Je maakte je toch een beetje zorgen over het kopse verlijmen van dat romp-achterstuk? Als je die 3x3 latjes nou wat had laten uitsteken had je bij die lijmverbinding meteen extra stevigheid gehad...
Daar heb ik natuurlijk ook aan gedacht, maar de latjes kwamen precies op stukken depron uit. Dat ging dus niet. Ik heb geprobeerd om koolstof stripjes aan de zijwanden te lijmen om zo een extra verbinding te krijgen tussen het voor- en achterstuk, maar de zijwanden kwamen onder een lichte hoek bij elkaar. De stripjes konden dus altijd maar aan één kant vastzitten, aan de andere kant staken ze los de holle ruimte in. Uiteindelijk heb ik maar gedaan wat in de handleiding stond: gewoon met UHU POR aan elkaar zetten. Het lijkt stevig zat.
De neus bestaat uit een aantal plakjes 6mm depron
Ook hier eerst met een mes de boel ruw in vorm maken
En dan: heel veel schuren, en dat is niet mijn grootste hobby. Maar er zijn 2 redenen die k**klusjes toch acceptabel maken: 1) je krijgt er veel geld voor of 2) het is voor het goede doel. 1 geldt hier duidelijk niet (dit soort projectjes kosten alleen maar), 2 geldt zeker wel.
Aan het eind van het verhaal heb je dit
Sommige mensen kunnen dit echt helemaal mooi eivormig krijgen, bij mij blijft het als je goed kijkt toch altijd een beetje hoekig, zeker het staartstuk. Maar toch ziet het er geweldig uit! In de lucht zie je dat echt niet. Gewicht van de romp in deze staat: 25 gram.
De 'cockpitkap' moet worden losgesneden. Hij kan worden afgetekend met een soort papieren mal uit de bouwtekening. Mijn idee was om het met een figuurzaagje (alleen het zaagje dus) uit te zagen, maar dit hapte toch wel erg veel en zaagde niet nauwkeurig. De rest heb ik toen maar met een lang hobbymes gedaan, en dat ging prima. Bij het achterste stukje van de kap is het dus net niet helemaal netjes, maar ook dat zul je in de lucht zeker niet zien. Onder de kap zit ruimte genoeg om de electronica in te bouwen.
Je zou ook nog de voor- en achterkap afzonderlijk uit kunnen snijden, maar ik vond het zo al uitdaging genoeg. De kap wordt later scharnierend aan de voorkant opgehangen en aan de achterkant zal hij met een magneetje vastklikken.
Als laatste de kap met een spuitbus een zwart kleurtje gegeven.