Bouw je eigen BMW

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Roelof, 29 aug 2005.

  1. vince23

    vince23 Guest

    Ok bedankt!

    Ik had het inderdaad over de bmw. Dan nog de laatste vragen: Kan ik dit model zelf nog van betere kwaliteit maken door andere onderdelen te kopen? en tot slot is de radio control-set een redelijke of kan ik beter een andere kopen in de modelwinkel hier in de buurt?

    specs radio control-set:

    Zender 8216-t2d
    Configuratie: 2 kanaalsbediening
    freqbereik: 26 Mhz
    Modulatie AM: PPM
    Voeding: 200 mA
    bandbreedte: +/- 10 KHz/ -40 dB

    Ontvanger TR-202A
    tussenfreq: 455 Khz
    Bereik tussen de freqs: 20 KHz
    freqbereik: 26 MHz
    voeding: 35 zonder stuurzenders

    stuurzenders ACE S1903
    stuuruitslag: +/-45 graden zonder trim
    Voeding: 4,8 tot 6 volt van de ontvanger
    Stroomverbruik: 10 mA in rust en 650 mA bij activering
    Vermogen: 3kg/ cm
    snelheid: 0,19 sec/60 graden
     
  2. diamond334

    diamond334

    Lid geworden:
    12 feb 2006
    Berichten:
    187
    hey

    laat die handel ge gewoon een FM zender kopen gaat veel beter en heeft veel beter ontvangst ed.

    Je moet ook weten dat het 27mhz is in plaats van 26mhz, en er veel storing is bij 27Mhz AM om wille dat alle speelgoedautotjes er op werken en de garageporten, baby' foons ed ook op die frequentie zit.

    Ik zou in 1 keer iets meer uitgeven voor iets deftig want men belooft een berijk van 100M maar als je dan in de straat rijd heb je maar 20M met de gevolgen van dien.

    groetjes Geert
     
  3. vince23

    vince23 Guest

    He bedankt Geert, zou je me aub ook een specifieke zender kunnen adviseren, gezien de ontvanger die ik heb?
     
  4. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Hoi Vince.


    Als ik jou was zou ik met al je spullen die je bij elkaar hebt verzameld met het blad BMW naar een modelwinkel in de buurt gaan.

    Laad je hier goed adviseren etc. Ik raad je 2brothers rc aan, erg goede service en ze weten waarze over praten.


    www.2brothersrc.com


    Mvg Jesse
     
  5. XSBWD

    XSBWD Guest

    Ik ben dus iemand die wel zo'n abo heeft genomen. Het is XXX dat het lang duurt. maar voor een beginner lijkt het mij goed om te zien hoe alles werkt en je hebt aan elk onderdeeltje gezeten. het is wat geld maar voor een hobby het wel waard. ik heb het negentigste deel bijna in huis dus het abo werkt. niks te klagen. 1x een beschadigd onderdeel gekregen en erg snel een nieuwe ontvangen.
    iemand anders die er ook bijna mee klaar is?
     
  6. diamond334

    diamond334

    Lid geworden:
    12 feb 2006
    Berichten:
    187
    hey

    Ik zit nu aan aflevering 55.
    Maar je zij dat je een kapot stuk had.
    Nu mijn vraag waar bestel je dat?
    Want hun site bestaat al lang niet meer.

    Groetjes Geert
     
  7. Da Fireman

    Da Fireman Guest

    Hoi Hoi,

    Heb ook zo een boekje, koop het iedere week bij de dagbladhandel (buren).
    Er is maar 1 probleem, ik krijg die zender en de servo motors dus niet toe gestuurd.
    De verdeler zegt dat ze zelf nog aan het wachten zijn op die onderdelen.
    Misschien een goed idee om die zelf ergens te kopen ?

    Hier bij ons zijn het 79 delen.
    Zitten nu aan deel 69, nog 10 weken dus.
     
