Bouw depron stuka

Was toch best positief? Ik vind jr stuka 100x mooier geworden dan ik bij post 1 had gedacht. Eerlijk waar. Ben benieuwd naar de 1e vlucht.
ja je heb helemaal gelijk ik vind hem ook hartstikke mooi geworden.
nu maar duimen he en hopen dat hij vliegt denk het wel heb er een goed gevoel bij.


Grt Richard
 
Op eerlijke vragen krijg je eerlijke antwoorden.. zo is het immers.
De RC is/was aanwezig? Mooi!
Nu nog even de laatste puntjes op de 'i' om hem af te ronden.

En dan heb je hem alleraardigst eigenhandig 'uit je mouw geschud'. En da's best een goed begin. Van uit het niets... iets. En dat smaakt vast naar meer.

Mooi weer komt vanzelf... vandaag nog niet :cool:
GrBas
 
nog een paar update,s cockpit klopt niet helemaal moest hem een beetje aanpassen dacht dat dit wel kon.
De kruisen kloppen niet helemaal met elkaar verjaardag gehad he hahahahahaha
Grt Richard
 

Bijlagen

  • 20160214_213515.jpg
    20160214_213515.jpg
    122,3 KB · Weergaven: 186
  • 20160214_213528.jpg
    20160214_213528.jpg
    105,1 KB · Weergaven: 201
  • 20160214_213703.jpg
    20160214_213703.jpg
    113,5 KB · Weergaven: 208
Ik vind het een knap stukje werk. Misschien nog niet helemaal strak van kelder tot dak maar voor een eerste model zeker niet slecht! Ik ben benieuwd naar de maiden!
 
Nog een paar foto,s en dan stop ik ermee.
De twee delen nog aan elkaar maken alles getest en alles doet het.
Op naar de volgende.
Was leuk werk en leuk om te delen misschien tot de volgende keer

Mvg Richard
 

Bijlagen

  • 20160217_205944.jpg
    20160217_205944.jpg
    120,5 KB · Weergaven: 178
  • 20160217_210417.jpg
    20160217_210417.jpg
    111,2 KB · Weergaven: 176
  • 20160217_210027.jpg
    20160217_210027.jpg
    131,1 KB · Weergaven: 183
  • 20160217_210012.jpg
    20160217_210012.jpg
    126,2 KB · Weergaven: 185
  • 20160217_210239.jpg
    20160217_210239.jpg
    138,6 KB · Weergaven: 191
Laat je wel even weten hier hoe het vliegen ging, als de maiden (eerste vlucht) is geweest? Evt met foto's :). Ik ben iig erg benieuwd hoe dat gaat. Wens je er veel plezier en succes mee.

Freek
 
Mooi zo! Idd op naar de volgende!
Vergeet je de propeller er niet op te zetten [emoji23] [emoji23] [emoji23]

Bedankt voor het meegenieten, we horen zeker wel hoe je stuka vliegt!?
Een filmpje is eigenlijk nog mooier!

Succes met de maiden en veel plezier ervan!

Groeten, Arnold
 
Mooi zo! Idd op naar de volgende!
Vergeet je de propeller er niet op te zetten [emoji23] [emoji23] [emoji23]

Bedankt voor het meegenieten, we horen zeker wel hoe je stuka vliegt!?
Een filmpje is eigenlijk nog mooier!

Succes met de maiden en veel plezier ervan!

Groeten, Arnold
Dus je denk dat hij wel gaat vliegen ik namelijk ook
En plezier heb ik er nu al aan als ik er naar kijk vind hem goed gelukt.
Maar nog een vraagje aan jouw wat is de ideale stand voor de motor ik heb begrepen iets naar onderen en naar links of maakt dat niks uit.
Grt Richard
 
Misschien dat er mensen zijn met meer ervaring hiermee, mn gevoel zegt: 2 graden omhoog(domp) en 2 graden rechts(zijstelling), van boven gezien als je achter de staart van je kist gaat staan.

Bij een hoogdekker moet de motor naar beneden en bij een laagdekker omhoog.
De zijstelling hangt van de draairichting van je propeller af, ik ga er effe van uit dattie linksom draait.

Groeten, Arnold
 
Wil je je antwoord motiveren? Anders snap ik het helemaal niet meer [emoji23]
Ik leer ook graag bij!

In mn modelvliegboek vondt ik namelijk dit:


2f427459c95c512a0bd36c56c97e7366.jpg

Verwarrend......


Groeten, Arnold
 
schuimtoestel. niet te sappel maken om domp en zo.
gewoon rechtuit. vliegen doet ie toch wel.
helemaal recht vliegen en zo kun je met domp goed krijgen.

blijkt het toestel bij vol gas stevig omhoog te willen, terwijl hij bij weinig gas weer stevig omlaag wil, ga je domp toepassen.
omhoog of omlaag aan de hand van waar het toestel heen gaat bij volgas.

dit is een ontwerptechnisch ding.
ik heb hoog, laag en dubbeldekkers, alles staat met de domp een tik omlaag of recht.
normaal heeft iemand het toestel al gebouwd, en staan de bevindingen van de eerste vlieger op de tekening.
dat is hier niet van toepassing. dus zelf uitvinden ;-)

domp heeft met veel dingen te maken. weerstand, stand van de vleugel, profiel, vliegsnelheden, motorvermogen, type toestel etc.
bij kleine schuimtoestellen wordt er vaak zoveel vermogen toegepast, dat domp eigenlijk niet meer van toepassing is, practisch.
iig, daar heb ik er ook zat van, en bij geen van alle merk ik een probleem omdat er geen domp is toegepast
 
Helder verhaal, ik moet ook nog veel leren, vooralsnog is het boekenwijsheid, daar komt als het goed is verandering in.
Wat denk jij van zijstelling?

Sorry richard, effe leergierig zijn op jouw draadje☺

Groeten, Arnold
 
Misschien dat het misverstand over de domping te maken heeft met vliegtuigen waar de motor achter de vleugel zit (Easystar). :-)
 
Back
Top