Bouw Prôtos 500

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door dobje, 3 sep 2008.

  1. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    dat ga je niet redden denk ik , beetje goeie gyro met rudderservo kost al 150 euro.
    regelaar zo v.a. 80 euro. swash servo's zo 50 euro per stuk.
     
  2. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem

    Had het op de site inmiddels al gezien. Dus nog even doorsparen. Blijf het een erge mooie heli vinden dus komt ie er wel. Ik blijf het draadje wel volgen om te kijken hoe die jullie bevalt.

    gr,
    Frans
     
  3. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    Mmm vergeet de lipo´s niet kerel :cool:
     
  4. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Nieuwe Video's komen er snel aan , maar ik heb even wat opmerkingen gezet bij de montage. Er is namelijk een upgrade pakket uit (gratis + evt verzendkosten voor de huidige eigenaars) voor de Prôtos.


    De video's met de upgrade parts incl montage komen ook online als de rest klaar is.


    Ps Voor de mensen die bij 4rc de kit gekocht hebben , de upgrade kit ligt voor jullie klaar !
     
  5. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Stap F deel 1 2 en 3 staan online.

    Veel kijkplezier.

    Bert.
     
  6. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Ik heb hem bij www.4rc.nl gekocht met sab bladen en motor die zitten standaard in de kit , is op voorraad. Gewoon een regelaar van de Trex 500 erbij doen (80 euro) .


    Alles staat hier :

    4RC (For Radio Control)

    Gratis verzenden.
     
  7. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    ik heb de kit met alle upgrades er al in
     
  8. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Oohhh ik heb de upgrades ook al maar ik had de kit ook eerder.

    zullen we weer ontopic gaan svp, anders dan linkjes te plaatsen waar je hem wel of niet gekocht hebt ? Vandaar ook mijn kinderachtige linkjes naar een andere shop.

    Het voegt geheel niks toe aan het bouwdraadje.
     
  9. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    De voorlopig laatste filmpjes zijn geplaatst. Zie hiervoor mijn reactie in het begin topic.

    Stap G deel 1 en 2.
     
  10. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    Dopje je bent weer goed bezig kerel, ik miste je al ha ha.

    The Ice factory beantwoorden alleen maar de vraag van Fkestuntelaar (zie vorige pagina), daar is toch niks mis mee?

    Maar idd. we gaan het weer lekker over het bouwen hebben, veel belangrijker :cool:
     
  11. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    dat jij gesponsord word door 4rc is niet mijn probleem kerel , ik beantwoord alleen een vraag meer niet,zie het probleem niet.Hij vraagt toch waar die gekocht is ???


     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2008
  12. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    De kit is geheel uit eigenmiddelen betaald, 4rc heeft mij inderdaad geholpen met tech ondersteuning daar maak ik geen geheim van.

    En inderdaad ja je geeft gewoon een antwoord, ik wil voorkomen en daar begon het al mee dat weer iemand hem voor 11 euro goedkoper kon kopen (alleen was hij de motor vergeten) , ook prima moet hij zelf weten maar niet in mijn bouwdraadje. Er zijn al draadjes genoeg met linkjes naar shops waar het allang niet meer gaat om tech info of het uitwisselen van informatie en met informatie bedoel ik niet waar kan ik het zo goedkoop mogelijk kopen ctr-v linkje , dat wil ik gewoon voorkomen vandaar mijn heftige reactie.

    Goed verder met bouwen maar weer dacht ik zo .

    :eek:ntopic:


    De eerdere kits zijn geleverd zonder de upgrade kit er staat ook voor de HUIDIGE eigenaars die de kit dus al langer hebben, alle nieuwe kits die nu in de winkel liggen hebben of de upgrade al of er wordt een losse upgrade kit bijgeleverd.

    Het grootste verschil zit hem in de montage van de blad houders waar het druklager tussen de 2 andere lagers wordt gemonteerd, hierover later meer info.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2008
  13. gixxer

    gixxer Guest

    weer goed bezig vriend :D

    ik blijf dit nog wel volgen, vind t reuze mooi hoe en wat je doet. zelf ben ik nu bijna klaar met de bouw van m'n trex 500. ben nu al 2,5 dag non stop aan het bouwen zowat, wat mogelijk is door m'n vakantie
     
  14. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Hoi Bert,

    Even over die handleiding wbt. dat pennetje, ik denk dat ik weet wat er mee is...
    Die is schijnbaar nog niet helemaal bijgewerkt.
    Er is een tussentijdse update geweest (in de eerste weken na release) van het staart poulie wieltje.
    Deze had eerst een kleiner meeneem pennetje en dus ook een kleiner paskamertje.
    Het beschikbare staartblad pitchbereik en vermogen is behoorlijk groot op deze helie, en bij sommige 3D fanaten draaide het kleine pennetje zich dwars door de poulie bij maximale staartblad uitslagen.
    Vandaar dat er nu een langer pennetje en een verbeterde poulie in de kit zit, het is daarna dus ook niet meer voorgekomen.
    Ondanks dat het haaks opdraaien/tappen van de tailpitch slider op het bronzen busje m.i. niet echt moeilijk is, hebben sommige de tip gegeven om de ballinksizer omgekeerd als opdraaigeleiding te gebruiken... eigenlijk geen idee of het goed werkt omdat die van mij nooit meer uit elkaar is geweest, maar ik dacht ik vermeld het even.

