Bouw MB Actros 5 assige Zwaar Transporttrekker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even de 5 assige MB Actros Zwaartransporttrekker uitgetest op het in aanbouw zijnde MBVP viaduct-Fly-Over op het Spellenspektakel in Zwolle op 15 november 2008.
Het viaduct-Fly-Over was afgezet, maar toch stiekum even uitgetest.

Zowel als vooruit als achteruit reed de MB Actros probleemlloos naar boven !!

HPIM8482.jpg

HPIM8484.jpg

HPIM8487.jpg

HPIM8488.jpg

Iedereen hartelijk bedankt voor de complimenten over mijn bouwkunsten van de MB Actros !!

Ik moet zeggen, je maakt mooie stukken, deze MB en dan nog die 6 assige broshuis dieplader.
Mooi!!!

grtz Dimi

hallo piet
dat heb ik dus gemist,het rijden met de mercedes,
ik was ook zo druk in gesprek met de forummers en mbvp leden,
maar zal de mercedes er ook zo tegen op rijden met een dieplader en een cat 385 cl achter zn kont????
maar tegen die tijd is deze mercedes toch een metamorfose ondergaan tot een volvo fh toch????nieuwe type cabine fh12/3e generatie 700 pk?????
nou dan moet ie als een raket er tegen op rijden,
wat kan een volvo immers tegenhouden??????????
mvg markioo

hallo piet
dat heb ik dus gemist,het rijden met de mercedes,
ik was ook zo druk in gesprek met de forummers en mbvp leden,
maar zal de mercedes er ook zo tegen op rijden met een dieplader en een cat 385 cl achter zn kont????
maar tegen die tijd is deze mercedes toch een metamorfose ondergaan tot een volvo fh toch????nieuwe type cabine fh12/3e generatie 700 pk?????
nou dan moet ie als een raket er tegen op rijden,
wat kan een volvo immers tegenhouden??????????
mvg markioo

Hallo Marco,

Nee, nee, de Mercedes Actros blijft in takt hoor !!!

De MB actros is behoorlijk sterk hoor, dit komt door de vertragingstussenbak van 4:1.
Hierdoor is de MB Actros wel trager geworden, maar een Zwaartransporttrekker rijd nooit snel hé !

Of de MB Actros t.z.t met de dieplader het viaduct op kan rijden, dat moet ik afwachten, maar ik heb er wel vertrouwen in hoor !!
Want de MB is echt "Beresterk" !!!

Maar ook de Volvo F 12 bakwagen met aanhangwagen reed zo naar boven op het viaduct !
Helaas heb ik hier geen foto's van.

0017

Hallo allemaal,

De Broshuis Semi-dieplader achter de MB Actros Zwaartransporttrekker :

Ik vind de Semi-dieplader zelf best gaaf staan achter de MB Actros, mooie combinatie !

HPIM9076.jpg

HPIM9077.jpg

HPIM9078.jpg

Wordt vervolgd.

hallo piet
we worden op onze wenken bediend door u,
dit is wat we wilden zien,
staat echt netjes,
nu nog lading,
mvg markioo

Eindelijk eens een "echte" oplegger achter deze mooie MB.

P.S. Huur-contract bij de voorzitter is opgezegd?

Hallo Piet,

Deze combinatie ziet er echt top uit.
Ben erg benieuwd naar de rij-eigenschappen.

Hallo Marten,

De rij-eigenschappen zijn goed vind ik zelf, maar een gigantische grote draaicirkel van 2,5 meter !!!

Dit komt neer op 37 meter in de 1:1

De echte 1:1 heeft een veel kortere draaicirkel, maar daar staat een 3 assige trekker voor !!!
De MB Actros heeft van zichzelf al een grote draaicirkel, dus ja, die wordt alleen maar groter he, door de 6 assige trailer, want deze zwaait toch wel behoorlijk uit !!

Maar het is wel een mooi gezicht hoor !!

Hallo Piet,

Dat is inderdaad een flinke draaicirkel.
Is er mechanisch niet een kleinere draaicirkel haalbaar, op de MB Actros ?

Met mijn wedico Volvo F12 motorwagen, heb ik een draaicirkel van ongeveer 1mtr.

Welke afstand zit er tussen de voorste stuuras en je 2 aangedreven achterassen ?
(schat dat dit ongeveer gelijk is, met mijn motorwagen)
Heb er geen breede banden opzitten, dat scheelt natuurlijk al.

Hallo Piet,

Dat is inderdaad een flinke draaicirkel.
Is er mechanisch niet een kleinere draaicirkel haalbaar, op de MB Actros ?

Met mijn wedico Volvo F12 motorwagen, heb ik een draaicirkel van ongeveer 1mtr.

Welke afstand zit er tussen de voorste stuuras en je 2 aangedreven achterassen ?
(schat dat dit ongeveer gelijk is, met mijn motorwagen)
Heb er geen breede banden opzitten, dat scheelt natuurlijk al.

De hartafstand tussen de voorste stuuras en de 1e aangedreven van de MB Actros is 300mm
Dit is een vast gegeven, maar door de 3 stuurassen en de lengte van de trekker (600mm), kan de draaicirkel niet kleiner want dan gaan de banden aanlopen van de voorste stuuras !
Maar in werkelijkheid heeft een 5 assige zwaartransporttrekker ook een behoorlijk grote draaicirkel hoor.

Ik kan op de MBVP club met een losse MB Actros trekker de rotonde niet in een keer ronden, als in binnen de lijen moet blijven !

Trouwens even een correctie de draaicirkel is geen 2,5 meter, maar 2 meter, was bij eerste proef 2,5 meter, maar door een aanpassing van de stuuruitslag van de Semi-dieplader is deze verkleind van 2.5 meter naar 2 meter
Even niet goed gekeken op mijn aantekeningen briefje van de proefbesturingen !!!

Laatst bewerkt:
truck

dit is echt een prachtig plaatje geworden prachtig!!! maar wat voor cabine zit er op is dit een van bruder ???? ik wil een bouwen met 4 assen maar dan de budget uitvoering van deze:P:P

gr hhh

dit is echt een prachtig plaatje geworden prachtig!!! maar wat voor cabine zit er op is dit een van bruder ???? ik wil een bouwen met 4 assen maar dan de budget uitvoering van deze:P:P

gr hhh

Hallo Henk-Harm,

Nee dit MB Actros cabine is niet van Bruder, de MB cabine is van Wedico en van metaal !

Maar mijn MB Actros is geen Low-Budget auto hoor !!!
Alleen de Semi-dieplader is Low-Budget gebouwd !!!

Als je een Low-Budget MB Actros wil bouwen, kan dit heel goed met een Bruder MB Actros cabine.

Succes met de bouw, als er vragen zijn, dan hoor ik het wel !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back