Bouw Tamiya Scania R500 V8 met vlakke trailer

Is dat een 540? Werkelijk? Had ik het toch verkeerd gezien, hij leek zo klein in dat chassis. Is die hele truck dus ook wat groter als ik me voorgesteld had... moeilijk te zien ook in een Tamiya catalogus..

Maakt 'em nog gaver... ik moest maar eens goed gaan sparen! :)

hallo de kogelkopjes die moet je verhogen,die brons kleurige dingen zeg maar,
bij de electronica winkel hebben ze van die busjes met ene kant schroefdraad binnenin en de andere aan de buitenkant,lijkt op een moer,
moeilijk uit te leggen maar in de winkel weten ze waarschijnlijk wel wat het is,een soort afstandbusje is het voor printplaten geloof ik,
mvg markioo

@markioo ik weet wat je bedoeld want had al wat zitten uitproberen en had al opgemerkt dat er dan nog iets niet klopte, maar kan je me misschien een foto bezorgen kan ik die afprinten en zaterdag gelijk meenemen als ik terug naar de winkel ga. Het is maar dat zij het ook begrijpen he;)
Ik ga er trouwens de MFU opzetten.
Ik ga ook vragen om de Graupner X-412 te wisselen tegen de Robbe F-14. Dit omdat ik op de Robbe nog kan uitbreiden en de Graupner niet dacht ik. Of toch niet zoveel als de Robbe.

Heeft er trouwens al iemand enige ervaring met de modelbouw winkel in Muizen bij Mechelen, Albatros genaamd?

@markioo ik weet wat je bedoeld want had al wat zitten uitproberen en had al opgemerkt dat er dan nog iets niet klopte, maar kan je me misschien een foto bezorgen kan ik die afprinten en zaterdag gelijk meenemen als ik terug naar de winkel ga. Het is maar dat zij het ook begrijpen he;)
Ik ga er trouwens de MFU opzetten.
Ik ga ook vragen om de Graupner X-412 te wisselen tegen de Robbe F-14. Dit omdat ik op de Robbe nog kan uitbreiden en de Graupner niet dacht ik. Of toch niet zoveel als de Robbe.

Heeft er trouwens al iemand enige ervaring met de modelbouw winkel in Muizen bij Mechelen, Albatros genaamd?
ik heb mijn scania bij albatros gehaald ...
kleine winkel maar zit veel gerief binnen :)

ik heb mijn scania bij albatros gehaald ...
kleine winkel maar zit veel gerief binnen :)

Idd klein maar steekt stampes vol
maar dan wel vol vliegers
Ik vondt het qua uitleg dat ik kreeg niet zo goed.
Zo hebben mij niks verteld over een primer voor het spuiten heb ik dus ook niet meegekregen en als ik dan vroeg of de zijkanten al zwart waren twijfelde de verkoper even en zei hij dat hij dacht van wel
Niet dus:mad: kan ik weer even terug maarja kan ik hopelijk gelijk ook de MFU meebrengen:D

Zo hebben mij niks verteld over een primer voor het spuiten heb ik dus ook niet meegekregen en als ik dan vroeg of de zijkanten al zwart waren twijfelde de verkoper even en zei hij dat hij dacht van wel
Niet dus:mad: kan ik weer even terug maarja kan ik hopelijk gelijk ook de MFU meebrengen:D
klopt , veel uitleg maken ze er ni aan vuil , "hier is uw gerief en salu" :p
heb zelf veel problemen gehad met men cabine te spuiten , de rest van onderdelen ging vlot (was ook andere kleur..)

klopt , veel uitleg maken ze er ni aan vuil , "hier is uw gerief en salu" :p
heb zelf veel problemen gehad met men cabine te spuiten , de rest van onderdelen ging vlot (was ook andere kleur..)

idd daar komt het op neer
en dat vindt ik wel spijtig zeker als beginnend modelbouwer als ervaren modelbouwer weet je waar je aantoe bent

die van mij wil ik spuiten zoals hij op de doos staat
Sober maar mooi
mocht hem niet roos spuiten van m'n pa:lol:

idd daar komt het op neer
en dat vindt ik wel spijtig zeker als beginnend modelbouwer als ervaren modelbouwer weet je waar je aantoe bent

die van mij wil ik spuiten zoals hij op de doos staat
Sober maar mooi
mocht hem niet roos spuiten van m'n pa:lol:
Was ook mijn eerste truck , heb er alles zelf aan gedaan op het spuiten na , dus ben er wel fier op :cool:
Word met de tijd herspoten , heb al een ontwerp enz.
Roze zou wel opvallen hé ! :p

ik twijfel eraan dat je een mfu gaat kunnen meepakken,op gebied van trucks
is er maar weinig keuze en weet niet zeker of ze een mfu kit hebben liggen :s

ik twijfel eraan dat je een mfu gaat kunnen meepakken,op gebied van trucks
is er maar weinig keuze en weet niet zeker of ze een mfu kit hebben liggen :s

heb gistereavond een mail gestuurd met de vraag of ze de MFU hebben liggen of niet.

Heb juist m'n mail nagekeken en ze weten me te vertellen dat ze de MFU op voorraad hebben liggen en dat deze €327 kost.

