bouw van de politieboten van colorikits!

Hoi allemaal,
Vandaag een 2e proefvaart met de nieuwe accu opstelling. Boot ligt nu horizontaal.
Tijdje flink door gevaren. Geluidsniveau beneden verwachting en dat met een open romp.
Alleen lekkage door de rechter roeraskoker. Dit hebben we al (hopelijk) opgelost.
Ook bleek de draaicirkel erg groot. Opstelling en uitslag roer servo aangepast.
Vinden jullie de gemonteerde roertjes ook niet wat klein?
Met twee regelaars kun je natuurlijk behoorlijk "bijsturen".
Er kan nog flink wat gewicht bij. Bij volgas geven de schroeven nog wat gespetter.
Wel een hele mooie snelheid.
Groetjes, Bertus.

Bertus, mijn roeren voldoen prima. Ik heb wel de kokers waar de roerkoningen doorheen gaan compleet vervangen. Reden: net als bij jou: lekkage. Bovendien vertrouwde ik de solderingen absoluut niet; zeker niet van het smeerpijpje tussen de kokers.
Roeren zijn op zich groot genoeg. Met een uitslag van 35 graden naar stuur- en bakboord draai ik op volle kracht binnen 5 meter en met langzame vaart bijna binnen romplengte. En dat met een regelaar, dus de motoren elektronisch gekoppeld.
De schroeven van de fabrikant waren bij mij waardeloos; na een vaart heb ik ze verwijderd (daarbij brak ook een blad af) en vervangen door Raboesch schroeven.
Dat zou bij jou het " gespetter" kunnen veroorzaken; Kijk eens of alle schroefbladen onder dezelfde hoek staan en controleer meteen of ze vastzitten. Anders hoor je wellicht tijdens het varen een venijnig " plok" en mis je een schroefblad...

De bedoelde locatie is de vijver voor het gemeentehuis van de gemeente Binnenmaas. Deze locatie ligt direct naast de N217, welke aan de westkant uitkomt bij de Heinenoord tunnel en aan de oostkant bij de Kil tunnel.
Het is een vierkante vijver, aan alle kanten bereikbaar, water net onder de rand, op drie kanten een bankje met lantaarn(varen in donker?) en voor de vaarartiesten onder ons twee eilandjes en ................ een fontein.
Mooie locatie (maps/streetview, "binnenmaas gemeentehuis")
Het wordt tijd dat ik ook wat aan de mijne ga doen. moed verzamelen om het motorschot uit te breken omdat ik de ashoek van de tussenas te groot vind. (Ligt hier ook alweer een jaar of wat te verstoffen.)
En al die berichten over de askokers en de schroeven wekt ook niet bepaald vertrouwen :)

Te veel hobbies werkt ook niet echt mee.

Laatst bewerkt:
zozo, de vloot van Stan patrols wordt aardig uitgebreid.
Denken de heren er ook aan dat het niet allemaal Politieboten hoeven te worden.

Anders wordt het in de weekenden minder leuk op de vijvers met al dat blauw (toekomstig geel), en durf je zelfs op je model het gas niet meer los te gooien.

Ondertussen bij mij de bouw op een heel laag pitje, cursussen eisen op dit moment veel "vrije" tijd.

maar kan niet wachten al deze modellen eens tegelijkertijd te zien varen.

BTW Roel, de verkoper mag zolangszamerhand wel eens blij zijn met de verkopen, na alle reclame die we hier maken.

Laatst bewerkt:
Hé Paul... Weer eens met je neus uit de studieboeken gekropen?

Ja, ik denk dat ik Corolikits maar eens ga opbellen voor een aandeel in de winst of zo...

Hallo Roel en anderen,
Het lek door een van de roerkokers is gedicht.
Ik had al Raboesch schroeven van 40 mm. aangebracht, Waarschijnlijk zal de boot met volle belasting minder spetteren. De kracht van de motoren is is in ieder geval ruim voldoende.
Ik ben begonnen met een toplicht en blauwlicht op de mast aan te brengen. Daarna volgen navigatie verlichting, de schijnwerper en het draaiend maken van de radar.
Voor de mede- of nog komende bouwers: mijn boot werk nu met de originele roerset en met de originele assen met kokers en tussenassen en dat tot volle tevredenheid!
Kan ik ook nog meedelen in de in de winst van Allonscale? Misschien willen ze een vaarbijeenkomst sponsoren?
Groetjes en veel bouw- en vaarplezier toegewenst door:
Bertus.

Hoi politieboters,
Vandaag de radar draaibaar gemaakt. Ik had nog zo'n klein Robbe motortje. Loopt mooi rond. Ook de kraan wat opgetuigd met hydraulische slangen en een schijf.
Tenslotte de bijboot gemonteerd + reddingslijnen aangebracht.
Gisteren led-verlichting aangebracht in het stuurhuis. Kerstledjes set van het Kruitvat voor 1euro39, incl. batterijbox met schakelaar.
Waar dient de glimmende cirkel voor in het voordek?
Bij mij ziiten er geen Politie stickers op het vel voor de bijboot. of moet dat anders?
Groetjes, ...............Bertus.

