bouw van de u32 van robbe

• Topicstarter Topicstarter Dirk626
  • Startdatum Startdatum
@ Raf

De doorvoeringen die moeten nog geleverd worden net als de rest dat besteld was bij Norbert, ik onlangs nog maar de bevesteging gekregen.
Ik weet wel dat het uiteinde van de doorvoeringen eindigen op M6 , en ga ik morgen op zoek naar iets wat als buitenmaat 10 mm heeft zodanig dat er binnenin M6 draad kan in trekken dan heb ik later niets anders te doen dan de doorvoeringen er in vast te draaien.

groeten

hallo

maar ik zie op de foto dat je reeds de alu buisjes gemonteert hebt die bij de bouwdoos zitten
en daar heb ik dus mijn bedenkingen bij
als je nu IN deze buisjes nog iets anders gaat lijmen om daar de koppelingen in te draaien
dan zit je wel met veel verbindingen op deze kleine plaats
en elk gat in een wtc is een gat teveel dat kan lekken

groetjes raf
ps norbert is niet snel met opsturen van materiaal

Dag Raf,

Die buisjes van Robbe waren nog niet verlijmd heb vandaag niewe stukken gemaakt van 4 cm rood koperen buis van diameter 10 mm en daarin messingen draadstang bussen gesoldeerd met een kleine brander. Die zijn dus zeker dicht straks ga ik die met stabelit verlijmen.

afbeeldingu31062xf1.jpg

Even gepast en de nieuwe bussen kunnen erin er is wel ééntje dat wel niet helemaal recht is maar dat kan in orde gebracht worden.

afbeeldingu31063bx9.jpg

Groetjes Dirk

@ Dirk626

Dag Dirk,

viele Blei nimmst Du für das U-Boot ?

Grüsse

Thomas

@ Tomas

Im augenblick etwass 8 kilo vorsehen im bleiplatten, später kan ich doch mer oder weniger unten die WTC liegen.

Grüsse

Dirk

Vandaag een ideetje gekregen met de boeg, ik gebruik de oorspronkelijke WTC die te dichten is met een schroef door de boegpunt.
Daar dit toch een niet zo mooi zicht is heb ik een kapje met daarin een rond magneetje voorzien om dit af te sluiten; dit is wel nog maar een proef en kan ik nu een afsluit-dekseltje precies op maat gaan maken.

afbeeldingu31064ll9.jpg

Groeten

Dirk

@ Lex
Bedankt is altijd plezierig dat iemand een idee goed vind.

Aan allen een vraagje ( weeral ) :D

Ik heb blijkbaar iets tegen gaten, want nu vraag ik me af het rechthoekig gat boven de sluiting is dit nodig voor het beter vaargedrag of kan dit toch toe gewerkt worden? :confused:

Groetjes Dirk

Hoi Dirk,

Ja, daar heb ik ook al naar zitten kijken, De echte heeft het niet:
(er lijkt wel iets van een (torpedo?)luik te zitten)

160247a959a77491f.bmp

Ik vermoed dat Robbe dit gat er heeft zitten om het dynamisch duikgedrag te verbeteren. Op snelheid stuwt er dan water naar binnen waardoor de boeg zwaarder wordt, en de boot makkelijker onder zou moeten gaan.

hallo lex

ik zie wel iets vreemds aan de linker klant van de boeg
het lijkt wel of daar heel slecht iets gefoetoechoept is geworden langs het rechter torpedo luik
als daar een luik gezeten heeft dan heedt deze boot 4 torpedo buizen naast elkaar in de boeg zitten en niet zoals op de foto 2
hoe zit het met het robbe model (hoeveel zitten er daar in de boeg????)

en zijn dat op de romp zink anoden ????
of zouden dat sensoren zijn
wel een mooie foto
groetjes raf

Hallo Raf;

Dit is wat volgens het plan van Robbe is, sorry dat het niet zo helder is. Het aantal is torpedobuizen is twijfelachtig vind ik;

afbeeldingu31067ir1.jpg

Groetjes

Hallo Dirk,

Weet u hoeveel torpedobuizen het echte schip heeft?
De gemiddelde torpedobuis heeft een doorsnede van 533mm, dus luiken die veel groter of veel kleiner dan dat zijn, zijn in ieder geval geen torpedobuizen.

Groetjes Josse

onbekend luik

Zou het niet een luik kunnen zijn waaruit seals of kikvorsmannen uitgelaten kunnen worden? of om mijnen te leggen want daar worden deze coastals ook nog wel eens voor gebruikt.

gr. Gert

@Josse

Ga nou geen onzin kletsen.
"De gemiddelde torpedo bladiebladiebla..."
De gemiddelde torpedo bestaat niet.
533mm is slechts een van de vele kalibers.

@Dirk: Kijk hier eens:
http://www.marineschepen.nl/marschepen/images/todaro2.jpg
Daar zie je de Italiaanse "zusjes" van de U-32.
6 buizen, deels zichtbaar op deze foto:
todaro2.jpg

De verklaring van Lex m.b.t. die opening boven op de boeg lijkt me redelijk plausibel.
Nergens zie je die op het echte schip terug.

Laatst bewerkt:
hallo

dus zes buizen
dan hebben ze der toch twee weg geschoept op de foto
wat het uit de boot stappen van seals en dergelijke betreft
mijnen gaan door dezelfde pijp als de torpedo's
maar of je een duiker door een pijp van 553 krijgt????

groetjes raf

ps op die andere links kan je wel goed de schroefen zien waar de huid platen mee vast zitten

Hoi allemaal

Alvast weeral bedankt voor jullie reacties,
wordt vervolgd.

Groetjes

@ Raf,

Als ik mij niet vergis is één van de "nooduitgangen" van een onderzeeër de torpedobuizen, maar dat is inderdaad krap.
Duikers en kikvorsmannen verlaten het schip meestal via de luiken in het dek, want daar zitten "voorkamers" voor die je alvast de druk van buiten meegeven.

Groetjes Josse

hallo josse

inderdaad de torpedo buizen kunnen gebruikt worden als NOOD uitgang
maar dan heeft de persoon alleen een zwemvest en soms een klein lucht systeempje bij
een duiker met pak en toebehoren zou het inderdaad wat krap vinden door zo een buis te moeten gaan
en zo een buis is niet glad van binnen er zitten ook nog geleidings rails in

groetjes raf

Back