Bouwverslag Bouw EV-55 Outback | Evektor

Update...

Een landingsgestel is essentieel voor een 1e vlucht, dus daar ook aan begonnen. De retracts komen er voorlopig niet in. Scheelt 60 gram per wiel (da's 180 totaal). Dus nu maar fixed gear met stuurbaar neuswiel.
Ziet er best heel schaal uit. Tevreden mee.

full


Dat lelijke gat moet dus weer dicht. Dummy landing gear doors maken ofzo.

full


Het orgineel met een (dubbel) maar wel heel klein neuswiel.
full
 
D'r zitten best behoorlijke lappen van vleugels aan, lijkt het.

Kunnen die die 180 gram extra niet dragen?

Hoeveel dm2 vleugeloppervlak heb je?

In één keer goed doen, anders dubbel werk!

Just my two cents.


jan.
 
Ik zal thuis eens mijn massa schatting opzoeken. Zat al vrij zwaar en een twin helpt niet met dubbele aandrijflijn en extra grote accu.

Uit mijn hoofd kom ik nu rond 3800 gram. Wingload zoek ik even op.
 
In één keer goed doen, anders dubbel werk!

Dat was ook mijn motto, tot ik vorig jaar thuis kwam te zitten omdat ik te veel dingen te precies deed en daardoor mezelf in de weg zat.
Dus "visie" op dit project is verlegd naar "eerst vliegen en dan details".

Uit mijn hoofd kom ik nu rond 3800 gram. Wingload zoek ik even op.

Zat er niet ver naast. Huidige schatting is vliegklaar gewicht van 3700 gram (dat is inclusief 800 gram aan accu's, 5S 6000-7000 mAh)
Oppervlak van 40.5 dm2 --> 90 gram / dm2

3 van mijn andere grote kisten zitten op 75 gram / dm2.

Eens kijken of ik dat ga halen en hoe dat vliegt. Daarna sloop ik wel e.a. voor retracts. Al lijkt me een passagiers- of cargodeur die open kan, ook wel erg gaaf wel.

Grt Matthijs
 
Update...

Front windshield gaat beter dan verwacht. Heb een mal geprint (heb tenslotte de CAD modellen) en daaroverheen folie gebogen terwijl ik die warm
maakte met een heat gun. Resultaat is boven verwachting goed gelukt.

Nu stukje bij beetje vastlijmen met canopy glue.
Met raam is de rompvorm een stuk beter zichtbaar. De neus een stuk meer gestroomlijnd.

Blij mee!

full


full
 
Back
Top