Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bart, geen zorgen. Was en PVA geeft een 100% lossingsgarantie.
Spuiten van PVA geeft een streeploos resultaat. Wel oppassen voor 'fish eyes'. Om dat te voorkomen nevel ik het oppervlak eerst met PVA, daarna 'nat' afspuiten.
Ook bij verf spuiten werkt deze truc. Echter had ik ook een keer fisheyes bij het gebruik van deze methode.
Alles geprobeerd, speciaal polijstmiddel voor kunststoffen, siliconenverwijdereraar, speciale 'anti fish eye' druppels voor door de lak, noem maar op. De fish eyes bleven.
Toen het buiten warmer werd, werden ook de fish eyes minder. Oftwel bij hogere temperatuur verlaagt de oppervlaktespanning van de lak (net als bij water dus, warm wassen is en blijft beter dan koud wassen).
Bij het spuiten van de vleugels is er een ander probleem. Dat zijn geen fish eyes, maar de mini putjes tussen de garens van het (glas) weefsel. Die putjes blijven. Die putjes moeten eerst dicht anders kan je een glad spuitresultaat vergeten. Andere truc is het spuiten van de Mylars (tip: bij koolstof laminaat als laatste spuitlaag witte lak nemen).
Op de DVD van Ome Phil is ook te zien dat hij de verf (spuitbus)verwarmd met warm water zo meen ik me te herinneren.
Op de DVD van Ome Phil is ook te zien dat hij de verf (spuitbus)verwarmd met warm water zo meen ik me te herinneren.
Iets waar ik al weer een tijdje over na loop te denken, is er een handige manier
om straks de plug uit de mal te halen...
Inmiddels zit de was erop en morgen bij daglicht de PVA en daarna de 2e helft maken.
Als het goed is heb ik dan zondag een pakketje van 2 negatief mallen met een plug erin.
Ik kan zorgen dat ik bij het maken van de 2e negatief mal ruimte aan de zijkanten overlaat om een schroevendraaier tussen te zetten en met behulp hiervan de 2 mallen los te krijgen...maar dan....
de plug zal nog steeds, naar ik aanneem, in een van de negatief mallen zitten, en ik verwacht dat hij toch niet echt makkelijk zal lossen....
Ik zit te denken aan een verenstalen pen die ik er van achteren in maak en hiermee de plug
uit de negatief mal haal, of eerst maar eens tikken met een kunstsof hamer aan de achterkant ?
Cheers
Bart