Bouw Titanic houtbouw schaal 1:144

De eerste kleuren aangebracht:

IMG_0687.JPG

IMG_0688.JPG

is ook een mooi formaat, maar 1:144 is wel gaave lengte ja.
Ik twijfel erg of ik hem varend ga maken of niet...

ik heb de uss Missouri gebouwd in 1:128 en is 2m 20 lang , en geen motor .

ik zocht 1:200 maar kon niks vinden,

het is ook scratch bouw, ik heb de romp en de grootdeel van de bovenbouw , niet de wapens en klein spul,

van karton model over getrokken op triplex en uit gezaagd, met de romp was ik een klein half jaar bezig om hem goed te krijgen ,de maat verhouding probleem(1:200 karton naar 1:128 hout ) meeste klein spul en wapens zijn van een soort kunstof gekocht in de U.K

Zeker een lerp van een schip, wordt het een statisch model?

Denk als er verlichting in komt, het mooi zal zijn in het donker met al die poorten erin.

Ik ga er zowieso verlichting in maken, hoewel ik nog twijfel op welke manier...
Bestuurbaar maken zal ik uiterlijk na het beplanken van de romp moeten kiezen maar ik denk wel dat ik hem bestuurbaar maak

Nu gaan nadenken hoe ik hem zal afwerken om hem waterdicht te maken. Voor zover ik weet zijn daar een paar mogelijkheden voor?

Hoe zou ik dit het beste waterdicht kunnen maken? met G4 of met expoxy/laminaatmat? Bij dat laminaatmat lees ik over dat het los kan laten bij het varen?
Bij G4 moet je eerst schuren en plamuren totdat alles strak is en dan een aantal lagen GV geven zodat hij een soort pantserlaag heeft die waterdicht is?

graag jullie ervaringen en advies voor dit model

Back