Bouw Hercules C-130 (Willem Bravenboer kit)

Gisteren weer vier vluchten met de Herky gemaakt, op de eerste twee accu's twee van samen 11 minuten (waarvan een deel volgas op verzoek van de toeschouwende jeugd ;)) en op de andere twee accu's 8 minuten omdat de eerste twee wel erg warm en een beetje bol waren (van die goedkope Mystery dingen van ebay hoewel UH tegenwoordig goedkoper is) en tijdens die vlucht een aantal dingen geprobeerd:

- als je flaps down geeft kun je net zo goed tegen een boom vliegen! Remde zo abrupt dat ik blij was dat ik drie foutjes hoog zat. Slecht idee dus tenzij je onder een hoek van 45 graden komt aanvliegen. Misschien wat minder dan de huidige 50 graden uitslag proberen.
- de Herky vliegt prima met het gas dicht! Wel even zweethandjes en windmee moet je behoorlijk uitkijken voor een stall maar als je de neus naar beneden houdt valt het mee. Prima te landen, in het vervolg mag het gas ook wat verder dicht voor de landing. Prettig idee dus als de motoren het massaal zouden begeven.
- ik heb een cameraatje bovenop de Herky geplakt en de eerste vlucht opgenomen. Wat er vanaf de grond uitziet als rustige bochten en kleine stuurbewegingen ziet er nog behoorlijk schokkerig uit. Filmpje is aan het uploaden naar youtube. Ook hoor ik een raar ratelig geluid dat ik niet kan thuisbrengen; klinkt een beetje alsof één van de motoren niet goed vastzit (wat dus niet het geval is, nergens zit beweging in)

En natuurlijk: de Hercules is een echte "crowd pleaser"! Veel bekijks gisteren (waar ik vlieg is een gebouw dat je kunt huren, zat gisteren een man of 80 waarvan de helft buiten stond), veel kinderen en jeugd vlak in de buurt (gelukkig lieten ze zich goed wegsturen bij start en landing)

Willem, snijden die dingen! Als je geen tijd hebt, zet het spul hier maar op zolder, komt goed ;) dit toestel moet echt weer onderdeel van de Nederlandse 'luchtvaart' worden :D

Filmpje hier:

[media=youtube]bxv43fwYTyE[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
hey alwin

ik heb het draadje even gemist

tot dusver heb ik alleen een proefvlucht gemaakt
om de herky na deze vlucht in de kleur te zetten

nou had ik van de styro color spuitbusjes gekocht
maar had dus net te weinig en is nergens op voorraad

wat betreft de foto's deze zou ik wel even kunnen maken als de kleur erop zit

aangezien ik op de vliegbasis leeuwarden vlieg, kan ik helaas geen filmpje of foto's maken tijdens het vliegen

misschien zou dit eens op een fly-inn kunnen
nu maar wachten op verf

raar geluid filmpje

Hoi Alwin,

Zou het rare geluidje in je flim niet gewoon de camera zelf kunnen zijn die trilt op de bevestigings onderdeel?
Wel altijd leuk om eens te zien wat je vanaf je vliegtuig ziet.

Ik ga binnen kort beginnen. Het nu mijn laatste dingentjes gedaan aan mijn opknappertje dus gaat eindelijk beginnen. Setup je is onder weg dus binnenkort weer een transall toevoeging in dit draadje.

Ik ga morgen eens op compressorjacht . :D

Heb een stuk styro met supervuller van Perfax behandelt . dat word na schuren zo glad als een kinder po .

Dus optimaal te airbrushen .

Na de watermeeting kan ik dan doorstarten .

Mvg Johan

wat betreft de foto's deze zou ik wel even kunnen maken als de kleur erop zit

aangezien ik op de vliegbasis leeuwarden vlieg, kan ik helaas geen filmpje of foto's maken tijdens het vliegen

Nooit eens aan uw mobieltje gedacht ? Daar staat zeker ook een camera op :idea::wink:

Huh, vreemd. Iedereen kan wel lid worden van die club en dus toegang krijgen tot vliegbasis Leeuwarden maar filmen mag niet? (alsof het 'leger' van Nederland wat interessants te verbergen heeft ofzo)

Aan de andere kant, regels zijn regels in zo'n geval (als je te gast bent) en je mag blij zijn met zo'n fantastische locatie!

