Ik heb mijn glasmatje er met een tang (Nee, niet m'n schoonmoeder!!) eruit gekregen. Eerst met de nagels een stukkie lospeuteren, daarna in de tang gevat en trekken maar.
Paul, hoe dan ook wel het stukkie glasmat boven de openingen van de kokers weghalen/snijden. Anders kan je de resten van de (spuug/rochel/uche) lijm niet weg halen.
By the way: ik was niet zo gelukkig met dat water in het achteronder. Heeft me een servo gekost. Die kreeg natte voetjes en kon daar niet tegen. Nou ja.
Servo en alle andere elektronica eruit gehaald en de boot schuin met het achterschip wat omlaag neergezet. Vervolgens 1,5 liter lauw water met een druppie afwasmiddel er in gegoten. En toen vol spanning gekeken of er ergens wat uitkwam. Nee dus, na 15 minuten was de bodem nog steeds droog. Toen de regelaar, ontvanger en accu aangesloten en de motoren rustig laten draaien. Nog steeds droog aan de buitenkant. Prima. Onderschip is dus dicht. Dan kon het water alleen maar via het luik op het achterschip binnenkomen. Ik dacht dat ik dat goed had afgedicht met isolatiespul. Niet dus. Oké, na 15 injectiespuiten water uit de romp gezogen te hebben (hij is wel mooi schoon van binnen nu

) de volgende truc bedacht:
Roerservo zit nu tegen de rompzijkant aan. Veilig voor water.
De luikopening heb ik voorzien van een opstaand randje aan de binnenkant, zodat water wat tussen de rand en het luik loopt, niet de romp in kan.