Bouw rompvleugelvliegtuig NU MET VLIEGFILMPJE!!

Discussie in 'EDF forum' gestart door Han, 25 okt 2004.

  1. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.775
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Is brandstof niet aan te bevelen Han :p
    Sorry hoor grapje.
     
  2. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Nou, 2 jetcats ofzo zou niet verkeerd zijn in die mooie kist denk ik? ;)
     
  3. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    En nu dit.

    Kreeg net antwoordt van Hacker.
    Hoe wil je verklaren dat de ene motor minder koeling krijgt dan de ander.

    Hier de reactie van Hacker.
    Hoe denken jullie hier over.

    Han.
     
  4. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Nieuwe kansen.

    Zondag maar weer eens proberen.
    Als de file niet telang is richting duitsland.
    http://www.das-nurfluegelteam.de/

    De motoren draaien als een zonnetje.

    Groeten Han.
    [/url]
     
  5. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Hallo Han,

    Ze zouden die Hacker motoren met OPEN flenzen moeten maken, net zoals ze hun Hacker-FAI motoren maken.
    Motoren worden vaak pas TE warm nadat je geland bent, nakoelen is daarom belangrijk. Maar ja ... met dichte motoren ... hmzzz

    Ik heb mijn twijfels over de koeleigenschappen van motoren die in een DS-fan zijn ingebouwd. Bij een Wemo-fan gaat koellucht van achteren (overdruk) naar voren door de motor, maar bij een DS-fan is dat volgensmij niet mogelijk, omdat deze aan de voorkant lucht hapt.

    Veel plezier op de NurFlugel meeting.

    Grtz,
    Emile 8)
     
  6. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Hoi Emiel.

    Kan nog net voor het slapen gaan.
    Heb nog steeds twijfels over de motor die problemen geeft.
    Die er nu inzitten leveren het zelfde vermogen.
    Vooral niet minder.
    En het amperage is nu ook goed.
    Maar vraag niet wat het is.
    Ze zijn aangepast.
    Zelfde behuizing alleen het inwendige is anders.

    We zullen wel zien.
    Morgen, nog even proefdraaien.

    Je zal wel naar vlissingen gaan.
    Succes!!!!!

    Groeten Han.
     
  7. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    als dit niet nakoeld

    [​IMG]


    Groeten UIt warm Epe.
     
  8. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    yep

    Zo net proefgedraaid.
    Wat een power komt er uit.
    Hier de meetresultaten.
    Hoger drufde ik even niet tegaan.
    Zonder te vliegen.
    De foto zegt genoeg denk ik.

    [​IMG]

    1400watt is ook al gemeten.

    Groeten Han.
     
  9. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Han, is dat per motor?
     
  10. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Hoi Theo.

    Het zijn ze allebij samen.
    Het is jammer dat de spanning van de lipo's
    instort bij dit amperage.
    Maar geen noot wordt binnenkort opgesplist.

    Groeten Han.
     
  11. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Oeps!!!!!

    Hij heeft vandaag twee voortreffelijke vluchten gemaakt.
    En wat is de boosdoener dat 1 motor wordt afgeregeld.

    Test heeft uitgewezen.
    Vlieg nooit 2 borstelloze motoren op 1 lipo pakket.
    Maar geef iedere motor zijn eigen paket.
    Ook al is deze de helft van de capaciteit.
    Dit geld wel voor motoren die meer dan 35 ampere trekken.


    Proefvlucht heeft het uitgewezen.
    Met 2X 7cellen lipo 3200kokam.

    Start beter!!!!
    Stijgt beter!!!
    Of de wel alles beter.

    Groeten Han.
     
  12. frodo

    frodo

    Lid geworden:
    31 jan 2004
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Groningen
    Han schreef:

    .

    Ik denk dat het probleem er in zit dat je cellen de belasting (van twee motoren) niet aankunnen.
     
  13. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Euh Han,

    Ik ben nu bezig mijn Rafale (2x 90mm) om te bouwen van 2 naar 1 pakket. Omdat ik 2 gelijk lopende motoren wil hebben. Ik heb afgelopen weekend een Rafale zien vliegen die 2 ongelijk lopende motoren had en geloof me dit is afschuwLELIJK. 8O

    Maar ieder zijn ding ... misschien kom ik straks ook nog wel tot de ontdekking dat 2 pakketten zoveel beter is. Het grote nadeel van 1 pakket is natuurlijk dat je niet meer op 1 fan door kunt vliegen ... :)

    Grtz,
    Emile 8)
     
  14. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Hoi Emiel.

    Ga vanavond (het is toch tewarm voor wat anders)
    proberen om de regelaars afzonderlijk aantesluiten op 1 pakket.
    Nu worden ze gelijktijdig aangeloten.
    Hier door leest 1 regelaar het veerkeerde lipoaantal.
    Dit is een mogelijkheid, kreeg het net tehoren vanuit duitsland.
    En dat met de bekende hackerregelaars.
    Jullie horen wel hoe dit afloopt.
    Oja die van mij vliegt nog goed op 1 fan.

    De meeting in Osnabruck was heel leuk en gezellig.
    22.00uur weer thuis.
    Veel gezien van mini vleugeltjes tot en met stunten echte Fox zwevers.
    Tot en met oldtimer zwevers die stratig aan de lier omhoog gingen.
    En zelf ook nog een vluchtje in een echte zwever gemaakt.
    Dus ben de dag wel door gekomen.

    Groeten Han.
     
  15. henk1959

    henk1959 Guest

    Dag Han,

    Ik heb met stijgende verbazing en respect dit bouwverslag ademloos gelezen.

    Wat een superprestatie! Ik ben jaloers op je doorzettingsvermogen en de hoge (afwerkings)kwaliteit die je weet te bereiken.

    Hoewel ik zelf niets met vliegtuigen doe, vind ik dit razend knap gedaan.

    Mag ik je vragen wat voor mooie ampere meter je gebruikt op die ene foto?

    Groet,
    Henk.
     
  16. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Hoi Henk.

    Bedankt voor de reactie, helpt me hier een beetje uit een dip.

    Maar die ampere meter is een heel leuk speeltje.
    Doet het altijd.
    Kijk hier maar eens.

    http://www.pichler-modellbau.de/

    En dan onder zubehor.

    Groeten Han.
     
  17. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Even geduld!!!!

    Er wordt hard gewerkt aan......

    [​IMG]

    Groeten Han.
     
  18. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Yep ze zijn er!!!!!

    Dat ziet er goed uit.
    Maar dat wist ik al.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu de boel nog verbouwen.

    Groeten Han.
     
  19. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
    Endelijk meer dan 1 vlucht per motor ;)
     
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Emile, ALS twee borstelloze motoren starten op één regelaar, zullen ze perfect synchroon lopen.
     

Deel Deze Pagina