Bouw van de Greenley gestart!

Richard schreef :

Gewichten van één vleugelhelft: Kern 417 gram, met de indek er op 852 gram !

Dat is loodzwaar , vind ik .( voor één helft toch ...)Voor een complete vleugel kan ik dit gewicht begrijpen .
Welke styropor heb je gebruikt en welke fineer ??

Hiermee verklaar ik mijn reactie... Omdat ik vroeger persing 10 gebruikte en Richard gebruikt persing 20 zit hij al aan het dubbele gewicht van de kernen...:oops:

Laatst bewerkt:
Weet er toevallig iemand welk profiel het is van de Greenley ???
Kan ik hem laten gloeien door een vriend van mij .....

Richard schreef :

Gewichten van één vleugelhelft: Kern 417 gram, met de indek er op 852 gram !

Dat is loodzwaar , vind ik .( voor één helft toch ...)Voor een complete vleugel kan ik dit gewicht begrijpen .
Welke styropor heb je gebruikt en welke fineer ??

Vleugelprofiel is dubbel zo dik als een normale vleugel. Ik vermoed dat dit het gewicht opdrijft.

Met persing 20 , daar bedoel je mee dat de styropor 20 Kg./m3 weegt ? of heb ik het mis ??

Dus een plaat van 1 m2 weegt dan 2 Kg. bij een dikte van 10 centimeter ( dik genoeg voor een vleugel uit te snijden )
Waarom wordt persing 20 toegepast ?? Voldoet bijvoorbeeld een persing 10 à 15 dan niet ??? Is het niet sterk genoeg ??
Ik gebruikte vroeger voor mijn Extra 330 s vleugels ( 2,6 meter ) persing 10 ( versterkt onder de beplanking met carbonvezels en stukjes glasmat, waar nodig ... )

Laatst bewerkt:
Zo artikel weer aangepast, véél gedaan vandaag en hier en daar wat uitgeprobeerd.

Persing 20....ik kon niks anders krijgen! Het kostte me al moeite genoeg zo'n dikke platen te scoren, moest er helemaal voor naar Tilburg.

Het geschrijf over de Greenley werkt aanstekelijk, de laatste 2 sets zijn er vandaag uitgegaan! Uitverkocht dus. Ik weet niet of ik nog een nieuwe serie samen ga samenstellen, gaat toch erg veel tijd inzitten en mag dan ook nog even zelf alles voorschieten en bekostigen, was 1100 euro voor 10 sets....

Zo artikel weer aangepast, véél gedaan vandaag en hier en daar wat uitgeprobeerd.

Persing 20....ik kon niks anders krijgen! Het kostte me al moeite genoeg zo'n dikke platen te scoren, moest er helemaal voor naar Tilburg.

Het geschrijf over de Greenley werkt aanstekelijk, de laatste 2 sets zijn er vandaag uitgegaan! Uitverkocht dus. Ik weet niet of ik nog een nieuwe serie samen ga samenstellen, gaat toch erg veel tijd inzitten en mag dan ook nog even zelf alles voorschieten en bekostigen, was 1100 euro voor 10 sets....

Het prijskaartje loopt aardig op hé, als je moet voorschieten voor anderen...

Hoi richard !!

Je gaat als een speer:smile:

Een goed ideetje, dat van die tempex stabilo en kielvlak :thumbsup::worship:

Heb je het stabilo en kielvlak met balsa of abachi-fineer beplankt ????

Laatst bewerkt:
Balsa 2mm! Is allemaal méér dan stevig te noemen (origineel was het 12mm vol balsa, en dat is nooit zo torsiestijf en veel zwaarder.
Het hele model komt nog wel onder een dunne glasmat met...epoxy of G4, nog niet beslist.

Ik heb ze destijds bij mijn Swiss Trainer gekregen, maar nooit gebruikt. Ik zag ze laatst wel weer voorbij komen op dit forum, weet alleen niet meer welk draadje....

Mocht er iemand ooit een ribbenset gaan frezen voor de Greenley SDD dan hou ik mij voor een setje aanbevolen. SSUK

Ik heb, buiten het toestel wat ik aan het bouwen ben, altijd een reserve project lopen.
Op dit ogenblik is dat een Rippin Fox 3,25 meter echter, dit toestel is bijna klaar en gaat dan de verkoop in.
Hierna wil ik eventueel een Greenley SDD gaan bouwen en deze, voor onze sleepvlieger(s), als reserve toestel achter de hand houden.
Wel heb ik een hele riedel modificaties op het oog zoals bijvoorbeeld een afneembaar staartsectie en raampjes L en R in de zijwanden van de romp, dit om de tankvooraad te controleren.
Ook ga ik proberen alles zo licht mogelijk te bouwen zonder aan sterkte te verliezen.

Harry

:smile: Gerard heeft ook weer goede vorderingen gemaakt zie ik....
Dat idee van het stabilo/rudder in balsa/tempex uitvoering blijkt in de smaak te vallen:cool::thumbsup:

Back