de maiden vandaag is uitgelopen op een teleurstelling het flybarles systeem werkt niet goed en kunnen de oorzaak niet vinden als er iemand is die het weet graag.we gebruiken de cgy 750 van Futabaals iemand een idee heeft svp melden aan tiger 2 die is gek aan het worden.:vamp:
GR Arie

Hallo heren .
Allereerst te melden dat ik me uitstekend vermaakt heb zaterdag zeer goed verzorgt zeker voor herhaling vatbaar.
Wat betreft de maiden vandaag is uitgelopen op een teleurstelling het flybarles systeem werkt niet goed en kunnen de oorzaak niet vinden als er iemand is die het weet graag.we gebruiken de cgy 750 van Futaba als iemand een idee heeft svp melden aan tiger 2 die is gek aan het worden.:vamp:
GR Arie

Hallo.
Allereerst wil ik melden dat ik me zeer vermaakt heb zaterdag alles zeer goed georganiseerd dit is voor herhaling vatbaar complimenten :p.
Dan de maiden de vandaag plaats zou vinden is mislukt het flybarles systeem werkt niet goed en Arjen is teneinde raad dus als er iemand is de hem van advies kan voorzien over het c.g.y 750 futaba systeem graag neem dan even contact op met tiger 2 bvd.
Gr Arie

Hallo heren .
Wat betreft de maiden vandaag is uitgelopen op een teleurstelling het flybarles systeem werkt niet goed en kunnen de oorzaak niet vinden als er iemand is die het weet graag.we gebruiken de cgy 750 van Futaba als iemand een idee heeft svp melden aan tiger 2 die is gek aan het worden.:vamp:
GR Arie
Sorry wat fout gegaan eerste 2 berichten mogen weg.

Back