bouw springer tug

Als we nu afspreken dat degenen die moeite hebben met schrijven of typen de spellingscontrole (bijvoorbeeld die van hun browser, Firefox heeft die bijvoorbeeld) wat vaker gebruiken om de ergste fouten eruit te halen, en degenen die er geen moeite mee hebben maar zich er blijkbaar wel aan ergeren wat anderen verkeerd typen, er niet de spot mee drijven, dan komen we een heel eind, denk ik. ;)

Mij stoort alleen het feit dat men niet de moeite lijkt te willen nemen de schrijffouten te beperken, onder het motto je kan het toch wel lezen en begrijpen.
Dyslexie is vervelend, vroeger had je maar beter te leren en te spellen (zucht),
nu is het vaak een excuus voor het niet weten spellen van woorden en goed lezen (gemakzucht ?).
Het is namelijk erg opvallend dat de fouten en de term gebruikt worden door een bepaalde leeftijdscategorie.

Zo genoeg OT en zal mijn best doen van de week niet meer te reageren.

Mij stoort alleen het feit dat men niet de moeite lijkt te willen nemen de schrijffouten te beperken, onder het motto je kan het toch wel lezen en begrijpen.
Dyslexie is vervelend, vroeger had je maar beter te leren en te spellen (zucht),
nu is het vaak een excuus voor het niet weten spellen van woorden en goed lezen (gemakzucht ?).
Het is namelijk erg opvallend dat de fouten en de term gebruikt worden door een bepaalde leeftijdscategorie.

Zo genoeg OT en zal mijn best doen van de week niet meer te reageren.

Dat is ook de de reden dat ik de spellingscontrole aanhaal. Iemand die niet de minste moeite wil nemen om iets zo begrijpelijk mogelijk te schrijven/typen heb ik ook minder begrip voor. Zelfs al heb je geen dyslexie, dan nog kost het al moeite om je goed uit te drukken, en moet je die moeite nemen. Soms twijfel ik ook wel eens over de spelling van een woord. Dan kun je inderdaad denken, "wat maakt het uit..." of toch proberen erachter te komen hoe je het woord moet schrijven.

Dus doe je echt je best om het zo leesbaar mogelijk te houden, alle begrip voor eventuele fouten. Maar wie zonder zijn tekst maar na te lezen al direct op "enter" drukt, kijk even wat verder, dan zijn dit soort discussies totaal niet nodig.

@sieb: Heb je een foto of een tekening van wat je nu aan elkaar wil bevestigen? Ik kan me geen voorstelling maken met welk probleem je nu zit.

wie weet wat de breeten is van mijn springer tug die ik ga makken hij is 457mm lang wie weet dan de breeten

geschreven is dat dan de breedte 203 mm is (plus minus)
geadviseerd werd 3,5 mm berketriplex

waarschijnlijk iets in die richting aan maten.
alleen de bochtradius is de vraag.

Ik wil best proberen iemand te helpen, maar die moet niet verwachten dat ik bij iedere vraag precies weet wat hij eerder heb gezgrijft.

Ik wil best proberen iemand te helpen, maar die moet niet verwachten dat ik bij iedere vraag precies weet wat hij eerder heb gezgrijft.

Nee, maar daar is deze generatie goed in, de vraag niet goed te definieren.

Eigenlijk is het antwoord op de vraag van Sieb
wie weet hoe je de bodum van water vast hout kan buigen
heel simpel, het antwoord kan zijn "Baggeraar" of "ik" of wie dan ook.
Maar dan krijg je weer dat je de vraag wel begrijpt maar niet zo precies moet zijn,
je niet zo zeikerig (nieuwe spelling "zijkerig") moet doen.

meeste antwoorden.

ik ben er ook aan een springer begonnen. romp vastlijmen met bison constructielijm en schroeben erbij voor je weet maar nooit.
full

en je kan de bodem (als hij rond is ) in bad weken en hem er dan zo snel mogelijk op zetten (zie foto). uiteindelijk afwerken met schaaf of rasp of vijl of whatever. stuurhut uittekenen op ruitjespapier en op karton kun je dan een mal maken. tevreden? uitzagen op hout en je stuurhut staat. voorbeeld kartonnen versie:
full

ps als we zo doorgaan over spelfouten en dialecten, maak er dan een discussie van in het café.
mvg rcboy.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back