bouw van de politieboten van colorikits!

@Ruben,
Mooi lijstje, geen dubbelen en nog geen standaard _57, _58, _59 nummer :p

Ik neem aan dat die P95 een tiepfoutje van je was en je de cijfer omgedraaid hebt.
De 95 is een 2500 en heb die toevallig gister nog gespot.
p1270897.jpg

Moet er niet aan denken dat iemand bij een volgende vaardag een van de regeltjes overtreed met al die Politie .....

Freek

Speciaal voor Freek en zijn Marine-collega's bouw ik dus een schip van de KMar.
Die mannen (en vrouwen!!) van de KM nemen het niet zo nauw met de regeltjes!

uche uche......
Binnenkort afspraak met de RWS 24 voor een digitale foto sessie...... binnenkort de datum, ergens einde dag in Harlingen.....uche uche...

Even een klein ding wat ik op foto's tegen kom.... De RWS 24 en 21 hebben een ander vlak dak op de opbouw dan die in de kit. ook een paar peliesie hebben dat. Is dat het verschil o.a. tussen de 1800 e de 1805??

Wat niet in de kit zit maar overduidelijk op de boten wel is een halfrond zwart profiel, dat eerst onderlangs de hoge opbouw loopt dan omhoog en vervolgens langs de voorste ramen naar de andere kant. Lijkt mij een buis profiel voor versterking oid.
Iemand een idee waarvoor dat is?? Ik dacht eerst nog aan een rubber ring voor trilling, maar het lijkt staal... waarom dan ook niet langs de lage opbouw voor??

uche uche......
Binnenkort afspraak met de RWS 24 voor een digitale foto sessie...... binnenkort de datum, ergens einde dag in Harlingen.....uche uche...

Even een klein ding wat ik op foto's tegen kom.... De RWS 24 en 21 hebben een ander vlak dak op de opbouw dan die in de kit. ook een paar peliesie hebben dat. Is dat het verschil o.a. tussen de 1800 e de 1805??

Och och, wat vervelend nou voor je, Maarten! Ik voel met je mee hoor... Het toch wel afzien, die modelbouwhobby...:mrgreen:

m.b.t. tot dat dak: Jij bedoelt met of zonder "pet"? (Verhoogd dak)

@Lex: Heb ik iets negatiefs geroepen over de Royal Navy?
Daggutnie... kzouniedurruvu... Dat zijn toch die mannen die zo aardig stickers plotten en zo?

Dat halfronde profiel zit ook in de kit.
Dat is de zwarte streep sticker op het vel, bestaande uit 3 delen.

Dit is omdat het voorste deel vastgelast is aan de romp, het stuurhutdeel staat op rubbers tegen geluidsresonering.
Dit deel is dus los en gevoerd met de rubber rand.

m.b.t. met of zonder pet, je had beter met Roel kunnen ruilen van boot. :P

full

Ik citeer:
een kleine bloemlezing van de schade en de wijze hoe op te lossen:
* verhoogde dak van de kajuit in delen uiteengevallen (2Clijm)
17838410.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet weer dat spuug verhaal hé...... ik denk dat die verre oosterburen in gedachte hadden dat ik alle onderdelen zou gebruiken als mal. De platte pet had ik al aangepast. Scheelt me een hoop gewicht en styrene lijmt geweldig. De platte pet heeft een overstekende rand naar beneden in tegenstelling tot de hoge pet. De uitlaatkast is ook niet helemaal correct en ik ga alle ventilatie luiken openzetten met en mooi raster erin.

Pergotje: bedankt, zat ik toch aardig goed met die rand, ga ik zeker toepassen.

Ik kan even geen foto vinden maar ik dacht in Amsterdam ook verschijdenne keren een soort gelijk bootje gezien te hebben maar dan van de haven autoriteiten daar? Als ik een foto vind pleur ik hem er wel neer, maar misschien dat iemand de naam wel zo weet..

Wat doet een import Rrrrrotterrrrdammerrr nou in 020-stad? Weten ze dat op school wel? Waarschijnlijk niet, anders lig je onmiddellijk uit de groep...

Maar dat "soortgelijkige bootje" zou natuurlijk de RV162 kunnen zijn.

Nee gevonden:

port_of_amsterdam_03_noordzeekanaal_ter_hoogte_van_zaandam_03.JPG

Vind dit ook een erg mooi schuitje hoor :D

Aangezien er zoveel gebouwd worden dacht ik even een nieuwe optie toevoegen:P Volgens mij is die hetzelfde...

Maar ik lag met me stage heel vaak in Amsterdam.. Ik draag daarom ook een feyenoord en ajax shirt onder mekaar! Kan ik me altijd aan passen snapt U? Roel vom Eten?

Ik als geboren en getogen Rotterdammer lig buiten de sluis van 020 te wachten tot het niet anders kan en we eventje het dorp in gaan om te laden.
Liever in Durgerdam dan in a'dam :p

Met havenautoriteiten bedoel je zeker iets geel met roods?
oftewel dit?
pict1168s.jpg

Ik als geboren en getogen Rotterdammer lig buiten de sluis van 020 te wachten tot het niet anders kan en we eventje het dorp in gaan om te laden.
Liever in Durgerdam dan in a'dam :p

Met havenautoriteiten bedoel je zeker iets geel met roods?
oftewel dit?
pict1168s.jpg

Zoiets:P Haha ik had het al gevonden op het wonderbare binnenvaart forum;)

Speed 600 8,4V:
Nennspannung 8,4 V
Betriebsspannungsbereich 4,8 ... 9,6 V
Leerlaufdrehzahl 15500 min -1
Leerlaufstromaufnahme 1,8 A
Stromaufnahme bei max. Wirkungsgrad 11 A
Blockierstromaufnahme 70 A
Höchster Wirkungsgrad ohne Getriebe 75 %

Speed 600 Turbo 12V:
Nennspannung 12 V
Betriebsspannungsbereich 4,8 ... 14,4 V
Leerlaufdrehzahl 17200 min -1
Leerlaufstromaufnahme 1 A
Stromaufnahme bei max. Wirkungsgrad 7 A
Blockierstromaufnahme 40 A
Höchster Wirkungsgrad ohne Getriebe 77 %

Op de onderste betekent dat dus 12V x 7A = 84 watt. Even iets anders dan die 260W van jou brushless Puffin .. !! (Schroefasvermogen is dan 84W x 77% = 65W) Toerental zit dan weer wel goed met 1350KV.

Dat is ook het probleem met brushless motoren in dit soort 'normale langzame' boten, veel te veel power. Vaak ben je met borstelmotoren net zo goed uit, en in ieder geval veeel goedkoper! Als je al een brushless vind in dezelfde vermogenscategorie scheelt het je alleen 10 of 15 % aan redementswinst. Steek de meerkosten dan in (enkele) accu's die je kunt wisselen.

Back