bouw van de politieboten van colorikits!

Ziet er goed uit Roel.

De P boten hebben maar 1 blauwe zwaailamp, dus ik ga het maar bij één flitsled houden.

Overigens hebben de nieuwere ook 2x geel flits in de mast vanwege hun hoge snelheid. de 1800 niet.

Gister de RV160 Drechtsteden gespot, vanaf de catamaran dus heel veel foto's heb ik niet kunnen maken maar wel een paar van de mast en de kop (niet bij me, staan thuis op de pc....).

federale-politie

full

dus 3 zwaailichten

full

sorry voor de scherpte kan niet anders!!

Laatst bewerkt door een moderator:
lichten

Wie kan mij meer vertellen over de rest van de lichten.

rood in top & links in top
/rood-wit-rood onder elkaar
/rood op de boeg by vlag
en waarom 3 toplichten.(ik weet van dat de mast kan klappen).

@Herby
Jouw foto's zijn van een ex-Nederlandse politieboot. Wat daar allemaal aan veranderd is is me onbekend.

Heren, Correct me if I'm wrong:

De Nederlandse hebben bovenin een dekstraler hangen.
Daaronder een toplicht.
Aan de voorkant van de bekisting om de radar hangt het toplicht voor gestreken mast.

Over bakboord heb je boven elkaar Rood / Wit / Rood.

SB heb je een (waarschijnlijk) ankerlicht, met daaronder een blauwe zwaailamp.
Het onderste zijarmpje heeft geen lamp aan SB.

Op de top van de mast is waarschijnlijk een oranje fluitlicht.
Deze moet verplicht meebranden op moment dat je op de hoorn blaast.

@Lex: In je MTB?
En dan wil je weer een vergelijkende slootrace, net als vorige week?
Dat wordt spannend... Rompjes zijn vrijwel gelijkvormig.

@herby
Jouw foto's zijn van een ex-Nederlandse politieboot. Wat daar allemaal aan veranderd is is me onbekend.

Heren, Correct me if I'm wrong:

De Nederlandse hebben bovenin een dekstraler hangen.
Daaronder een toplicht.
Aan de voorkant van de bekisting om de radar hangt het toplicht voor gestreken mast.

Over bakboord heb je boven elkaar Rood / Wit / Rood.

SB heb je een (waarschijnlijk) ankerlicht, met daaronder een blauwe zwaailamp.
Het onderste zijarmpje heeft geen lamp aan SB.

Op de top van de mast is waarschijnlijk een oranje fluitlicht.
Deze moet verplicht meebranden op moment dat je op de hoorn blaast.

Hallo Pargot,
SB is ook een rode. Kan dat ook een loodslamp zijn?
En bij de P59 is ook een toplicht op de brug!?
Dus als ik het goed begrijp 3 toplichten waarvan er maar 2 branden ,
als de mast gestreken is, gaat die bij radar branden.:(

full

knap:confused:
Ik geloof het, maar......

Roel, vraagje, (of iemand)
Speed 600BB SP, is dat geen zuiper ?
Kan je daar lang mee varen dus?
Ik heb gedacht de Zon 05 micro moter 0.15A verder info op www.hobbieplaza.nl

( die belgen hebben op de stuurhut 2 zwaailichten bij geplaatst)

Hallo Herby. Nee nog niet. Ik heb wel de tussenassen binnen en geïnstalleerd, maar morgen ga ik op motorenjacht. Brushless is me toch te prijzig (met name de regelaars), dus ik ga voor de Speed 600BB SP.

Tussenassen Roel?
Die zaten toch in de bouwdoos!
Ik heb het voorste schot (motorophangging) weggefreesd en naar achteren geplaatst .

full

Dus meer plaats.

@Lex: In je MTB?
En dan wil je weer een vergelijkende slootrace, net als vorige week?
Dat wordt spannend... Rompjes zijn vrijwel gelijkvormig.

Hoi Roel,

Ja, ik dacht dat je dat wist, vandaar die keuze .... haha ;)

Een wedstrijd .... ben benieuwd!

