bouw van de politieboten van colorikits!

Ik weet niet of ik zo snel kerstboomverlichting in m'n bootje zou aanbrengen, mij te onbetrouwbaar. Jarenlang zelf via distributie leds verkocht en 1 ding weet ik sindsdien: er wordt op ledgebied heel veel gemaakt in China, weinig daarvan is goed en betrouwbaar.

HOERA!!!
Mijn P 59 is af. Tenminste voorlopig.
Ik hoop er nog ruitenwissers voor te krijgen en we gaan nu opnieuw proefvaarten maken. Dus dat kan best nog wat opleveren wat aangepast moet worden.
Maar voorlopig ben ik dik tevreden met dit resultaat.
Bij mij was de inhoud van het pakket lang niet slecht en de 125 euro meer dan waard.
Nu het vaargedeelte nog uittesten.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hangt die vlag aan de spiegel nu op zijn kop? (beetje veel landenvlaggen, 1 aan de spiegel is genoeg)

Er komt een beste bult licht van je kerstverlichting.

BETRAPT! Goed gezien Niels.
Ik heb me hier en daar wat vrijheden veroorloofd. Hebben jullie die al gezien.
Ik ben bezig een contact te leggen met de KLPD in Dordrecht. Weten jullie of deze boot daar nog vaart?
De ruitenwissers zijn onderweg. Van WEDICO.
Misschien morgen proefvaren.
Fijn weekend allemaal! Bertus.

Hoi allemaal,
Gisteren, ondanks de straffe wind, toch een eerste opleveringsvaart gemaakt.
Resultaat: boot ligt goed, vaart pertfect met mooie snor(foto's maken en varen durfde ik niet aan, komt nog) en draaicirkel nu ook voldoende klein.
Na afloop geen druppel aangetroffen bij de schroefassen, maar wel een kleine lekkage bij een van de roeren. Dit nogmaals aangepakt.
Mij viel wel op dat de boot, bij stilstaande motoren, met deze wind hard opzij gaat. Dus niet te dicht bij de kant stoppen en dan je zender wegleggen, want dan...........
Totaal beeld: Prachtige boot met fijne vaareigenschappen, vooral met 2 regelaars.
Nu eerst wachten op de ruiten wissers. Groetjes, Bertus.

full

Hoi allemaal,
Gisteren, ondanks de straffe wind, toch een eerste opleveringsvaart gemaakt.
Resultaat: boot ligt goed, vaart pertfect met mooie snor(foto's maken en varen durfde ik niet aan, komt nog) en draaicirkel nu ook voldoende klein.

Gewoon doen, zo eng is dat niet, en het kan mooie plaatjes opleveren:

denkergolven3.jpg

denkergolven4.jpg

Andere boot, maar ook gisteren genomen, met een straf windje...

En gefeliciteerd met de geslaagde proefvaart. Dat de boot snel verlijert had Roel dacht ik ook al opgemerkt. Lijkt een beetje bij deze rompvorm te horen.

Laatst bewerkt:
Correct en tevens juist.
Hoort bij een vletromp met relatief hoge opbouw.
Helemaal geen probeem, gewoon een kwestie van de vaart erin houden!:D

Jullie weten dat ik me afvroeg of de originele roertjes niet aan de kleine kant waren?
Gisteren zag ik onderstaande boot staan. Ook een produkt van Damen.
Lijkt me nu wel duidelijk dat het toch wel klopt.
Let ook op de schroeven(andere discussie).
Groetjes, Bertus.

full

full

Aan het eind van de middag nog even gevaren.
Veel wind en invallende duisternis: weer geen fatsoenlijke foto's.
Dan de boot maar even op z'n staart trappen. En niet nat geworden, hoe kan dat?
Na afloop met spanning onderdeks gekeken................helemaal droog!
Gezien de weersvooruitzichten maar even wachten op de ruitenwissers en dan nog een mooi foto moment benutten.
Groetjes, Bertus.

Beste Bertus, van harte met de P59. De ruitenwissers maken het straks helemaal af. Ik heb volgens mij dezelfde aangeschaft, klein beetje aanpassen (lengte ruitenwisserbladen) en monteren. Fluitje van een cent. Grappig om te zien dat iedereen toch een "eigen tintje" aan de boten geeft, langzamerhand een bonte verzameling. Groet, Rolf

Aan het eind van de middag nog even gevaren.
Veel wind en invallende duisternis: weer geen fatsoenlijke foto's.
Dan de boot maar even op z'n staart trappen. En niet nat geworden, hoe kan dat?
Na afloop met spanning onderdeks gekeken................helemaal droog!
Gezien de weersvooruitzichten maar even wachten op de ruitenwissers en dan nog een mooi foto moment benutten.
Groetjes, Bertus.

Nog gefeliciteerd met de geslaagde 2e proefvaart. :D

Daar zijn we weer.
Gisteren kwamen de ruitenwissers binnen. Meteen gemonteerd.
Vanmorgen klaarde het zo mooi op, hier is de laatste 24 uur 30,5mm. regen gevallen, dat ik de kriebels kreeg en op pad ben gegaan voor de final proefvaart.
Boot volledig goedgekeurd en overgedragen. De diensten kunnen beginnen. Dus..............ATTENTIE!
Zie onderstaande foto's voor een indruk.
Fijn weekend allemaal.

full

full

full

Back