Bouw rompvleugelvliegtuig NU MET VLIEGFILMPJE!!

En nu dit.

Kreeg net antwoordt van Hacker.
Hoe wil je verklaren dat de ene motor minder koeling krijgt dan de ander.

Hier de reactie van Hacker.
Sehr geehrter Herr Witteveen

wir haben Ihren Motor erhalten und auch demontiert. Auch jetzt weist der
Magnet wieder die deutlichen Spuren der Überhitzung auf. Der Motor wird
eindeutig zu heiß. Der Magnet wurde durch die starke Erwärmung geschwächt
und die Stromaufnahme steigt stark an. Da Sie zwei dieser Einheiten
einsetzen, muß es einen Unterschied z.B. in der Kühlluftführung geben. Auch
wenn der Unterschied scheinbar minimal ist, könnte er große Auswirkungen auf
die Motortemperatur geben.

Bei Fragen stehen wir gerne zur Verfügung.
If you have any questions, feel free to contact us.

Mit freundlichen Grüßen,
With best regards,

HACKER MOTOR GMBH
Service-Team, Uwe Neesen

Hoe denken jullie hier over.

Han.
 
Hallo Han,

Ze zouden die Hacker motoren met OPEN flenzen moeten maken, net zoals ze hun Hacker-FAI motoren maken.
Motoren worden vaak pas TE warm nadat je geland bent, nakoelen is daarom belangrijk. Maar ja ... met dichte motoren ... hmzzz

Ik heb mijn twijfels over de koeleigenschappen van motoren die in een DS-fan zijn ingebouwd. Bij een Wemo-fan gaat koellucht van achteren (overdruk) naar voren door de motor, maar bij een DS-fan is dat volgensmij niet mogelijk, omdat deze aan de voorkant lucht hapt.

Veel plezier op de NurFlugel meeting.

Grtz,
Emile 8)
 
Hoi Emiel.

Kan nog net voor het slapen gaan.
Heb nog steeds twijfels over de motor die problemen geeft.
Die er nu inzitten leveren het zelfde vermogen.
Vooral niet minder.
En het amperage is nu ook goed.
Maar vraag niet wat het is.
Ze zijn aangepast.
Zelfde behuizing alleen het inwendige is anders.

We zullen wel zien.
Morgen, nog even proefdraaien.

Je zal wel naar vlissingen gaan.
Succes!!!!!

Groeten Han.
 
als dit niet nakoeld

vleugelrompvliegtuig%20348.jpg



Groeten UIt warm Epe.
 
yep

Zo net proefgedraaid.
Wat een power komt er uit.
Hier de meetresultaten.
Hoger drufde ik even niet tegaan.
Zonder te vliegen.
De foto zegt genoeg denk ik.

vleugelrompvliegtuig%20350.jpg


1400watt is ook al gemeten.

Groeten Han.
 
Hoi Theo.

Het zijn ze allebij samen.
Het is jammer dat de spanning van de lipo's
instort bij dit amperage.
Maar geen noot wordt binnenkort opgesplist.

Groeten Han.
 
Oeps!!!!!

Hij heeft vandaag twee voortreffelijke vluchten gemaakt.
En wat is de boosdoener dat 1 motor wordt afgeregeld.

Test heeft uitgewezen.
Vlieg nooit 2 borstelloze motoren op 1 lipo pakket.
Maar geef iedere motor zijn eigen paket.
Ook al is deze de helft van de capaciteit.
Dit geld wel voor motoren die meer dan 35 ampere trekken.


Proefvlucht heeft het uitgewezen.
Met 2X 7cellen lipo 3200kokam.

Start beter!!!!
Stijgt beter!!!
Of de wel alles beter.

Groeten Han.
 
Han schreef:

Test heeft uitgewezen.
Vlieg nooit 2 borstelloze motoren op 1 lipo pakket.
Maar geef iedere motor zijn eigen paket.
Ook al is deze de helft van de capaciteit.
Dit geld wel voor motoren die meer dan 35 ampere trekken.

Proefvlucht heeft het uitgewezen.
Met 2X 7cellen lipo 3200kokam
.

Ik denk dat het probleem er in zit dat je cellen de belasting (van twee motoren) niet aankunnen.
 
Han zei:
Vlieg nooit 2 borstelloze motoren op 1 lipo pakket.
Maar geef iedere motor zijn eigen paket.

Start beter!!!!
Stijgt beter!!!
Of de wel alles beter.
Euh Han,

Ik ben nu bezig mijn Rafale (2x 90mm) om te bouwen van 2 naar 1 pakket. Omdat ik 2 gelijk lopende motoren wil hebben. Ik heb afgelopen weekend een Rafale zien vliegen die 2 ongelijk lopende motoren had en geloof me dit is afschuwLELIJK. 8O

Maar ieder zijn ding ... misschien kom ik straks ook nog wel tot de ontdekking dat 2 pakketten zoveel beter is. Het grote nadeel van 1 pakket is natuurlijk dat je niet meer op 1 fan door kunt vliegen ... :)

Grtz,
Emile 8)
 
Hoi Emiel.

Ga vanavond (het is toch tewarm voor wat anders)
proberen om de regelaars afzonderlijk aantesluiten op 1 pakket.
Nu worden ze gelijktijdig aangeloten.
Hier door leest 1 regelaar het veerkeerde lipoaantal.
Dit is een mogelijkheid, kreeg het net tehoren vanuit duitsland.
En dat met de bekende hackerregelaars.
Jullie horen wel hoe dit afloopt.
Oja die van mij vliegt nog goed op 1 fan.

De meeting in Osnabruck was heel leuk en gezellig.
22.00uur weer thuis.
Veel gezien van mini vleugeltjes tot en met stunten echte Fox zwevers.
Tot en met oldtimer zwevers die stratig aan de lier omhoog gingen.
En zelf ook nog een vluchtje in een echte zwever gemaakt.
Dus ben de dag wel door gekomen.

Groeten Han.
 
Dag Han,

Ik heb met stijgende verbazing en respect dit bouwverslag ademloos gelezen.

Wat een superprestatie! Ik ben jaloers op je doorzettingsvermogen en de hoge (afwerkings)kwaliteit die je weet te bereiken.

Hoewel ik zelf niets met vliegtuigen doe, vind ik dit razend knap gedaan.

Mag ik je vragen wat voor mooie ampere meter je gebruikt op die ene foto?

Groet,
Henk.
 
Yep ze zijn er!!!!!

Dat ziet er goed uit.
Maar dat wist ik al.

vleugelrompvliegtuig%20352.jpg


vleugelrompvliegtuig%20353.jpg


Nu de boel nog verbouwen.

Groeten Han.
 
Back
Top