Bouwverslag Bouw van de DJI F450 met GPS

Op ebay zijn LED strips te koop voor weinig. Zelf zou ik dat ook nog wel willen.

Zojuist even de Naza naar V2 gebracht met de 'hack'. Ging voorspoedig, geen problemen ondervonden.
full

En dan nu....... wachten op ontvanger en zender.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mocht je je soldeerpunten willen isoleren, gebruik daar bv plastidip voor.
Dat laat zich heel makkelijk verwijderen , als je er er weer bij moet met de soldeerbout, voor bv uitbreidingen.

De ontvanger en zender zijn binnen gekomen.

Nu probeer ik uit te pluizen hoe ik de ontvanger aan de Naza moet koppelen. Maar kan iemand mij hierbij helpen ?

De ontvanger en zender zijn binnen gekomen.

Nu probeer ik uit te pluizen hoe ik de ontvanger aan de Naza moet koppelen. Maar kan iemand mij hierbij helpen ?

Goed goed! meer afbeeldingen welkom! :D Tjah de zender en ontvanger... daar heb ik zelf het meest "schrik" voor...

ik heb nu op de FrSky XR8 het volgende aangesloten

channel 1 - A
channel 2 - E
Channel 3 - T
channel 4 - R

Of dit goed is ? Geen flauw idee.

Geen idee... Mss kan de Naza communiceren met de zelfde S-bus? zo ja dan is dit wel eenvoudig toch?

Bij Emil is dit een andere ontvanger/zender. Ik vermoed dat jouw ontvanger gewoon via SBUS kan communiceren met de naza! :)

HermanUSB heeft zo'n zelfde setje als wat ik heb, en ook die heeft puur meer draden dan wat er op het filmpje word getoond

volgens manual :X2 For D-Bus (S-Bus/ S-Bus2 compatible) Dus S-Bus zorgt er voor dat u 7 kanalen kan gebruiken via 1 kabeltje! Is zeer eenvoudig en clean! Je kan het ook gewoon anders doen en de kabeltjes 1 voor 1 verbinden of Je kiest voor de S-Bus oplossing! :) Ik stel voor probeer dit ik denk dat je niet teleurgesteld zal zijn! 1 kabeltje is namelijk al wat minder gewicht en eenvoudiger weg te werken denk ik. Lukt het niet kan je nog op zoek naar wat waar moet! ;)

volgens manual :X2 For D-Bus (S-Bus/ S-Bus2 compatible) Dus S-Bus zorgt er voor dat u 7 kanalen kan gebruiken via 1 kabeltje! Is zeer eenvoudig en clean! Je kan het ook gewoon anders doen en de kabeltjes 1 voor 1 verbinden of Je kiest voor de S-Bus oplossing! :) Ik stel voor probeer dit ik denk dat je niet teleurgesteld zal zijn! 1 kabeltje is namelijk al wat minder gewicht en eenvoudiger weg te werken denk ik. Lukt het niet kan je nog op zoek naar wat waar moet! ;)

Ik ga het gewoon even proberen. Altijd de moeite waard, en tja, als het werkt werkt het .

Ik ga het gewoon even proberen. Altijd de moeite waard, en tja, als het werkt werkt het .

Je moet het zo zien :) Het signaal komt binnen en word in je ontvanger "gesplitst" naar 1-8 poorten. Nu gaat dit signaal gewoon door naar de Naza. En deze splitst deze dan intern (in de software) en wijst deze zelf toe. Eigenlijk werkt de Naza zelf ook via dit systeem! ze zenden een signaal( een treintje uit) over heel hun BUS systeem met een puls waar er een adres vooraf gaat (beetje zoals een IP adres) dit passeert alle aanbouwdelen en de juiste ontvanger met het zelfde adres ontvangt de puls.

misschien moet ik ook wel voor een Sbus ontvanger kijken als mijn KDS set niets word! lijkt mij wel handig

Back