  8. DeLorean

    DeLorean

    Lid geworden:
    21 jul 2006
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Wervik (B)
    zelf heb ik ook deze auto gehad, het was mijn eerste, het is idd een Thuunder Tiger TS-4N PRO en heb hem gekocht bij RC World...
    ik vond het gewoon een super wagen, afstellen, inlopen en karren maar... over de zender had ik ook helemaal geen lagen, eenvoudig en lag lekker in de hand... de auto startte altijd onder problemen, sneeuw ploegtie ook aardig doorheen en de topsnelheid was ook heel aardig. ik heb aadig wat crashes meegemaakt (waarvan 2x opeens en tegel dat een stukje hoger lag, metgevolg dattie enkele saltos makte en gewoon vrolijk doorreed). ik heb persoonlijk heel goede ervaring met de auto en vind het wel beetje jammer dat ik hem weggedaan heb.

    ik hoop dat ik hiermee wat mensen verder help met twijfels over de auto.

    groentjes,

    Sander
     
  9. bbro2005

    bbro2005 Guest

    Ja ik heb de auto ook inelkaar staan. perfect wagentje aangezien je deze auto onder de 200US$ kan kopen op internet vind ik het wel jammer dat het totaal zoveel heb moeten kosten met 90 afleveringen, duurde me ook veel te lang had ondertussen al een andere wagen gekocht in duitsland bij seben-racing deze gaat wel erg hard met een 3cc motertje.... Het mooie van bouwen is natuurlijk dat je nu (bijna)alles weet over een modelauto hoe alles zo een beetje heet waar het voor diend etc etc.
     
  10. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    ik zie dit topic net pas nu ik de zoekfunctie ergens voor gebruikte...

    ik ga heel even offtopic nu:

    misschien komt er ook een andere serie uit die waarschijnlijk niet in de smaak zal vallen bij veilige vliegers...
    in engeland is de serie al klaar... klik

    er schijnen er maar heel weinig daadwerkelijk gevlogen te hebben aangezien er een boekje bij zit die waarschuwt dat het geen 1e, 2e, of 3e model is en dat iedereen eerst vliegles zal moeten hebben. hierdoor bouwden sommigen wel door om later dan maar verder te kijken, om dan er achter te komen dat ze de serie dan af hadden, maar dan zelf op eigen beentjes een trainer uit moesten zoeken. ierdoor gingen sommigen óf zelf maar proberen te vliegen en werd er niks gemeld van vliegresultaten ( sommigen lieten zich niet eens meer zien op de sites). ik heb tot nu maar 3 verhalen gehoord waarvan het toestel daadwerkelijk gevlogen heeft. de rest had het niet aangedurfd of heeft hem in de prak gevlogen...

    ikzelf denk dat het redelijk te doen moet zijn om het hier uit te brengen, en vind het ook wel een leuk idee, maar ik weet ook al dat er mensen zullen zijn die eigenwijs zijn en de regels niet opvolgen en dan de hobby een slechte naam bezorgen door bij iemand door de autoruit te vliegen... of zo dom zijn om in de straat te gaan prutsen...

    als het hier ooit uitkomt ga ik er zeker wel aan beginnen!

    maar er is meer kans dat binnen 3 maanden een 1:200 schaalmodel van de bismarck uitkomt ( radiografisch!!!!). die lijkt me ook leuk.
    hoe ik bij 3 maanden kom? een 1:250 model van de titanic kwam uit toen engeland bij deel 20 was en duitsland bij deel 40, eind augustus 2005. nu zijn duitsland en engeland ook ongeveer zover en zal nederland dus snel volgen omdat de andere olanden het ook doen.
    de spitfire komt misschien, maar misschien ook niet, de bismarck komt ZEKER!!!

    ohja...:http://www.projekt-bismarck.de/index2.php , http://buildthebismarck.co.uk/index.html
     
  11. Underdwarf

    Underdwarf

    Lid geworden:
    23 jun 2007
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Borne
    Hallo,

    Ik ben hier ook nieuw op het forum. Ik heb ook gelijk een vraag.
    Ik heb dus mee gedaan aan die actie van deze bmw m3.
    Is er iemand die weet hoe ik de motor moet afstellen zoals de fabrieks instelling?? Ik heb deze topic door gelezen maar niet gevonden.
    De andere topic gaat er alleen over als je de motor al lopend hebt.
    Dat krijg ik nog niet aan de gang.
    Alvast bedankt voor het antwoorden.