@ Herby,

Bij mij drijven die 600 BB SP's twee 33mm speedschroeven aan met 1,4 spoed, Graupner carbon. Ik vaar met één 3300 mAh 7,2 volt accu die het bij continu volgas 15 minuten uithoud. Met normaal varen, zeg 50% vol 50% spelevaren, wordt dat snel 25 minuten. Uit die 15 minuten voor twee motoren haal ik dan een verbruik per motor van rond de 6,5 ampere. Volgas dus, en dat is best netjes voor het vermogen dat er uit komt. Ik zit met de MTB uit gewichtsoverwegingen aan één accu vast, bij de bredere Pliesieboten kun je waarschijnlijk meer accu's kwijt. De snelheid bij volgas is trouwens 18 km/H, echte kilometers gemeten met een radargun .... Zoals Roel af zei, een wedstrijdje zal uit moeten maken welke romp dan sneller is, zal elkaar niet veel ontlopen. Ik zit dan op schaalsnelheid, jullie er iets (als het niet flink is ..!) boven.

wedstrijd lex,

Nee, daar word de boot te zwaar voor gebouwd en verkeede assen.
Dan moet je net als Puffin doen, en dan ook de romplichter:mrgreen:

Ik bouw de mast ook om electronisch beweegbaar en radar draaiend, ook als de mast zakt/ de schijnwerper beweegt met het roer servo/ kopschroef 95 DB sirene en en en ......dus best zwaar.

Dus jij hebt al gewonnen.:worship:
En ik ...ik vaar nog steeds en nog steeds;)

bouw van de politieboten van colorikits

Zojuist mijn pakket ontvangen en zoals bij de meeste bouwers voorzien van de nodige beschadigingen scheur in kajuit railing afgebroken en nog enkele andere beschadigingen.Tevens ontbreekt bijna alle bevestigingsmateriaal. En zelf een bepekte handleiding is niet in de verpakking aanwezig. Hij wordt wel gebouwd als SPN19 met ligplaats Antwerpen. Reeds contact opgenomen met de scheepvaartpolitie om de nodige foto's te nemen op de boot zelf, en hiervoor ook reeds een bevestigend antwoord verkregen.

uhm.. Dat extra rode licht is het "gevaarlijke stoffen" licht waarschijnlijk (verpompen van olieën)
er bestaat in het BPR niet zoiets als een loods licht en in het BVA al helemaal niet.
Zie dit draadje maar eens door scheeps-verlichting
hier staan een aantal links end in wat betreft scheepsverlichting

Goede keus! Welke? Ik heb de 8,4 volt uitvoering op 7.2 draaien. Voor het vergelijk ..... ;) :sleepy:

Net even gecheckt: Speed 600 BB 12V. Gaan 35mm Raboesch schroeven met spitse naaf aandrijven. Hééle mooie schroefjes!

@Herby: Ja, zaten inderdaad in de doos. M.b.t. dat motorspant: Ik heb het eruit moeten breken (Ging vrij makkelijk :showass: aangezien een van de ingelijmde steuntjes al verschwunden was... ) omdat de motoren niet in de uitgefreesde gaten pasten. Maar: ik zet het wel weer op de oude plaats terug. Ben bang dat de boot anders teveel op haar "kont"(pardon) gaat hangen. Op de motorspant en de schroefasspant plaats ik een plaat waar de elektronica op komt te liggen. De accu's komen óf onder die plaat, tussen de tussenassen in, óf voor het motorspant. Ligt een beetje aan het zwaartepunt.

wedstrijd lex,

Nee, daar word de boot te zwaar voor gebouwd en verkeede assen.
Dan moet je net als Puffin doen, en dan ook de romplichter:mrgreen:
.......
En ik ...ik vaar nog steeds en nog steeds;)

For the record, de MTB weegt ook al 4,3 kg ... en ik vaar ook nog steeds, 4 accupacks beschikbaar! Maar je hebt gelijk Herby, wie hard wil gaan moet pijn lijden! :cool:

@Roel,

Speed 600 BB 12V is iets anders dan de BB SP uitoering, ander magneetmateriaal. Die 12V BB zijn wat tammer, maar ook zuiniger inderdaad. Voor jou prima denk ik! Is er een kans dat je haar zaterdag (proef)vaarklaar hebt? Kunnen we kijken :mrgreen: :cool:

Laatst bewerkt:
Speed 600 BB 12V is iets anders dan de BB SP uitoering, ander magneetmateriaal. Die 12V BB zijn wat tammer, maar ook zuiniger inderdaad. Voor jou prima denk ik! Is er een kans dat je haar zaterdag (proef)vaarklaar hebt? Kunnen we kijken :mrgreen: :cool:

Weet ik nog niet... Moet ik snel het elektronisch deel in elkaar zetten.
En "snel" is in de modelbouw het equivalent van "niet goed"...
Ik neem haar wel mee, kan ik in ieder geval kijken hoe ze in het water ligt.

correct me if i'm wrong. maar is dit de huidige stand van zaken?

ruben p59
roel rv162
pergotje p66
arnold p64
roelof ?
maarten rws24
herby ?
frank spn19

groet ruben ;)

Laatst bewerkt:
Moet er niet aan denken dat iemand bij een volgende vaardag een van de regeltjes overtreed met al die Politie .....

Freek

Back