Bouw Loodstender(s) loodswezen NL

gaaf filmpje!! Als je nou f de Markab maakt, kan je ook n loods heli bouwen, heb je weer wat leuks om te spelen... :P

( nog effe en je vrouw verbied je hier op t forum te komen hahaha)

Ik ben een grote fan van de powerclip hierboven met veel actie! De Marcab gaat het niet worden, van een zusterschip is niet lang geleden een model gemaakt voor het Zee en Havenmuseum IJmuiden. Ik denk heel stiekem wel eens aan Polaris, de eerste nieuwe Pilot Station Vessel van het Loodswezen. 1:50 altijd nog een slordige 1,6 meter. Dat houdt mij voorlopig nog even tegen. Wel een fantastische dame! Zie dit filmpje van haar doopplechtigheid. Niet zoveel actie als de powerclip, wel de moeite waard.

Laatst bewerkt door een moderator:
heb nog gekeken op dat bootje, wij lagen er regelmatig naast te laden..
leuk speeltje hoor ;)

Hoi Ad, ik reageerde met die opmerkingen aan een bericht erboven en doel op de powerclip va het Loodswezen. De doop van Polaris was wel spectaculair, het filmpje niet zo! Polaris vind ik overigens ook spectaculair!

Ik heb het berichtje wat verduidelijkt, toch handig die Edit knop.

Ook weer een kwestie van slordig/gehaast lezen van mijn kant.

Die powerclip geeft me wel de indruk dat ik oud ga worden. Het gaat me gewoon iets (nou iets:rolleyes:) te snel, meer een flipperkast filmpje. Als je denkt: "hé mooi, even goed kijken", dan flitst het volgend shot alweer op het scherm. Maar er zitten mooie aktie beelden bij.

Groet,

Ad

Nou Ad, dat ligt niet aan de ouderdom want ik vond het ook net te snel gaan van het goede. Ik kijk ook liever wat langer naar een loodsboot die door de golven heen ramt.

dynamisch bedrijf...
Dat heb ik zo'n ratelband ook wel eens horen zeggen.
Maand later was het bedrijf failliet door het vele verloop al lange tijden, was alle kennis weg, maar het was wel dynamisch. . .

Typisch een tsjakka term die past bij die dia presentatie. :D

Polaris

Wat inspiratie, 1:50 is een mooie maat papa! Scheepsgegevens: lengte 81,2 meter, breedte 13,3 meter, diepgang 4,8 meter, snelheid 16 kn. Dit model op mijn bureau is toch aan de kleine kant en is niet RC te maken! (Ze is maar een kleine 20cm en komt volgens mij uit een 3D printer of zo). Wel een chill model in een kleine oplage van het Loodswezen en niet te koop!

full

Dat is bijzonder! Nu dreig ik via het forum met mijn kinderen te gaan communiceren.... Ze is overigens wel de moeite waard, Polaris. Het begint langzamerhand wel een projectje te worden met enige aantrekkingskracht, hoe ga ik dit thuis uitleggen. Via dit forum wellicht?

lijkt me een strak plan...

Geef je haar een eigen account onder het motto: dan kan je zelf zien wat ik doe en mij in de gate houden (women like control)...
en dan start je gewoon een bouwverslag van de Polaris :p

Zeen en haven museum IJmuiden

Toch best leuk dat Hercules deze winter in het museum stond. Morgen gaat ze weer mee naar huis vanwege de doopplechtigheid in Harlingen aanstaande woensdag. Dan wordt de 'echte'gedoopt en daar mogen we bij zijn!

full

Hercules onder handen

De schouder van de boeg bleek veel te bol. Destijds is de romp gemaakt zonder het spantenplan in bezit te hebben en naar eer en geweten gebouwd. Bij de vaarproef werd het probleem goed zichtbaar. Het water werd te veel naar voren geduwd. Inmiddels hebben wij genoeg data om dit te herstellen.

De oude situatie:

full

De boeg is flink aangepakt. Er is nogal wat materiaal weggehaald met schuren, schaven, zagen, vijlen, enz. Een lastige klus door de inmiddels keiharde rompconstructie. Er moet nog behoorlijk wat gebeuren maar er is alle vertrouwen in de goede afloop!

full

Ingrijpende aanpassing, maar wel eentje waar je waarschijnlijk wel de vruchten van gaat zien. Ziet er een stuk scherper uit, en zal dan makkelijker in "semi-planeren" gaan.

Het betere plamuurwerk

De opbouw van de boeg gaat best snel ondanks het koude weer waardoor de plamuur maar moeilijk wil drogen. De fohn helpt om het iets sneller te laten verlopen.

full

Back