Superdag
Als echte F3C liefhebber keek ik toch naar deze dag uit, ik ben absoluut GEEN schaalbouwer maar wel een schaal liefhebber. Ik kan uitermate genieten van de prachtige schaalbouw werken die er hier op het MFB getoond worden. En niet alleen heli's ook in de vliegtuighoek en boten hoeken worden mooie modellen gebouwd.
Dus zaterdagochtend vroeg op 3 rompen in de auto gezet en op weg naar Sint Ulriks Kapelle ligt iet voorbij Brussel en is een rit van toch wel ruim 2 uur. Bij de zaal aangekomen was het al redelijk druk en werd direct al herkend als "Super John" a.d.h.v. mijn plug die als basis voor een F3C romp moet gaan dienen. Even inschreven bij Danny, mijn voorkeuren opgegeven voor de lunch en diner en daarna met een ieder kennis gemaakt.
De modellen die gebouwd worden kennen we allemaal wel van foto's maar ze in het echt aanschouwen is nog indrukwekkender. Uiteraard allemaal nieuwe gezichten voor mij en heb veel gesprekken met een ieder gemaakt, ook veel informatie opgestoken en toch ook wel veel over F3C gesproken.
Gezamenlijk lunchen:
Uitleg over het airbrushen door Nick:
Ook nog een "geboorte" meegemaakt, de Belgische FC vlieger Kos Kenens . gaat ook een F3C romp maken en heeft zijn romp hier het licht laten zien.
Mooi project en heb zijn eigenbouw heli ook mogen aanschouwen EN.......er zelfs mee gehoverd!!!! Bedankt Jos voor het vertrouwen en met deze actie kom ik zelfs in een lijstje voor, Ook Curtis Youngblood en Nick Maxwell hebben een proefvlucht met deze experimentele heli gemaakt en waren net als ik onder de indruk. Ik heb uitgebreid met Jos gepraat en heb er een F3C vriend bij, Jos heeft bij mij een onuitwisbare indruk achtergelaten.
Ik heb een perfect geregelde dag mee gemaakt in een ongedwongen sfeer en heel veel moois gezien. Ik heb het al eerder gezegd: petje af voor de mensen die de moeite hebben genomen en er tijd voor hebben vrijgemaakt om deze dag te organiseren. Het zelf gemaakte brood was perfect alsmede de pizza en ben met een brede glimlach weer naar huis gegaan. De terugreis viel en beetje tegen bijna 3 uur..maar was het dubbel en dwars waard.
Ik heb nog meer foto's op dutchf3c gezet:
Foto’s 2012 |