bouw robbe möwe

die foto's daar zou je helaas nog even op moeten wachten
het is een best traag drogende verg omdat het een zeer vaste verf is (zodat je hem er niet zomaar vanaf krabt/schuurt tijdens het varen
dus ik kan hem niet omdraaien

nee dat is het zeker niet
het staat de möwe zelfs(naar mijn idee)beter dan dat oranje
@Indoorvlieger hier de gevraagde foto's
full

elektra buiten de boot
full

elektra in de boot
full

in de boot de rode pijl geeft de ontvanger aan

Laatst bewerkt door een moderator:
Kleurstelling is zeker leuk, zeker net zo mooi als oranje.

Bootje is mooi leeg, alleen achterin wat druk. Loopt de roerservo niet wat zwaar bij sturen naar rechts? Ik kan me zo voorstellen dat dat stelschroefje dan tegen de hevel gaat wringen, en de servo wat gaat brommen.

nee dat dachten andere ook maar hij houd het net 1mm vrij
en wat kleur betreft is dat natuurlijk aan iedereen wat hij zelf wil
maar deze combinatie is wel goed

ps de dek kleur is eigenlijk van de primer

nee dat dachten andere ook maar hij houd het net 1mm vrij
en wat kleur betreft is dat natuurlijk aan iedereen wat hij zelf wil
maar deze combinatie is wel goed

ps de dek kleur is eigenlijk van de primer

Mooi dat er nog wat speling zit bij het roer. En die primer kleur staat ook prima, ik zou bijna zeggen, blanke lak erover en klaar.

@jandootjes gelijmd ik kon niet anders
en het is zo'n rubbertje van robbe zat bij de doos ik zag geen reden tot een koppeling en het maakt geen herrie het enige wat lawaai maakt is mijn servo maar dat is dan ook niet zo veel

oke Jes,

ik gebruik ook voor al mijn motor/schroefas aansluitingen
een stukje rubber slang , meestal brandstof eliding van auto,s
daar zit ook nog een mantel van gevlochten katoen omheen
dus werk inderdaad prima , en geruisloos:D

ik hoop dat je goede lijm hebt gebuikt voor
het vast lijmen , mischien als de motor warm wordt
dat hij dan losgaat ofzo?

ziet er verder goed uit!

Jan

ja maar ik ben natuurlijk niet gek(denk ik :-? toch ja het zal wel denk ik)
dus heb ik eerst een lading epoxy aangebracht en dan hot glue

had je beter tec7 gebruikt dan kon het meteen ook tegen warmte
en die hotglue is gewoon rommel
het komt na een tijdje los van het abs
en het dempt geen geluid en of trillingen

gr raf

oke dat is dus een fabeltje ik had ook begrepen dat dat trilling dempt vandaar
maar ja daar ga ik nou niets aan doen ik heb de eerste laag bij de schroeven en roer assen met epoxy gedaan dus dat zit wel goed

zo meteen nog even varen voor dat het regent met de nieuwe mast maar ik ben bang dat hij ietwat zwaar is geworden

het ging goed alleen moet ik nu wel een nieuw luikje voor op het achterdek maken werd weg gespoeld door de golf van een mede vaarder

Opbouw ziet er goed uit, en mooi dat het, op dat luik na, goed ging. Misschien een idee om dat luikje van een haakje aan de onderkant te voorzien, zodat je hem met een elastiekje kan zekeren aan de binnenkant? Of vastplakken met vaseline/uierzalf, of met een dun laagje kit, ik neem aan dat je niet dagelijks meer bij het roer hoeft te zijn. Alleen bij schade zou je het dan los hoeven te halen, en dat komt hopelijk zelden voor. Wel even de schroefjes bij de hevels borgen, zodat ze niet los kunnen lopen.

Antenne ziet er wat bijzonder uit. Is dat een eigen ontwerp, of gebaseerd op foto's? Hij doet me momenteel een beetje aan een oude boom denken, met die verschillende "takken". ;)

Ga je de stootrand nog een kleurtje geven trouwens? Lijkt me wel mooier, maar misschien heb je andere plannen.

Back