Bouw Loodstender(s) loodswezen NL

Kijk en vergelijk

Het begint er toch wel verdacht op te lijken!

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn zoon Max (alias loods2be) heeft in dit geval de camera bediend. Hij heeft een groot aantal foto's en wat filmpjes gemaakt. Dan zit er vaak iets moois bij. Mijn andere zoon Stijn heeft dat ook al eens gedaan. Altijd leuk zo'n vader-zoon project!

Volgens mij geeft de foto jaloerse blikken bij het loodswezen.
In stilte hopen ze dat de echte Hercules ook zo hard kan varen.
Overigens mooie foto.
GR Rins

Mooi!

Hercules 1:1 kort geleden tijdens seatrials nabij Eemshaven. Ook het loodswezen en Barkmeijer Shipyard zijn nog op zoek naar de beste configuratie. Ze heeft alweer nieuwe schroeven gekregen die meer power geven. Ook iets voor kleine Hercules?

full

Bijna gereed voor seatrials

Hercules bijna gereed voor trials in Heemskerk na een grondige werfbeurt.

full

full

Er worden nog een aantal details aangebracht en aangepast. De naam op de boeg gaat 3 letters naar achteren, hier zijn we niet tevreden over. Wellicht volgende week proefvaart?

Rolf ziet er beter uit dan voorheen.
Nu je de nieuwe fender hebt aangebracht heeft het geheel iets stoers.
Zie je proefvaart wel op een filmpje.

Ja, ziet er zeker netjes uit. Groot gelijk over die naam, staat inderdaad vrij ver naar voren. Voor de rest niets dan lof, we kijken allemaal uit naar het vaarfilmpje van de "trials".

Ik ben meer dan tevreden over het eindresultaat. Niet alles is geheel conform Hercules 1:1, echter wel conform het ontwerp. Wij hebben voor de meeste afwijkingen bewust gekozen. Er is de afgelopen weken nog heel veel veranderd/verbeterd. Het wordt langzamerhand tijd voor de nodige vaaruren!

Gelukkig hebben wij Friesk bloed in de aderen! Dank voor plaatsing van het filmpje, een aanwinst voor dit verslag! Vandaag de eerste oplevering van de werf na een intensieve 'refit'. Uiteraard willen wij zo snel mogelijk weer proefvaren nadat Hercules voldoende gebunkerd heeft. Met een beetje goede wil moet dat op korte termijn lukken.

THX! Hercules is volledig afgetopt, inclusief haar reserve tanks. Hoewel het een prachtige dag is vandaag blijft ze op de wal. Max (loods2be) viert zijn 15e verjaardag met vrienden en familie, dat heeft uiteraard alle voorrang! Volgende week vinden wij zeker een moment. Foto's en filmpjes volgen indien wij de apparatuur niet vergeten.... dat zou niet voor het eerst zijn.

Back