bouw van de politieboten van colorikits!

Help ben beginner

Hoi Roel

Ik heb dus ook z''n pliesieboot over laten komen ondanks dat ik een beginnend modelbouwer ben en zag je berichtje en dacht die kan mij vast wel helpen
Wat voor lijmen kan ik het beste gebruiken en welke motoren servo's en zender
Hoop dat jij mij van een berg advies en wijsheden wil en kan voorzien

Mvgr

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn doosje moet nog binnenkomen maar ik ga voor de RWS 24

Dienst: Rijkswaterstaat, Dienst Noord-Nederland, Waterdistrict Waddenzee(?)
Roepnummer: RWS 24
Soort voertuig: Patrouillevaartuig
Merk en type: Damen Stan Patrol 1800
Overige bijzonderheden: Voormalig KLPD waterpolitie vaartuig (P84)

full

full

Hoi allemaal,

Ik vaar nu al met de boot sinds hij uitgekomen is.
Mij is toen verteld dat er slechts 200 van geproduceerd zijn maar nu lees ik hier ook berichten van 500.

Ik heb hem hetzelfde uitgerust als dat ze bij de leverancier (allonscale of zoiets)hebben gedaan. Motoren van de conrad. Vaart erg goed én ook erg snel.
Daarnaast heb ik er dekstralers opgebouwd, de radar werkend gemaakt, navigatieverlichting en sirene met zwaailicht. Ook staan er twee bemanningsleden op de boot.

Voor een filmpje van de verlichting in de schemer zie hier:
3w5uq2HpZQI[/media] - P57 politieboot van Corolikits

Voor een filmpje van toen die net vaarde, zonder alle toeters en bellen dus,
f21d2bROZUQ[/media] - RC politieboot P57 Gorinchem -corolikits-

Doos is binnen........mooi rompje........grote puzzel. Zoals Roel opmerkte: "geen lijm maar speeksel".... en ook dat was kennelijk op! Werkelijk alles is los, maar dan ook alles. De opbouw totaal uit elkaar. Scheelt weer met schuren, verf is ook drama, druipers overal. Romp met scheurtje in spiegel. Wordt geen bouwverslag, maar restauratie verslag. Maar alle waar naar zijn geld. Wat is het plastic.....ABS?? en welke lijm is het beste om goed te gebruiken voor echte goede verbindingen???

Aan de reeds gestarte polizie bootjes bouwers, een paar vraagjes....

- De lijm vraag blijft...Seconde....2C...contact lijm alles laat los...graag een tip, merk enzo?

- Voor degene die aanboort waren, wat is de oppervlakte van het dek, glad?? diamonds???

- Een paar relings zijn los....solderen?? of lijmen??

pneumatische leiding

Een realistische pneumatische leiding die ook uiterst gemakkelijk te buigen is kan worden verkregen door zwart gekleurde krimkous over een stukje (30 of 40 cm) soldeertin te schuiven. Vervolgens de krimkous met een fohn verwarmen en je krijgt een buigzame rubbere slang die uiterst eenvoudig in de juiste positie is te verbuigen. De bocht blijft ook zitten zoals gebogen vanwege de metalenbinnenkern uit soldeertin.

we zijn weer wat verder:

radar werkt en er zit al een zoeklicht op
zal miss vandaag of morgen nog fototje maken,

verder de motoren ik alleen nog geen plekje gevonden voor mij accu :mad:

@ mrlavo is wel een goed idee eens even inkijken:pim:

groet ruben

Heb besloten de gehele opbouw na te maken. Erg makkelijk ik heb een doos vol stukken die ik 1 op 1 kan overzetten op iets dat wel lijmt...... en minder zwaar is. Tegelijk kan ik alle electra (spagetie ROEL) er in weg werken. Wat ik zie op foto's is dat midden voor een extra uitstulping zit heeft iemand daar een foto van die duidelijk laat zien hoe dat in elkaar steekt. IK kan net niet zien hoe het is. Het zit op alle boten tot nu toe, zelfs op de foto op de bouwboos, net naast de water aansluiting......of zou dat brandstof zijn???

