Bouw Loodstender(s) loodswezen NL

Tussenstand

Dank voor alle bemoedigende woorden en aan zoonlief voor de foto van de laatste stand van zaken. Ik denk dat het 'lek' boven is en het vaarbeeld veel beter zal worden. Om het geheugen nog even op te frissen het 'oude' vaarbeeld:

full

En het vaarbeeld wat wij proberen te evenaren:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja Bertus, no guts, no glory. Maar het werk is uitvoerbaar vanwege de gekozen constructie. De bouwwijze vanuit een basis van schuim maakt het mogelijk om later aanpassingen te doen. Bij een traditionele bouwwijze is zoiets volstrekt ondenkbaar, dat maakt deze (voor mij vrij nieuwe) bouwwijze ook zo interessant. Dit alles is uitsluitend mogelijk vanwege de geweldige inzet en inzichten van een bevriende en uiterst ervaren modelbouwer. Laat wel gezegd zijn dat dit herstelproces niet nogmaals doorlopen zal worden. Ik ben er overigens van overtuigd dat de aanpassingen vruchten af zullen werpen en tot het door ons gewenste resultaat leiden.

Laatst bewerkt:
Mooi filmpje, beter dan die "powerclip" van een tijdje terug. Succes met het aanpassen van de romp, en we wachten in spanning op de daaropvolgende proefvaart.

Ik heb het forumlid ook niet gezien, maar ik wist ook niet waarop ik moest letten en ik zat ook verder gewoon veel te lekker naar het filmpje te kijken ;)

Op welk moment in het filmpje moeten we beter opletten?

Ha, ha, ha, ik wist niet dat het filmpje zoveel los zou maken op het forum! Hij is erg gesteld op zijn privacy, ik zal vragen of ik een tip mag geven......

Laatst bewerkt:
Bouw secretariaat

Geef ze een eigen account en je hoeft je eigen bouwverslag niet meer bij te werken..... toch handig zo'n bouwsecretariaat!

Ben er hartstikke nieuwsgierig naar!
Je kunt altijd nog één of meer sprayrails overwegen, als bij de Survey.
Scheelt behoorlijk.
SUCCES!

Avond proefvaart

Mijn vader kon het niet laten. Het werd een mooie avond proefvaart!

full

full

full

Soms is het wel wijs om de ook de accu van de camera op te laden... meer foto's kon ik niet maken. Maar Hercules deed het goed en het vaarbeeld is heel veel beter! Super natuurlijk! Ook nog even (te lang) vol gas gevaren door mijn vader en een 20 A zekering te barsten gevaren. Gelukkig stonden wij op lagerwal en kwam ze prima naar ons toe drijven. Morgen proefvaart 2!:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Avond proefvaart 2

Het secretariaat heeft alweer zijn werk gedaan terwijl ik de zekering heb vervangen. Weer een goede les geleerd: Je kunt beter je gereedschap en een opgeladen camera meenemen naar de haven, dan kan je nog een extra rondje kunnen varen en vastleggen op de gevoelige plaat. Een mooie avond! Ik heb wat vermogen 'over' en kon het niet laten. Geen hele slimme actie, ik had beter wat langer op 70% kunnen varen. Het vaarbeeld is er enorm op vooruitgegaan. Neemt niet weg dat ik morgen een betere sessie voor ogen heb zodat niet weer de hoofdzekering er te snel uit vliegt. Ik moet nog wat stoeien met de balans maar heb goede hoop dat wij het 'lek' boven hebben. Morgen meer!

Klinkt hoopgevend. Misschien nog iets meer gewicht naar achteren, kan enorm schelen weet ik van mijn Survey. Ondanks de sprayrail was het vaarbeeld eerst, met te zware accu erin, niet echt wat het moest zijn. Lichtere accu, daardoor zwaartepunt meer naar achteren, en toen was het al snel "niets meer aan doen, het is goed zo!" :D

Misschien dat het stroomverbruik dan ook nog iets zakt, en de zekering het wel gaat houden.

Back