Bouw Hercules C-130 (Willem Bravenboer kit)

102_0404.jpg

102_0405.jpg

dus 2x pen gat verbinding op de voorlijst en achter een vleugelbout (in jouw geval dus 2 vleugelbouten )

Heeft er iemand een idee welk vleugelprofiel ik best zou gebruiken?
Ben er zelf aan aan't denken een herkybird te maken van 3 of 4 m span.

Meneer Clark met zijn Y

Latere IMA modelen (holadiee) hadden baat bij een platter eppler 204 profiel

Het profiel dat op mijn toestel zit kun je op de eerste pagina van dit draadje vinden. Verder is het denk ik afhankelijk van wat voor toestel je gaat bouwen (balsa/glas of piepschuim/depron). Vier meter span, waar ga je dat laten, dan heb je het over een romp van 2,80 ;)

UNITED NATIONS als schrift is ook binnen .
Met dank aan RC-Network.

Morgen maar eens een tamponierkwast halen en een beetje zwarte plakaatverf .

Voor de Felixen heb ik dat zo wie zo nodig. (felix met eigennaam voor de kids)

Mvg Johan

Johan, cool, ik ben benieuwd! In welk draadje heb je die opgevist (of komen ze van een persoon?) heb je nog tips om de uit de vleugel stekende rovings af te knippen/zagen? met breekmesjes kom ik er echt niet door en ik ben bang met een ijzerzaagje de vleugel te beschadigen.

Quali, flinke dakkoffer is dat dan ;) of maak je de romp deelbaar (lijkt me wel practisch en zeker te doen met zulke afmetingen) vast wel iets te verzinnen met borgpennen ofzo.

Op RC-Network zit een grafiker die zeer aktiv is .

Ik snee die met een dremel af en lijmde een 3 mm balsaribje op de enden ,
Na het spuiten was daar niks van te zien , zo breekt er niet snel een hoekje piepschuim af bij transport.

Mvg Johan

Just 2 be shure en om geen 25 keer opnieuw te moeten beginnen...
Ff de voorziene afmetingen van mijn toekomstig "herky'tje"...

Spanwijdte= 4.00m
Lengte= 2.80m
Koorde - kant romp = 48.4cm
Koorde - buitenkant = 25.2cm
Span tail= 1,26m
Hoogte romp + tail= 116cm
Hoogte tail= 70.8cm
Hoogte romp= 45.2cm

Kloppen de verhouding iets of wat? Dacht zelf van wel maar beter voorkomen dan...

Laatst bewerkt:
Klinkt als redelijk goede verhoudingen. Bij mij is vleugel/hoogte 3/1, roer is even groot als één kant van hoogte. Of bij mij is 'ie erg klein of je hebt daar een rekenfout gemaakt. Zou volgens de verhoudingen van de rest dus 63 centimeter moeten zijn.

Wat voor materiaal ga je gebruiken?

Ik ben de motoren aan het aansluiten en doe dat naar beste weten zo:

Ik had de motoren zo kunnen aansluiten >

motor1+motor2 op lipo1
motor3+motor4 op lipo2

Mocht om wat voor reden dan ook een van de lipo's het begeven valt één vleugel helemaal uit was mijn gedachte, vandaar dat ik het zo heb gedaan:

motor1+motor4 op lipo1
motor2+motor3 op lipo2

Zo heb ik altijd óf de buitenste twee, óf de binnenste twee motoren (wat op halfgas meer dan voldoende is om het toestel zolang in de lucht te houden dat ik netjes kan landen)

Mocht iemand het hiermee oneens zijn hoor ik het graag, kan het nu nog veranderen :)

Ik sluit altijd alle motoren op 1 aandrijf akku/lipo .

Kan je nooit problemen krijgen met de vraag waar sluit ik de BEC op aan , die lipo is namelijk eerder leeg .

Mvg Johan

Back