Hoi politieboters,
Mag KMar / RWS / Belgische Gendarmerie enz enz enz ook? ;)

Waar dient de glimmende cirkel voor in het voordek?

Dat stelt een luik voor om in de piek te komen. Waarschijnlijk heb jij weer zo'n overijverige diender aan boord die de hele dag (tussen het bonnen uitschrijven door) met een fles Brasso de plaat zit te poetsen... Of, bij gebrek aan plaat, dan maar de luiken.

Bij mij ziten er geen Politie stickers op het vel voor de bijboot. of moet dat anders?
Volgens mij horen die er wel bij, maar dat weet ik niet zeker. Behalve de striping heb ik alle stickers waar "Pliesie" op stond in de vuilbak gegooid...:D

Kijk anders eens op de bouwbeschrijving. Dat moet er wel ergens staan.

@ Roel, een beetje bijblijven hé, Belgische Gendarmerie is al sedert 2000 opgedoekt, nu heb je nog enkel de Belgische Politie, opgedeeld in een federaal en Lokaal gedeelte, herkenbaar aan afwel een rode of lichtblauwe streep bij de 3 donkerblauwe.De Politieboten zijn ingedeeld bij de Federale Politie zie foto's

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi ....boot bouwers en vaarders,
Hieronder een paar foto's.
Foto 1: 2e proefvaart in de eerder genoemde vijver voor gemeentehuis Maasdam;
Foto 2: de kerstverlichting in de stuurhut;
Foto 3: de mastconstructie met werkend toplicht, navigatie verlichting, werklampje, blauw flitslicht, schijnwerper en draaiende radar.
Vraag: waar hebben jullie de ruitenwissers vandaan?
Groetjes, Bertus.

Foto 1
full

Foto 2
full

Foto 3
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tip van de stickers, zitten er al op.
Ik heb de verlichting op deze manier aangebracht om de batterijbox makkelijker in de romp te kunnen leggen zonder de bedrading te zien. De stuurhut wordt zo toch mooi egaal verlicht, zonder veel van de lampjes te zien.
In de romp, voor de motoren, heb ik een verschuifbaar vloertje(in de lengterichting) gelegd waarop de drie batterijboxen met klittenband worden bevestigd. Hierdoor kan ik met de drie boxen zowel in lengte- als dwarsrichting wat balanscorrecties uitvoeren. Groetjes.

En weer een Pxx erbij

En jawel!

De afgelopen weken hard gebuffeld, moet nog eens drie weken en dat eindelijk vakantie.

Vorige week aan de bak gemoeten op de P65 op het Buiten-IJ. Afgelopen weekend op weg naar huis maar even langs Papendrecht gereden en een exemplaar afgehaald.

Ik heb vluchtig gekeken, maar de constructie is lachwekkend. Lijm is hooguit een pritstift geweest of iets van dien aard. Ook bij mij ontbraken er onderdelen en zag dat het stickervel was beschadigd. Ook een bootstandaard zat er niet bij klopt dit?

Inmiddels bij de modelbouwshop een regelaar, 2x een speed 600BB een 9V accu en een 6Volt accu meegenomen. Tevens langs de Bart Smit voor een politieautotje voor de blauwe pulserende led en geluidje. Diverse led's op voorraad vanuit oude fietslampjes.

Straks in de vakantie maar eens kijken, heb na met de Comtesse in afbouw en de Optimist(en) op de helling voorlopig genoeg te doen.
Maar heb dit draadje altijd met plezier gevolgd en nu toch ook maar eentje in huis gehaald...... hoeft niet snel klaar te zijn, heb december vrij en in februari en maart ook nog een dikke maand:D

Mochten er nog tips zijn, de koppelingen, schroeven en aandrijfassen worden sowieso vervangen, heb de kwaliteit gezien en is om te huilen haha.

Ik heb ze zelf gemaakt... Maar Modelbouwshop Flevoland heeft ze ook volgens mij, in diverse schalen... (En nee, ik heb geen aandelen);)

J.Schippers zei:
Mochten er nog tips zijn, de koppelingen, schroeven en aandrijfassen worden sowieso vervangen, heb de kwaliteit gezien en is om te huilen haha.

Ik denk dat de meeste tips en tools ondertussen wel in dit draadje staan... Succes en plezier met de bouw!

Laatst bewerkt:
Oorspronkelijk geplaatst door BertusvB
Ik heb ruitenwissers gebruikt van een vrachtwagenmodel 1:20. Deze konden per 10 separaat besteld worden. Er zijn er 12 nodig...

Bedankt voor jullie tips.
Nieuw setje kerstverlichting aangeschaft bij Kruitvat. Alweer een investering van 2 euro. Deze aangebracht onder plafond: Toch veel mooier. Dus je had gelijk Niels.
Ruitenwissers in bestelling. Van Wedico een setje van 10. Hopelijk passend.
Mastunit aan stuurhuis bevestigd en stickers aangebracht. Het begint er al op te lijken.Groetjes van:
Bertus.

Back