@Bigboat
Cor zal wel geen tap M8 gehad hebben, mocht hij een bout verknallen, dan kan hij ze nog altijd afslijpen en verwijderen en dan een bout en moer gebruiken, of M10 tappen, dus er is nog geen reden tot paniek, Cor zal wel een reden hebben gehad waarom hij het zo heeft geconstrueert en heeft gemaakt.
@Cor
Je mag mijn draaiebank wel gebruiken hoor!!!!!!!!!! hahahaha ik zie dat je in Oostenrijk woont.
Cor kijk je uit met slijpen en lassen, bescherm je geleideassen (enz enz enz) goed, er zit zo een spetter of slijprommel op, zou zonde zijn van je project, ik denk ik zeg het maar even, ik ken dat namelijk van mijn werknemers, die denken er niet aan, slijpstof is heel gemeen voor de geleiding.
Ziet er allemaal goed uit, alleen ik denk dat jou horizontale assen toch wel zullen gaan doorbuigen, als ik het zo bekijk, de grammetjes tikken behoorlijk aan. Het zal geen ramp wezen als dat inderdaat in de praktijk zal blijken, je kunt namelijk en heel eenvoudig geleide assen kopen die een ondersteuning hebben en die hebben namelijk een 3/4 geleide lagers.
Vriendelijke groeten Jaap