Bouw HL Kuntur Max F5J

Ik heb 1 keer met stevige wind gevlogen, was nog met een Aeronaut CAM prop. Ik kwam echt niet hoog ermee. De huidige GM 10x5 is al veel beter maar ik denk dat er nog meer uit te halen, wat jouw berekening ook aangeeft. Het is voor mij nog steeds veel leren, ik wil gewoon het maximum uit deze kist halen en hopelijk nog eens een wedstrijdje mee te doen.

In mijn tijd als wedstrijdleider viel mij op dat de meeste piloten een bepaalde persoonlijke hellingshoek en een bepaalde voorwaartse beweging aanhouden tijdens de stijgvlucht, dit ongeacht de wind. Wat betekent dat er bij een beetje wind veel energie omgezet wordt in vooruit vliegen i.p.v. klimmen en dat kost hoogte aan het eind van de motorloop.

Ik vloog mijn inside ook met marginaal vermogen, met goed warme accu's haalde ik net de 190 meter dus dat was wel net voldoende. Probleem met wind is dat je ook ergens naartoe wilt kunnen vliegen en als je elke milleampére nodig hebt voor je hoogte heb je niets meer over. Dus als er 5 a 6 m/s wind stond eindigde ik bijna recht boven mijn hoofd en moest ik daarvandaan gaan zoeken.

Wat ook een mogelijke optie is een sunnysky 2216 950kv. Let op de motor maat zoals genoemd is zijn de stator maten en niet de buiten maten van de motor. Deze motor is volgens de spec 27.2mm aan diameter.
Heb zelf deze motor in meerdere kisten waaronder een acro zwever van 1.1kg met een 10x6 op 4s dit gaat verticaal met en leuk tempo. En een django L (3meter) met een 12x8 op 3s met een 50amp regelaar. Dit gaat rap omhoog en volg gas is niet nodig met deze om op goeie hoogte te komen.
Heb deze motor effe in ecalc gegooid en in onderstaande foto is te zien wat doe doet kwa vermogen. Dit is op 3s met een 12x8 prop.
9f52e976750edcb6cd9b41ea4ec72a8c.jpg

Back