Is die €327 veel of niet?:confused:

kost bij Stel.. in Hongkong 225 US dollar dus met verzenden rond de 275 US dollar
zit je met de huidige dollarkoers op zo'n € 220 denk ik

ik zag net dat er een staat op ebay in Duitsland, redelijke prijs en verzenden kost maar 8 euri en paypal betaling mogelijk

Tamiya 1/14 Truck Multifunktionseinheit NEU OVP - 56511 bei eBay.de: Trucks (endet 22.11.08 20:16:19 MEZ)

misschien is het wat voor je

Ik kan eigenlijk geen duits, maar jij zal me dat wel kunnen zeggen of iemand anders. Is dit van een winkel die verkoopt via ebay of is dit van een particulier? Indien van een particulier heeft deze al gediend?:confused:

Ik kan eigenlijk geen duits, maar jij zal me dat wel kunnen zeggen of iemand anders. Is dit van een winkel die verkoopt via ebay of is dit van een particulier? Indien van een particulier heeft deze al gediend?:confused:

dit is echt een modelbouw winkel, kun je ook wel zien aan die advertentie op ebay hoor

Kan er mij iemand vertellen hoe ik die MFU dan eventueel via ebay kan kopen? Heb hier namelijk geen ervaring mee.

Voor zover ik het begrepen heb kan je via PayPal werken.
Dan moet ik eerste zowel een account aanmaken op ebay als bij PayPal.
Bij de PayPal account geef ik dan mijn creditcardnummer ofzo op.
Hierna ga ik naar het product dat ik wil aankopen en geef ik de mijn PayPalaccount op.
Het geld gaat dan van mijn PayPalaccount of van mijn creditcard (mijn rekening dus).
Daarna krijg ik een soort betaalbewijs en is het wachten op het bestelde product.

Klopt dit of ben ik mis?

Ik hoor het wel.

Laatst bewerkt:
hallo

ja je moet bij ebay registreren (is gratis) om te kunnen bieden, nu is deze mfu een "sofort & neu" artikel dus hoef je niet te bieden (kan zelfs niet eens op geboden worden) in dit geval klik je dus op de knop "sofort &neu" en voila je bent de koper voor de aangegeven prijs, in dit geval dus € 249,90 ex. verzendkosten
waarschijnlijk krijg je binnen korte tijd een email bericht van de verkoper met daarbij een "factuur" die je dan per paypal kunt voldoen, let wel even op of de verzendkosten vermeld staan en ook of ze kloppen, bij dit artikel staat duidelijk aangegeven dat de kosten voor verzending naar België en Nederland € 8,00 zijn dus je totaalbedrag op de factuur moet € 257,90 zijn.
na betaling van het artikel krijg je van paypal ook nog een bevestigingsmail
heel simpel allemaal hoor

dat betalen kan natuurlijk pas nadat je een account hebt aangemaakt bij paypal, als ik het goed begrepen heb kom jij uit België daarom moet je zelf maar even kijken op www.paypal.be daar wordt alles uitgelegd en kun je gelijk je account aanmaken, ik ben zelf even wezen kijken op die site en zag dat je daar zowel per creditcard of direct van je bankrekening kunt laten afschrijven, dus je hoeft niet persé een creditcard te hebben en dat is wel zo prettig, bovendien lopen alle transacties via een beveiligde internetverbinding

ik zelf koop al jaren op ebay, zowel op www.ebay.nl als www.ebay.de (Duitsland) www.ebay.com (=USA) www.ebay.co.uk (=Engeland) en ook op www.ebay.be (=België uiteraard)

ik maak ook al jaren gebruik van paypal en ik moet zeggen, werkt perfect

nou ik hoop dat je het allemaal een beetje begrepen hebt, zoniet dan hoor (zie) ik het wel
maar nogmaals het is allemaal heel simpel

succes ermee

Ben gistere de MFU toch maar gaan halen in Mechelen (toch bedankt voor de info taxi4you;)), heb ook mijn Graupner X-412 gewisselt voor een Robbe F-14.

Heb de bouw van mijn scania dan verder gezet en deze voormiddag ook nog. Foto's volgen later nog (ImageShack wou niet meewerken:()

Nu heb ik nogwel enkele vraagjes voor de mensen die ook de Scania en MFU van Tamiya hebben.
1) Hoe hebben jullie de MFU en ontvanger in de cabine geplaatst zodat je ze niet ziet zitten als je door de ruiten kijkt?
2) Waar hebben jullie het backlight geplaatst? Ik kan nergens in het boekje terugvinden dat hier een plaatsje voor voorzien is of kijk ik er misschien over?
3) Heeft er iemand de 2 rooflights aangesloten en achter zijn zonneklep geplaats op de 2 buitenste lichtuitsparingen? Zoja hoe heb je de ledje vastgemaakt?
4) In de winkel wisten ze mij te vertellen dat ik mijn pinkers niet kan sturen via mijn zender. Deze kunnen enkel geschakeld worden via de servo. Klopt dit of kan ik mijn pinkers wel schakelen via een schakelaartje op mijn zender?

Dan nog enkele andere vraagjes:
5) Bestaan er standaard lampenbeugels voor bovenop het dak van de Scania? Of moet je deze altijd zelf maken?
6) Weet ongeveer de prijs van de originele Scania spiegels en waar kan ik deze dan kopen? De prijs van verkerk-modelbouw weet ik al €33,50

hallo

de pinkers kan je aansluiten via 2 servo's 1 voor de linkse en 1 voor de rechter kant ik heb ze gewoon aangesloten en als ik naar links draai gaat de linkse pinker draai ik naar rechts gaat de rechtste pinker
die spiegels kun je het beste bij verkerk kopen heeft ook iemand gedaan in de club waar ik bij ben de beugels voor op het dak zal ik eens aan hem vragen maar ik dacht dat hij ze ergens besteld had hier in belgie

groetjes

pinkers zijn neem ik aan richtingaanwijzers ?

die worden ook gewoon via de mfu aangestuurd daar hoef je niks extra voor aan te leggen of aan te sluiten, dus al helemaal geen extra servo's

daklampbeugels Carson zie Ebay, maar dat zal je wel niet doen :rolleyes:

Back