iemand zei toch dat ze voor de lijm spuug hadden gebruikt?

bij mij hebben ze er aan gelikt.
Ik hoef er maar naar te wijzen en het valt uit elkaar... gelukkig niet alles maar...,
bijv die ramen druk je er zo uit...

maar we gaan weer verder met goeie moed..

groet ruben:mad:

Aan elkaar gehoest, zul je bedoelen! Echt alles is los, wat vast lijkt is met een beetje druk ook zo weer los. Heb inmiddels een lijm gevonden, maar maak toch alles opnieuw. Heb de opbouw voor de onderste helft al af. Is tien keer zo licht als origineel, wat gecompenseerd kan worden door meer accu's e.d. Meer gewicht onderin zal ook stabieler zijn.

Pergotje: bedankt voor de foto, voorzijde! dat is duidelijker. Ook de rand onder het raam is anders dan in de kit, nu ik toch aan het (her)bouwen ben! Ik maak het geheel nu van 0,75mm styreen plaat materiaal en 1,5mm voor de spanten e.d. Foto's volgen t.z.t

Zo... Zojuist teruggekeerd van een weekje oefening in Duitsland met aansluitend een oefening in Nederland. Lang leve de oefentoelage ;)
Maandagochtend 05:00 weg, maandagnacht twee uur slaap, dinsdag 1 uur slaap, woensdag 7 uur slaap, donderdag terugrijden naar Nederland, aansluitend in een andere oefening gerold, donderdag 4 uur slaap en vrijdag geen slaap. Nacht van vrijdag op zaterdag 7 uur slaap, geassisteerd door een nogal alcoholische BBQ op vrijdagavond. Da's dus dubbele slaap, zou je kunnen zeggen.
En... Twee pakjes binnen met motoren, verlichting, regelaars enz enz enz.
Kunnen we weer verder, na een paar uurtjes slaap vanmiddag...:sleepy:
RV162 meldt zich af... snurkgeluiden!:sleepy:

Zo... Zojuist teruggekeerd van een weekje oefening in Duitsland met aansluitend een oefening in Nederland. Lang leve de oefentoelage ;)
Maandagochtend 05:00 weg, maandagnacht twee uur slaap, dinsdag 1 uur slaap, woensdag 7 uur slaap, donderdag terugrijden naar Nederland, aansluitend in een andere oefening gerold, donderdag 4 uur slaap en vrijdag geen slaap. Nacht van vrijdag op zaterdag 7 uur slaap, geassisteerd door een nogal alcoholische BBQ op vrijdagavond. Da's dus dubbele slaap, zou je kunnen zeggen.
En... Twee pakjes binnen met motoren, verlichting, regelaars enz enz enz.
Kunnen we weer verder, na een paar uurtjes slaap vanmiddag...:sleepy:
RV162 meldt zich af... snurkgeluiden!:sleepy:

Daar gaan onze zuur verdiende belasting centen dus heen!
moet die ouwe man ook nog een tukje doen in de namiddag...
zucht....
:mrgreen:

Wat voor Motor !?

Wat voor motor kan ik het besten gebruiken voor de Politieboot

IK heb zelf motors gevonden op www.hobbieplaza.nl.
En dacht aan ;
"ZON V 05 MICRO MOTOR "
of
"ZON V 03 Bühler motor"

Elk advies is welkom.

Ik zou voor de ZON V 05 MICRO MOTOR gaan, aangezien deze nog aardig toeren maakt. Dit is wel nodig voor dit model, ook in de ZON V 03 Bühler motor uitverkocht.

Bart

Na een weekje buffelen (jawel, buffelen!!) in een groen vlekkenpak hier de beloofde foto en een filmpje:

Eén van de blauwe LED's:
20600344.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit Roel! Bij het draaien van dat filmpje kwam er hier een viervoeter meteen kijken, het trekt goed de aandacht !!! :mrgreen:

[EDIT]
Haha, niet alleen de hond, de brandweer komt hier ook net voorbij ... !
[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Back