bouw van de politieboten van colorikits!

Filmpje

Dan wordt een leuk bootje, goed vaargedrag! De snelle jongensgroep zullen er met elkaar wel weer iets mooi van maken, succes, ik blijf het volgen
grt
Hawser

Ziet er prima uit dat vaarbeeld Roel.

Alleen nog 1 opmerkinkje, sorry maar ik wist het niet eerder.
Van de week kwam ik in het donker de haven in 020 invaren en de RV 161 maakte even plaats voor me zodat ik de ruimte had.
Toen viel me op dat de radar sneller draait omdat het een snel vaartuig is (+40 km).
De draaisnelheid van de radar ligt dan 1,5 tot 2x zo hoog.
Zie ook [75410] werkende-radar-2

Laatst bewerkt door een moderator:
't Wordt dan tijd voor een nieuw batterijtje...;) Nee, gekheid.
Radar draait nu op 1,5V. Ik zal eens kijken wat hij op 2,4V doet.
Zet ik wel zo'n houdertje voor 2 penlights in de kajuit.

Dank je wel!

Vandaag nog even gevaren... Ik had zowaar water in de romp!
Snap ik niks van....:confused:

13190401.jpg

;)

yeah right, ik snap er niks van ;)

mooi filmpje Roel, Moet maar eens snel gaan beginnen met het inbouwen van de nieuw schroefassen,

1 vreemd ding, bij mij vlogen de kokers er zo uit, maar het glasmatje zit dit keer niet met spuug op de bodem.

is ff kijken hoe we dat weer oplossen

wauw. Ruig Roel.

Ik was gisteren toevallig in Dordrecht, om de P59 te bekijken.
Maar er lag alleen de P93.
Gelukkig waren er agenten aan boord, en die vertelden me dat de P59 in Drimmelen lag.
Na ff met hun gebabbeld te hebben, vertelden ze ook, dat ik op moest schieten met bouwen, want alle 1800 boten worden geel (RW)
Daarna ben ik naar Drimmelen gegaan, en ja hoor, daar lag de P59.
Aan een steiger, met alleen een bordje `VERBODEN TOEGANG VOOR
ONBEVOEGDEN`
Dus had ik mooi de gelegenheid om detailfoto´s te maken.

Bleven er al een aantal crew leden bij de ooster buren aan wal wegens wan-vaar-gedrag. laten er nu een aantal pelisie mensen zich spontaan omscholen tot desnoods plantsoenen dienst....... ver weg van water in ieder geval.....

Pelisie of niet als RWS het ziet ga je gewoon aan de ketting!

.....of de verkeerde boot was geprogrammeerd?!

Paul: Glasmatje gewoon laten zitten er een grotere overheen zetten, volgieten die hap, alles wat je toevoegd versterkt alleen maar!... je kunt nog een beetje wrikken en vroeten
of de top wegsnijden boven de koker doorlaat.......of een paar keer hoesten!

ah nee he, niet weer een prvem dag.

@Puffin, kan ik eindelijk eens experimenteren met glasmatjes, tot op heden nog nooit gedaan, maar je bent nooit te oud om te leren zijn mijn opoe altijd (en zij kan het weten, is 96 jaar geworden)

Was alleen bang, dat de onderliggende mat straks voor problemen zou zorgen

Ik heb mijn glasmatje er met een tang (Nee, niet m'n schoonmoeder!!) eruit gekregen. Eerst met de nagels een stukkie lospeuteren, daarna in de tang gevat en trekken maar.
Paul, hoe dan ook wel het stukkie glasmat boven de openingen van de kokers weghalen/snijden. Anders kan je de resten van de (spuug/rochel/uche) lijm niet weg halen.

By the way: ik was niet zo gelukkig met dat water in het achteronder. Heeft me een servo gekost. Die kreeg natte voetjes en kon daar niet tegen. Nou ja.
Servo en alle andere elektronica eruit gehaald en de boot schuin met het achterschip wat omlaag neergezet. Vervolgens 1,5 liter lauw water met een druppie afwasmiddel er in gegoten. En toen vol spanning gekeken of er ergens wat uitkwam. Nee dus, na 15 minuten was de bodem nog steeds droog. Toen de regelaar, ontvanger en accu aangesloten en de motoren rustig laten draaien. Nog steeds droog aan de buitenkant. Prima. Onderschip is dus dicht. Dan kon het water alleen maar via het luik op het achterschip binnenkomen. Ik dacht dat ik dat goed had afgedicht met isolatiespul. Niet dus. Oké, na 15 injectiespuiten water uit de romp gezogen te hebben (hij is wel mooi schoon van binnen nu:D) de volgende truc bedacht:
Roerservo zit nu tegen de rompzijkant aan. Veilig voor water.
De luikopening heb ik voorzien van een opstaand randje aan de binnenkant, zodat water wat tussen de rand en het luik loopt, niet de romp in kan.

Roel: je kunt natuurlijk ook wat meer op "schaal snelheid" varen ipv de koffie in de boegschroef gooien! Of je moet de SWMBO naar de winkel sturen voor een mega maxi verpakking van Paul zijn hulpmiddelen.

PS een servo krijgt het meeste water onderin bij servo snoer ingang, TIP deksel los en de snoer doorlaat vol met 2C gieten, deksel dicht en recht op wegzetten. De electronica vol gooien in 2C kan geen kwaad behalve de potmeter en de motor natuurlijk, zoveel dat het uit de kieren rond de deksel loopt. Bovenin de servo wat meer vet en ze doen het zelfs onder water.

Filmpje

Hallo Roel,

Mooi schip, die "pelisieboot". Ook mooi vaargedrag bij toch redelijk wat golfjes. Ik heb genoten van je filmpje en de woordenwisseling tussen kaptein en mede jut.
Ik wil niet betweterig overkomen, maar dat water er in, komt dat niet via de onderzijde van de kajuit naar binnen. Op de foto onder aan deze pagina, lijkt het of daar een kiertje zit. En dan de golfslag op een van de bovenste foto's, waar het lijkt of het water over het dek komt. Dan zou je haast denken dat, dat kiertje de boosdoener is.
met vriendelijke groet
Opa Jan
www.willem-ruys.nl

Mee eens, de afdichting tussen kajuit en de rand is.............oosters! De reden dat ik de onderbouw van de kajuit vast lijm, schroef, klem, las etc. Het achterdek ziet er redelijk droog uit.... Roel: kan water van voor naar achteren stromen of zit er een schot in?

Achterdek is na een vaart behooooorlijk vochtig. Bovendien was de rand tussen achterdekluik en dek zeiknat.
En ja, d'r zit een schot tussen voor- en achterschip: Het spant waar de schroefaskokers is vastzitten heb ik aan de onderzijde helemaal dichtgelijmt.

Water in het voorschip was marginaal. Een paar druppels.

Water in het achterschip ...
Laat ik het zo zeggen: een goudvisje had er best in kunnen zwemmen.

huhh.................pompje?..........of twee!

PS over een uurtje oid bouw foto's

Mijn (her)bouw foto's staan op m'n site

een paar voorbeelden:

Het anker en boegschroef (en de twee extra stootstrippen)
full

De assen en schroeven
full

De uitlaat
full

De nieuwe achterzijde en de verwijdering stootstrip (moet andersom)
full

De krachtcentrale en ESC
full

En een totaal plaatje (rest op mijn website)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back