Fotor
Forum veteraan
Tja, dan kan ik net zo goed de Koverall doortrekken. Dat zal het dan ook wel worden.Dun glassen denk ik? Iedere andere manier geeft een erg zacht oppervlak.
Zolang je dat maar af en toe doet blijft het leukNou, ik kom iedere keer dat ik post helaas niet verder dan "Oh", "Ah" en "dat wordt mooi!"

Afgelopen week vloog ik met een collega die de 271 ook nog in de DSA-tijd gevlogen had, hij had het ook over oranje. Ik ben al heel wat mensen tegen gekomen die de 271 bevlogen hebben.Leuk! Is ook "mijn" kist. Ik heb de nodige starts gemaakt op de 271, toen hij nog van de DSA was. Kleuren waren toen anders, hij was Oranje als ik me niet vergis.
Ondertussen gaat de bouw verder.
De gaten in de ribben voor de vleugelverbinder zijn aardig ruim. Ik heb de benodigde gaten voor de vleugelverbinder in de webbings van de schuine hulpligger afgetekend met een vulling voor een vulpotlood.
Na wat passen en hier en daar bijschuren zitten de webbings nu op hun plek, met de nodige gaten voor de vleugelverbinder.
De opvulling voor de achterlijst wordt eerst grof bewerkt met een schaafje.
Nu ben ik bezig met schuren van deze stukjes balsa. Daar gaat nog best veel tijd in zitten.
Bij de hoofdliggers steken de webbings hier een daar heel licht uit. Het teveel aan hout wordt weggehaald met een vijltje.
Ondertussen ben ik ook aan de remkleppen begonnen. Deze worden als losse kasten gebouwd, straks gaan de kasten in zijn geheel in de vleugel.
Lijmen van de behuizing (nee, ze zijn niet krom, dat is vertekening van de lens)
De vertikale delen van de remkleppen horen oranje/rood te zijn. Deze heb ik eerst gespoten voordat we verder gaan met bouwen van de kleppen. Nu hoef ik niet moeilijk de rest af te plakken.
Wat kost leven toch veel vrije tijd..... Het bouwtempo is me eigenlijk te traag naar mijn zin. Ondanks dat ik momenteel heeeeel veel vrij ben gaat er toch veel tijd zitten in 'het gewone leven', met allerlei noodzakelijke maar ook leuke dingen. Ik zou de Ka-7 graag begin april af hebben zodat hij meekan naar de Wasserkuppe, maar ik heb er een hard hoofd in.
Morgen een vroege standby, als ik niet wordt opgeroepen kan ik tot het avondeten lekker klussen.
Laatst bewerkt door een moderator: