ik studeer zelf marof niveau 3 officier beperkt laad en motor vermogen. en de opleiding volg ik aan het scheepsvaart en transport college rotterdam! zoals al in de naam te zien is 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik studeer zelf marof niveau 3 officier beperkt laad en motor vermogen. en de opleiding volg ik aan het scheepsvaart en transport college rotterdam! zoals al in de naam te zien is![]()
ik heb ff zitten rekenen. de spanten zijn nu dus dicht. als ik die ga verwerken maak ik ze toch hol, en gaat er zowiezo al een helehoop aan geweicht af. 1mm huid weeg in totaal niet zo veel. en een goeie werk schroef zal het werk wel doen! als de opbouw van hout, balsa en alles wat maar ligt kan zijn.. en een accu uit een race auto heeft bij mij al zijn effectiviteit bewezen! en anders kan ik via school nog wat krijgen! en details in 'staal'zijn te verwerken met messing! en anders kan ik het ook nog uit walsen om het dunner te maken!
ik studeer zelf marof niveau 3 officier beperkt laad en motor vermogen. en de opleiding volg ik aan het scheepsvaart en transport college rotterdam! zoals al in de naam te zien is![]()
waardoor ik eigenlijk voor de kat z'n K.... het HBO gedaan zou hebben.
Die 3000 kW is een internationale grens als ik me niet vergis, maar die 3000 Ton vind ik wat vreemd, een bootje van 100 meter is al gauw tegen de 5000 ton. Weet je zeker dat dat niet 3000 kW en 6000 ton moet zijn?
Die hele niveau 3 of niveau 4 aanduiding is in elk geval nieuw voor me, heb er ook stagiaires tot nog toe nooit over horen praten....
In mijn tijd had je de niveaus "HBO" en "MBO", en aanvankelijk zou je met MBO beperkt blijven tot 3000 kW en 6000 ton, maar dat werd binnen een paar jaar dankzij STCW gelijkgetrokken, waardoor ik eigenlijk voor de kat z'n K.... het HBO gedaan zou hebben.
Is dat blijvende onderscheid weer terug?
Groet, Bert
Als er niemand meer slaagt gaan ze niet wat doen aan het opleidingniveau, maar leggen ze de lat lager.dan word het behoorlijk frustrerend....
Haha wat leuk, vaart die nog steeds?Star Bonaire
als je het bekijkt vanuit het standpunt van geïnvesteerde tijd en moeite tegenover het eindsalaris en toekomstmogelijkheden, dan was het behoorlijk zonde...
Bij sommige opleidingen heb ik het idee dat de lat onder de grond ligt.Als er niemand meer slaagt gaan ze niet wat doen aan het opleidingniveau, maar leggen ze de lat lager.
Haha wat leuk, vaart die nog steeds?
Ik was er een paar keer voor de compressor aan boord.
Bert e.a.,
Maroff niveau 3 is het oude stuurman/machinist kleine schepen (swk)
Groeten Jeroen
(hwtk die mbo maroff gedaan heeft)