    Grt
    Eric
     
  15. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Hoi,

    Ik heb me ook verbaast over het ongelogelijke bereik van de staart bladen, maar dat verklaart een boel. Ik heb nog niet gekeken of dit in de 1.03 handleiding veranderd is, ik zal even kijken. Het type nummer aanduiding op blz 21 is nog wel fout maar je moet het een paar keer lezen voordat het opvalt. In iedergeval bedankt voor je reactie.


    Wel is de montage van de nieuwe bladhouders compleet anders, hierover straks meer in een video.Dit staat wel duidelijk in de 1.03 handleiding.


    Over de montage van de pitch plate met de ballsizer tool geen idee of dat inderdaad werkt even goed oppassen helpt ook al , maar mischien dat de toekomstige monteurs er wat aan hebben.

    Ook zit de msh 0095 (blz 21) in de update , deze is 0,1 mm breder geworden zodat hij wat soepeler moet bewegen . tsss 0.1 mm waar praten we over en dat ze de moeite nemen om deze gewoon op te sturen wat een support zeg.

    Moet nog wel even melden dat de support vanuit MSH meer dan goed te noemen is , dit is ook al op andere forum's ter sprake gekomen. Het enigste waar ik nog geen terug koppeling op gehad heb is de meerdere gaten in msh50082 dit zijn de kleine mixer armpjes op de bladhouders en de msh 50085 ( de flybar carrier) maar dat zal nog wel komen. Mischien ooit voor het testen gebruikt en in de productie mallen blijven zitten we horen het nog wel.


    [edit]

    ik had nog even wat electronica filmpjes willen opnemen maar is niet gelukt , morgen weer vroeg dag (werken) mischien zaterdag avond even.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2008
  16. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    Dopje even vraag aan je?

    Kan je mij vertellen welke inbusmaten je allemaal nodig hebt, voor het bouwen en onderhouden van de Protos?
    Want die haakse inbusmaten zijn waardeloos .cool:

    Dan kan ik ze meteen ff bestellen, is wel zo makkelijk.
    Misschien dat je het al vermeld had, maar dan zal ik er wel overheen gekeken of gelezen hebben.
     
  17. gixxer

    gixxer Guest

    ik heb weer erg genoten van de bouwfilmpjes bert!
    is het trouwens nog gelukt om vandaag z'n 1e vlucht te doen? ik heb vandaag voor het eerst met m'n t-rex 500 gevlogen en dat is echt een verschil in power en vliegen als m'n vorige zeg. hoop weer snel je bouw en vliegkunsten online te zien in dit draadje, want ik geniet er erg van

    corné
     
  18. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Hoi,

    Ik heb de std allign set van 1.5 , 2.0 , 2.5 en 3.0. De laaste ik dacht 3.0 heb ik niet gebruikt.

    Van de 2.0 en 2.5 kan ik je 2 aanbevelen.

    @ Gixxer bedankt en leuk dat je er van geniet dat doe ik ook ;-)


    Ik heb vandaag mijn eerste vlucht gehad, geweldig zeg :lol::lol: lekker pittig ding. Nog even wat afstellen aan de gyro ik heb toch een logitech genomen ipv de 401 maar details volgen snel op video.


    Even een snelle vergelijking met de trex 500, de protos reageerd als een trex 450 dus snel en heeft de power van de trex 500. Dus ja de Trex 500 is wat rustiger dan de Protos, dat betekend natuurlijk niet dat je met de Trex 500 geen heftige 3d kunt doen natuurlijk. De verschillen zijn minimaal maar de protos is een heftig ding, en een stukje lichter , de foto's tussen de Trex 500 , HDX 500 en protos op de weegschaal komen er nog aan , maar ik zou en moest vandaag de protos in de lucht hebben ;-). Dit lichter merk je ook bij wat wind maar power genoeg om correcties te maken , Pffff :)

    Dus wat komt er nog ;

    - electronica waar heb ik het allemaal gelaten
    - de maiden
    - de upgrades (std bij de nieuwe kits) hier zit in de montage van de bladhouders een verschil in.
    - wat gewichten van de verschilende 500 size heli's

    In de planning montage van de trex 250 ;-) hopelijk kan mijn LHS hem snel leveren , zijn al besteld, en nog meer how to video's .

    Maar natuurlijk eerst dit beestje klaarmaken.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2008
  19. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Wat mijn budget & tijd toelaat natuurlijk. Om een idee te krijgen ik ben nu 3 weken 6 avonden , soms 7 bezig om video's te maken en monteren. Mijn vrouw vind mij inmiddels heel erg lief ;) en ze laat het nog toe maar ik moet niet overdrijven dat ik 8 avonden bezig ben in de week :rolleyes:
     
  20. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Whoho leuk man, nog meer projecten :)
    Goed dat je hem nog gevlogen hebt voor het slechte weer.
    Ben benieuwd naar vervolg en eindconclusie.

    Grt.
    Eric
     

Deel Deze Pagina