Bouw Topmodel Bullit 60 met 1200W+ aandrijving

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Tadango, 3 okt 2007.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Tikken zie ik ook niet (PCM) maar 1 servo viel even uit en de andere niet. Lag aan de servo, niet de ontvanger. Kabel zat als een spoel opgerold denk ik...... Er zitten mooie grote alu hevels op, uitslag is goed zo. Up mocht nog iets meer dus volgende keer kijken of dat iets beter aanvoeld. Op de kop hoefde ik niet bijzonder veel te drukken dus dat vliegt wel aardig zo. Hij vloog mooi strak en direct dus nauwkeurigheid genoeg :) Volgende keer eens volgas inverted proberen :) Ik zal ook proberen een filmpje te maken....... als ik iemand kan vinden die het kan volgen ;)
     
  2. concept30

    concept30

    Lid geworden:
    5 apr 2007
    Berichten:
    157
    Locatie:
    middelstum
    heey

    lijkt goed!!

    en je weet toch ik ben je rechterhand ook voor het filmen!!

    greets
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    ik hoop dat die rechter hand snel genoeg is :)
     
  4. ericbaco

    ericbaco

    Lid geworden:
    28 okt 2007
    Berichten:
    59
    Locatie:
    mierlo
    bullit

    hee halo.
    deze week heb ik ook mijn bullit binnengekregen.
    het is de arf versie 0,85 span.
    ik ga een 880 kv motor gebruiken op 6s.
    7x10 apc of een 8x10 prop wat neerkomt op een propspeed van 170mph
    het vemogen zal tussen de 750 en 1100w gaan liggen.
    de echte snelheid zal wel lager uitkomen.
    ik hoop hem vanavond klaar te hebben.
    ik zal later na de eerste vlucht wel laten weten hoe hij vliegt.
    grt eric
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Hij is terug! Na vele jaren zag ik mijn oude bullit te koop staan, dus deze heb ik terug gekocht. Ziet er nog prima uit dus deze zal binnenkort weer ingevlogen worden :) Mijn 6s 5000 HRB packs lijken te passen, dus dat zal super vliegen.

    [​IMG]
     
    strutter vindt dit leuk.
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Vandaag eens begonnen met het 'opknappen' en dus de stickers verwijderd. Onder 1 kwam ik een gat tegen wat gemaakt was voor een kleine reparatie aan de bovenkant. In de voorraad oracover vond ik nog een stukje van de groene folie (van 13 jaar geleden) dus daarmee is het gat gedicht

    [​IMG]

    Toen ik de folie met een bout vast zette kwam ik erachter dat de dof geworden groene folie weer helder wordt met warmte. Dit was een hele verbetering en snel gedaan.

    [​IMG]

    Er zaten ook wat epoxy vingerafdrukken op de voorkant maar met een mesje waren die er goed af te krijgen.
     
    strutter vindt dit leuk.
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Btw, de folie wordt langzaam weer mat.... Lijkt een fractie beter dan het was maar niet veel.
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Dit weekend wordt het prachtig weer, dus maar even de bullit klaargemaakt. De bestelde ontvanger met gyro is nog niet binnen (gyro is voor tijdens het weggooien) dus er zit een tijdelijke in. De servo's hebben nog een leuke verrassing: Bij snelle bewegingen vallen ze uit....... beiden tegelijk, dus dat is een dip in de bec (ontvanger heeft nergens last van). Dat was vroeger ook zo en blijkbaar niet heel ernstig gezien de kist na 13 jaar nog leeft. Toch zit er nu een condensator op de ontvanger en dan is het probleem er niet.

    Er zat een accu bij maar deze lag al een tijd stil. Hij voelt lichtjes dik maar niets ernstigs. De balans is ook nog prima en met 3.82v per cel is de wegleg spanning ook niet heel verkeerd. Even een weerstand meting gedaan en die komt op 4mOh per cel gemiddeld met weinig variatie... en de accu is koud uit de schuur. Die doet het nog prima dus :) Later kijk ik wel of ik 4Ah accu's erbij koop of dat ik mijn 5Ah packs ga proberen. Die zouden een beetje te ver naar voren komen eigenlijk, maar passen wel. Eerst maar eens vliegen zondag.

    Ziet er zonder de stickers weer strak uit :)

    [​IMG]
     
  9. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    zonder stickers zeker beter. hooguit de naam oid op de voorlijst.
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    De naam zit onderop in het wit. De onderkant is zwart.
     

Deel Deze Pagina