Bouw van de onderzeboot VII/C van Engel

De TechRek is bijna klaar. Kwam wel wat leuke dingen tegen. Nadat ik sectie 4 in elkaar had gezet probeerde ik de servo's er in te zetten.
Helaas, iets te groot voor de gaten. Uit vijlen dus. Daarna de onderkant van de servo's los geschroeft zodat de draden recht naar onderen gingen en
zo konden de servo's er in. Daarna de servo's weer dicht geschroefd.

1262548592e094b4ad.jpg

1262548592e0a0f3a5.jpg

Ondertussen zit mijn vrouw heerlijk aan de romp te freezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe heb jij jouw vrouw zover weten te krijgen? Leuke foto van je werkplaats, met de Senseo op de achtergrond...
Douglas
Ja ja dat moet jij nog maar eens presteren
Je vrouw het werk laten doen
Daar zijn deTurken ook goed in hoor
mvg
Frederik
:rolling:
Ik denk als dat hij het daar van heeft afgekeken van hoe of wat he

Bij het samenvoegen van sectie 4 met de pistontank bleek e.e.a. niet te passen.
Firma Engel gebeld en deze foto verzonden. Afgesproken is dat met excuses een nieuwe tank zou worden verzonden. Binnen 5 dagen tank onvangen. Goede service.
126254859289959751.jpg

Sectie 6 en 7waren simpel , niets te melden.
Sectie 8 waar de druk regelaar in gezet moest worden , moest worden aangepast anders paste de regelaar er niet in, i.v.b.m. de later te installeren buizen.
1262548592a246b200.jpg

Eindelijk begonnen aan sectie 9. Dit is de zogenaamde energie coupler die de boeg duikroeren verbinden met de TechRek. Geen problemen ondervonden.

thum_126254858bf67b9278.jpg

Laatst bewerkt:
Bij het invoeren van de bars ter versteviging van het TechReck bleek dat de static dept controller is de weg zat. Moest een stukje van de bar afslijpen op hem passend
te maken.
12625485934326ae95.jpg

1262548593433114ed.jpg

Verder bleken de bars te lang. Eenvoudig inkorten ging niet want dan was de schoefdraad niet voldoende. Dus maar extra schroefdraad bij gemaakt.
12625485a9b3321d44.jpg

12625485a9b33bcd9a.jpg

12625485a9b34831e9.jpg

Dag Piet,

Ik ben inderdaad de tekeningen en bouw beschrijvingen aan het bestuderen, maar ook die van de Engel Gato.

Vandaar dat het even stil is,

Groeten,

Jan.

De TechReck is klaar. Ook een test schema gemaakt om te kijken of alles naar behoren werkt.
12625485a9b9fa1ab6.jpg

Van tevoren alle mogelijke combinaties op geschreven. En maar afvinken.
12625485a9c390d679.jpg

Wat blijkt !
Na 1 minuut meld de ontvangen dat hij geen signaal meer ontvangt. Vele uren allerlei oorzaken geprobeert uit te sluiten , maar nee niet gevonden. De Firma Engel gebeld en met de heer Engel vele kwartieren aan de telefoon gehangen. Geen resultaat en in samenspraak met de heer Engel de tee speedcontrollers en de TMAX terug gestuurd. Het probleem zat hem in de BEC. Bij het begin van de sessie heeft de ontvanger 4.9 volt en na minuut slechts 3.4 volt. Teweinig om te kunnen functioneren.
Kent iemand het probleem met 2 speedcontrollers die beide met de BECzijn aangesloten op de ontvanger ?????

Kent iemand het probleem met 2 speedcontrollers die beide met de BECzijn aangesloten op de ontvanger ?????

Ja dat ken ik. Zoals jij het aangesloten hebt krijg je problemen. 2 regelaars aansluiten kan, maar niet beiden met het BEC systeem aansluiten. Dan gaan ze elkaar tegenwerken.

Vele kwartieren bellen en uren zoeken met als gevolg 2 regelaars en een Tmax opsturen voor niets. Alleen 1 regelaar aanluiten met BEC, en de andere zonder BEC. Dat wil zeggen dat je de rode draad van de regelaar die in de ontvanger zit moet ontkoppelen. Probleem opgelost..

Dus, eerst even vragen hier op het forum en dan pas bellen met Hr Engel;)

Douglas

Okee, maar dat lees ik niet in de bovenstaande posting. Ook al eens geprobeerd met de BEC van de andere regelaar, en geprobeerd met een losse ontvanger accu?

We hebben hier op het forum kunde genoeg........ En willen graag helpen.

Douglas

Met een apparte accu gaat het prima. Helaas is er in de VII/c geen plaats voor. Daarbij komt dat de firma Engel het ontwerp zo gemaakt heeft dat het met 2 BEC's zou moeten werken. Ben dus ook benieuwd wat de testen uitwijzen bij Engel.
Misschien zijn de speedcontrollers niet goed of zit het in de TMAX.

Piet

Zoals Douglas reeds meld,
2 BEC's dat werkt niet.
Je mag nog blij zijn dat je geen rooksignalen hebt gegeven met je ontvanger en regelaars.
En 2 snelheidsregelaars tegelijk kapot is wel iets appart.
Een printje wat tussen de accu's en de ontvanger is gezet is beter dan BEC.
Neemt heel weinig plaats in en je servo's hebben altijd 5,2 volt.
Dus de BEC's weg en zo een printje er tussen. (een spanningsregelaar?)

Hein

ps, bel Alexander niet te veel.
Het kost veel aan telefoon kosten maar hij geeft op een gegeven moment ook geen antwoordt meer als je te vaak beld.

@ Hein,

Het maakt volgens mijn niet uit wat je schrijft, vragen naar ons komen er niet en als je wil helpen krijg je toch een beter antwoord........ Het is gewoon een bouwverslag. Men wil wel helpen, maar laat het niet toe....

Douglas

Back