Bouw Tamiya Scania R500 V8 met vlakke trailer

Hoe groter het oppervlak waar de antenne over verspreid ligt, hoe beter het bereik is

Hoe groter het oppervlak waar de antenne over verspreid ligt, hoe beter het bereik is

het bereik is geen probleem ik rij hier binnen in huis maar dus ik zit nooit meer als 5m van mijn truck af dus dat zou hier toch geen probleem mogen geve denk ik ofwel:confused:

wanneer reed je truck dan weg, geen toeval met de camera. Ik zou het zelf niet zeker weten, mischien dat iemand dat voor je kan uitsluiten

wanneer reed je truck dan weg, geen toeval met de camera. Ik zou het zelf niet zeker weten, mischien dat iemand dat voor je kan uitsluiten

denk ni da het daar iets mee zou te maken hebben want ik heb dem gistere aant filmen geweest en toen deed hij niks dan luisterde hij zoals het hoorde:p
Wat natuurlijk niet uitsluit dat het toch de camera zou geweest zijn

Moet ge u antenne van uwe zender helemaal uitschuiven als ge rijdt?
Ik doe dit niet als ik hier binnen rijdt.
Zou het daar aan kunnen liggen?

Ik ga voor mijn Scania proberen zelf een trailer te bouwen. Wanneer deze bouw start weet ik nog niet maar ik wil al wel met het uittekenen beginnen maar hiervoor wringt nu net het schoentje.

Daarom mijn vraag:
Heeft er iemand duidelijke tekeningen met bemating van een open trailer.
Dit is wat ik zoek: http://www.voorttrans.nl/foto/VT 7.jpg
Heb wel wat tekeningen maar daar vindt ik niet echt alle maten op.

Alvast bedankt op voorhand

4) In de winkel wisten ze mij te vertellen dat ik mijn pinkers niet kan sturen via mijn zender. Deze kunnen enkel geschakeld worden via de servo. Klopt dit of kan ik mijn pinkers wel schakelen via een schakelaartje op mijn zender?

Om je die servo te besparen...
Kun je de stuurservo uit de MFU halen en direkt aansluiten op kanaal 1 van je ontvanger.
De stekker die van je ontvanger naar je MFU loopt, stop je in een vrij kanaal.
In je zender kun je een AAN/UIT/AAN schakelaar toepassen, met een weerstand van 120 Kohm aan het middelste soldeerpootje.
De 2 buitenste soldeerpootjes van de schakelaar, gaan direkt naar de zender.

Het makkelijkste is om een servo-snoer met stekker toe te passen.
Dan komen dus de 2 buitenste draden, direct aan de buitenste soldeerpootjes...
en het middelste draad, verbind je samen met de weerstand aan het middelste soldeerpootje.
De stekker stop je in hetzelfde kanaal, als waarop je de MFU stuurkanaal op aangesloten hebt.

Om je die servo te besparen...
Kun je de stuurservo uit de MFU halen en direkt aansluiten op kanaal 1 van je ontvanger.
De stekker die van je ontvanger naar je MFU loopt, stop je in een vrij kanaal.
In je zender kun je een AAN/UIT/AAN schakelaar toepassen, met een weerstand van 120 Kohm aan het middelste soldeerpootje.
De 2 buitenste soldeerpootjes van de schakelaar, gaan direkt naar de zender.

Het makkelijkste is om een servo-snoer met stekker toe te passen.
Dan komen dus de 2 buitenste draden, direct aan de buitenste soldeerpootjes...
en het middelste draad, verbind je samen met de weerstand aan het middelste soldeerpootje.
De stekker stop je in hetzelfde kanaal, als waarop je de MFU stuurkanaal op aangesloten hebt.

Hoi marten77,

Bedankt voor de informatie.
Ik heb direct een mail'tje gestuurt naar een modelbouwwinkel om te vragen wat de uitbreidingsmodule voor de robbe F-14 kost. Ze hadden mij gezegd dat ze deze verkochten maar niet wat hier juist inzit ofzo dus nu wacht ik op antwoord en als hier een goede schakelaar tussenzit ga ik mij deze aanschaffen. De rest van de schakelaars kan ik dan nog voor andere doeleinden gebruiken.

Maar nog een vraagje kan je dit ook oplossen door gebruik te maken van 2 AAN/UIT schakelaars te gebruiken? Door op elke schakelaar de 30kOhm weerstand aan te sluiten en dan de andere aansluiting aansluiten op het stekkertje. Kan dit ook of niet?

Voor een F-14 heb je minimaal 82Kohm nodig, voor de juiste uitslag van een servo-kanaal !
Hoe hoger de weerstand, hoe kleiner de uitslag wordt.
Met die 120Kohm, zit je net onder de normale uitslag...
Pas je een 82Kohm toe, dan is de uitslag gelijk aan MAX stick-uitslag + de TRIM erbij.

Nu weet ik niet waarvoor je het wildt toepassen met 2 AAN/UIT schakelaars...
Maar het is makkelijker met een AAN/UIT/AAN schakelaar, of een (AAN)/UIT/(AAN) schakelaar (dit is een schakelaar, die vanzelf weer terug gaat naar de middenstand)

Ik ga voor mijn Scania proberen zelf een trailer te bouwen. Wanneer deze bouw start weet ik nog niet maar ik wil al wel met het uittekenen beginnen maar hiervoor wringt nu net het schoentje.

Daarom mijn vraag:
Heeft er iemand duidelijke tekeningen met bemating van een open trailer.
Dit is wat ik zoek: http://www.voorttrans.nl/foto/VT 7.jpg
Heb wel wat tekeningen maar daar vindt ik niet echt alle maten op.

Alvast bedankt op voorhand

Indien iemand de maten weet van de flatbedtrailer van Tamiya dan mag je deze ook altijd geven. Of als iemand deze wil opmeten mag ook altijd.

Alvast bedankt

3-asser gesloten trailer:
varieert tussen: (lxbxh) 980 x 195 x 292 mm

sorry was effe mis gelope: varieert tussen:

(lxbxh) 980 x 195 x 292 mm
en 980 x 195 x 300 mm

grtz Dimi

Heb al wat zitten uitprobere voor het spuiten.
Hier zijn enkele probeersels.
Welke zouden jullie kiezen?
scaniarhighlineel6.png

ik zou zeggen 4

maar waar heb je deze bitmap? vandaan

zoek ook nog zoiets voor mijn idee uit te werken.

6x4 van de scania r serie zoals hierboven.. maar deze die jij gebruikt hebt is ook prima

alwin @ winius.net

Back