Ok, nieuwe berichten
Net vier vluchtjes en wat start/landing circuits met de Herky gemaakt, in totaal 12 minuten. Nog geen idee wat er in de lipo's terug gaat, de eerste ligt nog aan de lader. Een aantal doorstarts gemaakt en wat starts en landingen waarvan hieronder een link naar de slechtste daarvan

dit is echt een waardeloze vlieglokatie voor alles groter dan een Foxje, vooral als er toch best wind blijkt te staan (omdat het erg beschut ligt merk je dat dus pas als je boven de hoogste bomen uitkomt, zie video)
Waarom ik er dan toch ben gaan vliegen, voornamelijk omdat ik het start- en landgedrag op gras wilde zien (100 keer beter dan op asfalt!) en het vlak in de buurt is, mijn andere vlieglokaties liggen allemaal minstens 20 minuten vliegen weg of hebben (na de winter) zulk lang gras dat de Herky niet eens vooruit zou komen..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen enkel verschil merk in vlieggedrag sinds de gewichtstoename maar dat kan komen doordat ik het CoG een flink eind naar voren verplaatst heb; de lipo's liggen nu 6.5 centimeter verder naar voren wat een stuk stabieler vlieggedrag oplevert (en ik denk dat nog een centimeter of drie zelfs nog iets meer winst zal opleveren!)
Helaas is het niet te zien op de video (keychain camera van 7 dollar van ebay) maar het toestel ziet er super uit in de lucht, door de beperkte ruimte kon ik helaas geen "low slow pass" doen maar ook op een meter of tien hoogte op minder dan kwartgas geeft het een geweldig vliegbeeld
Het probleem met de lompe landing van de vorige keer heb ik ook ontdekt; als je teveel van het gas gaat (rond het kwartgas punt) dropt ineens het vermogen waarvan je met cruisen op hoogte niets merkt maar waarvan je vlak boven de grond flink last hebt; alleen net andersom dan ik verwachtte. Ik ging ervan uit dat het toestel bij te weinig vermogen de grond in zou willen maar de neus duikt juist de lucht in (waardoor je toch weer hoogte wint, te weinig snelheid overhoudt en stallt)
Gewoon op kwartgas aanduiken, een meter boven de grond recht trekken, de neus iets drukken en 20 centimeter van de grond van het gas en de neus nóg meer drukken en het toestel landt keurig op alle vijf pootjes

net als de echte!
[media=youtube]5R4p4XfMgE4[/media]