    Mvg

    Underdwarf alias Ludo
     
  12. Maikelchaam

    Maikelchaam Guest

    Hey hallo allemaal,

    Ik ben hiet helemaal nieuw, en ik heb een vraagje.

    Ik heb dus ook zon bmwtje en heb er al flink mee gereden.
    Maar ik heb dus een ongelukje gehad en mijn front wielophanging is afgebroken. Waar kan ik zoiets bestellen (heb liefst een site waar ik alles kan vinden) en wat voor merk is het eigenlijk.

    Zou iemand mij hier mee kunnen helpen :)

    Groeten Maikel
     
  13. diamond334

    diamond334

    Lid geworden:
    12 feb 2006
    Berichten:
    187
    hey miakel

    Als het vai het abonnement is moet je eens naar hun hotline bellen en eens nakijken welke onderldelen er allemaal beschadigt zijn,
    en eens kijken of je het kan bestellen.
    zoniet moet je eens gaan horen waar je hem gehaald hebt.
    Het grootste nadelle aan het abonnement vind ik et merk van het wagentje, aangezien ik niet veel verdelers ken die met thunder tiger werken.
    Hier zeg ik niks over de kwaliteit want aan de meeste stukken kun je gewoon zien dat ze degelijk zijn, het is enkel de aanbieding op de markt voor reserve onderdelen ed.

    Groetjes Geert
     
  14. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Met thunder tiger is niks mis hoor. Ze zijn de levering van onderdelen aan het verbeteren en de meeste winkels kunnen het al leveren.
     
  15. diamond334

    diamond334

    Lid geworden:
    12 feb 2006
    Berichten:
    187
    Die mening deel ik ook, en het klinkt goed dat ze de service gaan verbeteren.

    groetjes geert
     
  16. pelelaur

    pelelaur

    Lid geworden:
    6 feb 2007
    Berichten:
    22
    Ik zit nu aan nummer 70. Alles werd tot nu toe keurig geleverd. Heb één keer moeten bellen omdat bestelling uit bleef. Heb nu sommige delen twee keer. Ze maken er geen probleem van. Voor de rest is het voor een beginner heel interessant omdat je de wagen inderdaad vanaf 0 in elkaar steekt. Ok het is duur. Voor de rest wordt alles stap voor stap en heel duidelijk uitgelegd. ALs je centen en tijd genoeg hebt een aanrader.
    Greets
    Peter
     
  17. Delano

    Delano Guest

    vraagje

    verkeerde topic .... sorry
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2008
  18. pelelaur

    pelelaur

    Lid geworden:
    6 feb 2007
    Berichten:
    22
    Kent iemand de onderdelenlijst van deze wagen. De firma die in Parijs zit is ermee gestopt. Ik kom echter nog drie onderdelen te kort. Nu wil ik deze drie onderdelen proberen te kopen in een modelbouwwinkel.
    Wat ik nog nodig heb is:
    1) Motorsteun
    2) Een soort van haakje dat het uiteinde van de uitlaat op zijn plaats houdt.
    3) Een luchtfilter maar dat kan ik zo wel krijgen zonder onderdeelnummer.

    Kan en wil iemand helpen. Naar het schijnt is de auto van thunder tiger maar meer weet ik niet.
    Alvast dank.
    Peter
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is een Thundertiger TS4N PRO BMW M3GT RTR
    Mogelijk ook onder de naam ACE verkocht.

    Even dit topic doorgelezen en de linkjes gevolgd, het staat er echt in.
     
  20. pelelaur

    pelelaur

    Lid geworden:
    6 feb 2007
    Berichten:
    22
    Ok dankjewel. Nu eens informeren of ik die stukjes nog kan krijgen.
    Groeten,
    Peter
     

Deel Deze Pagina