bouw van de "Oceaan"en de "Thames"

• Topicstarter Topicstarter krimpen
  • Startdatum Startdatum
Oppassen

er is triplex en fineerhout, altijd triplex nemen, geen fineerhout, heeft hetzelfde uitzicht, maar de laag "hout" tussen de twee heel dunne fineerlagen is rotzooi en breekt gemakkelijk bij het plooien...

de groetjes,

Laurent

Berken triplex

De plaat berkentriplex was 3mm dik en plooit bijzonder goed.

Kan iemand vertellen hoe ik hier een foto kan plaatsen?
Dan kan ik het laten zien hoe het er nu uit ziet.

M.vr.gr. Ron

Ik heb het triplex nergens nat hoeven te maken, maar her en der wel wat kunstgrepen uit moeten halen om het vlak op de spanten te krijgen.

M.vr.gr. Ron

Hallo allenmaal,

Echt super bedankt voor de tips en uitleg.Ik heb hier echt meer dan voldoende aan.Ik ga zometeen gelijk het plastic er af halen en mischien zo nog even naar de praxis.Ik laat het denk op maat zagen bij een houtzagerij allen moet ik nog even zoeken naar een houtzagerij in de buurt van Maassluis maar die zal vast wel ergens zitten.

Julli horen nog van me.

mvg marco

Ik zou denken dat ze bij de Karwei in Maassluis ook een zagerij hebben. Weet alleen niet of ze het geschikte hout daar hebben.

Bart

nog even naar de praxis...een houtzagerij in de buurt van Maassluis

Bij de Praxis hebben ze waarschijnlijk een zaag in de werkplats, waar het gratis is om je hout te laten zagen. Vraag het heel lief, zeg waarom het gaat gebruikt worden, doe misschien de "cocker ogen" truucje, het zal wel lukken...

stock-photo-closeup-of-the-eyes-of-cocker-spaniel-against-a-light-background-15922189.jpg

de groetjes,

Laurent

En zet je geraamte stevig neer op een plank en blokeer de spanten zodat ze niet kunnen schuiven. Het model heeft best sterke rondingen, dus dat vraagt aardig wat spankracht.

Gebruik de juiste lijm.. (waterdicht)
Verstevig het met MESSING spijkertjes (messing roest niet)
let op de juiste manier van beleggen van je romp.
Vijl je spanten mooi met de ronding mee.
En laat de latjes mooi aansluiten op elkaar..

Back