Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, heb ik wel eens gehad. Dan zit er een los/slecht contact in één van de drie motordraden. Als je hem hebt losgemaakt en opnieuw gesoldeerd heb je het probleem dus al gevonden en verholpen![]()
denk erover om twee extra 3S2200 lipo's toe te voegen. Ruim 300 gram extra maar wel 4400 mAh, genoeg voor minstens een half uur vliegen.
De regelaar is niet vervangen, alles werkte (onafhankelijk van elkaar gecontroleerd) prima, dus ik heb alles weer als vanouds gemaakt. Gewoon in de gaten houden de volgende vluchten, ik vermoed dat ik toch ergens een los contact heb gehad (of een stukje krimpkous dat net niet helemaal goed afdekte ofzo), er rook ook niets verdacht en de krimpkous van de regelaar was ook nergens beschadigd. We zullen zien..
Motoren: HobbyKing Online R/C Hobby Store : FC 28-12 Brushless Outrunner 1534kv
regelaars: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 25-30A ESC (card programmable)
props: HobbyKing Online R/C Hobby Store : SF E-Prop 7x4 / 178x102mm w/ Adapters Black (5pcs/bag)
adapters: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Shaft adapter to suit 3.0mm motor shaft (collet)
Volgas leveren de motoren ongeveer 400W per twee (kan niet los meer meten) bij een verbruik van ongeveer 22A static WOT. In de lucht zal dat heel veel minder zijn, op 1/3 rondtuffen is net zo leuk en bespaart een hoop "brandstof". Ik heb vanmiddag vóór de motor opspeelde twee vluchten gemaakt direct na elkaar met alleen start en hoogte maken 3/4 gas, de rest minder dan half. Totale motorloop 9 minuten. In beide lipo's ging ongeveer 550mAh terug. En dit is inclusief vijf minuten proberen de motor weer aan het draaien te krijgen dus zal zeker minder dan 500 zijn geweest van alleen de vluchten.
Die 2.25 meter hercules van je, is die niet enorm zwaar? Ik heb het gevoel dat ik wel wat extra gewicht kan gebruiken en denk erover om twee extra 3S2200 lipo's toe te voegen. Ruim 300 gram extra maar wel 4400 mAh, genoeg voor minstens een half uur vliegen.
Nee, 22A per twee motoren (per twee aan een lipo, kan dus helaas niet onafhankelijk meten) maar zoals gezegd was dit static WOT (vleugel in de hand) en een run van 5 seconden. Tijdens de paar keer dat ik de logger mee naar boven heb genomen is het verbruik (per twee motoren dus) nog nooit hoger geweest dan 14A.
Haha dat doe ik ook wel hoor
Alleen is het soms wel prettig dat je ongeveer weet hoe lang je kunt vliegen voor je je lipo's sloopt. Vooral de exemplaren die ik in de Herky gebruik (Mystery) die komen van ebay en daar heb ik toch al niet heel veel vertrouwen in...
Helaas zal dat erg slecht werken met mijn 2.4Ghz module![]()
Hoezo? Combineer zelf ook gaat prima.
b
Of toch maar DX8 kopen![]()
Haha dat doe ik ook wel hoor
Alleen is het soms wel prettig dat je ongeveer weet hoe lang je kunt vliegen voor je je lipo's sloopt. Vooral de exemplaren die ik in de Herky gebruik (Mystery) die komen van ebay en daar heb ik toch al niet heel veel vertrouwen in...
jaccies, de trekkracht kan ik nog niet meten, vogende week ga ik mijn thrustmeter bouwen, de spullen zijn al binnen. RTF weegt de Herky 1820 gram en met een beetje wind merk je dat best wel. Aan de andere kant is het (op mijn door bomen en gebouwen omheinde veldje) hoog aanvliegen, onder 60 graden aanduiken, twee meter boven de grond horizontaal trekken, gas eraf en binnendrijven. Dat hoef je met een zwaarder toestel vast niet te proberen
De thrust heb ik niet gemeten maar berekend aan de hand van de specs van de motor met een 7x4 prop, dan zit je in theorie rond de 550 gram thrust per motor, dus ruim 2 kilo. In de praktijk zal het eerder 450 zijn, helemaal verticaal lukt niet (kan ook door de belabberde lipo's komen dus) hoek van 75 graden is wel de max.
Grofweg klopt die uitspraak wel, maar technisch "remmen" flaps niet maar vergroten ze de lift, waardoor langzamer gevlogen kan worden....en flaps helpen wel voor afremmen
trekkracht van toestel kun je makkelijk meten met een digitale gewichtmeter : 22LBs/10Kg/5g DIGITAL LUGGAGE FISHING PORTABLE SCALE ( op ebay voor +/- 5Euro)
touwtje om de stabilo en meten.
en flaps helpen wel voor afremmen , die hebben sommige op de club ingebouwd op de 225cm herc
mijn herc van 180cm :Gewicht 2200 gram (incl lipo van 5000mAh), trekkracht gemeten met digitale gewicht meter : 1900gram , verticaal lukt ook niet ,zo'n 75 graden wel
en ik twijfel (3,7Amp voor 2 motoren) nog steeds aan je stroomverbruik van je lipo'sLOL