Ik weet niet of je zomaar op de basis komt .
Vroeger moest je iemand vroegtijdig aanmelden met naam en adres .
Dat werd dan eerst gescheckt .

En regels kan je beter opvolgen op militair terrein , anders vlieg je (er af)

En een van mijn vliegtuigen kun je vinden op streetview van google earth maar geen militair terrein .;)

Mvg Johan

Ik ga morgen eens op compressorjacht . :D

Dankzij de vriendelijke mensen van de milieustraat in Oss heb ik nu een kostenlose kompressor voor de airbrush .

Morgen eens kijken voor een beginners spuitje van revel.
Is perfekt voor de acryl waterverf .

Maak er maar een UN transall van . :D
Is makkelijk spuiten , wit op witte ondergrond. paar rode kruizen en letters uit plotterfolie en klaar is de optik .

Mvg Johan

Huh, vreemd. Iedereen kan wel lid worden van die club en dus toegang krijgen tot vliegbasis Leeuwarden maar filmen mag niet? (alsof het 'leger' van Nederland wat interessants te verbergen heeft ofzo)

Op die basis oa. nucleair materiaal..

En ja, je mag lid worden van die club en dan heb je toegang. En dan mag je niet filmen.

Er is ook één F3A wedstrijd uit de A-klasse op dat veld, en dan wordt er ook niet gefotografeerd/gefilmd.

Het is zeker niet zo dat het onmogelijk is, er waren zat mensen met mobieltjes en camera's.. maar als je ze pakken, ga je eerst zelf voor schut (het is strafbaar), mag je je spullen inleveren, en vervolgens krijgt de vliegclub er problemen mee.

Niet doen dus. Wees bij dat je op zo'n plek een vliegclub hebt, het is echt wel bijzonder om van de start/landingsbaan waar normaliter F16's op starten/landen, te kunnen vliegen.

Niet doen dus. Wees bij dat je op zo'n plek een vliegclub hebt, het is echt wel bijzonder om van de start/landingsbaan waar normaliter F16's op starten/landen, te kunnen vliegen.

Precies mijn mening. Niet filmen is een kleine prijs voor een ideaal vliegveld in mijn ogen.
Helaas heeft Zwolle geen vliegveld (en geen gemeente waar zelfs maar een stukje gras mee te overleggen is, laat staan een mooi stuk asfalt of beton) dus ik moet het doen met wildvliegen.

Ach, er zijn ergere dingen ;)

Tsja, ik ga op vakantie om te ontspannen. Dat betekent, een mp3 speler vol audioboeken mee, een eReader vol digitale boeken mee, vliegtuigen mee... (want tenslotte moet ik al twee weken zonder mijn grootste verslaving, namelijk internet!)

Natuurlijk maak ik genoeg tijd vrij om met mijn gezin leuke dingen te doen maar camping is voor mij nog steeds gewoon relaxen, doen waar je zin in hebt (en niet doen waar je géén zin in hebt!)...

Hopelijk werkt het weer beter mee dan vorig jaar, de helft van de vakantie binnen zitten met een jas aan omdat het regent is niet mijn idee van lol hebben. Zeker niet als je voor een campingplek alleen al 480 euro neer moet leggen :(

controleer je onderschrift en het geen je geplaatst hebt :D

desondanks een goed vakantie gewenst

Misschien had ik iets specifieker moeten zijn - voor mij maakt het niet uit of het warm is of regent (kachel in de tent, laptop vol films mee en zoals gezegd boeken genoeg voor een jaar) maar het gaat er meer om dat mijn vrouw (die een hekel aan kou en nattigheid heeft) en mijn dochter van vier (die dol is op buiten spelen) er dan weinig aan hebben, waardoor ik ook geen leuke tijd heb.

(bovendien, zwevers meenemen en dan iedere dag alleen regenwolken zien is enigzins.. Demotiverend ;))

Ach, het gaat helemaal goed komen, dit jaar is het schitterend weer :D

Vanmiddag nog even met de Herky gevlogen in vrijwel windstil weer maar wat een lol! Vrijwel gas dicht, zweeft als de beste. eindeloos relaxed grote cirkels vliegen met kleine uitslagen, dan op 50 meter het gas helemaal dicht, in een hoek van 60 graden aanduiken, twee meter boven de grond optrekken en neerzetten :D

Best bestede geld van de afgelopen jaren, deze :D

Laatst bewerkt:
Back