Bouw van een Ju 87 Stuka

Bevestiging van het hoofdlandingsgestel:

Tap endjes met dwarsborging.
Kopie%20van%20Maingear%201.JPG

Beide geplaatst met en zonder bekleding. Het systeem is verend, maar moet nog met zilver worden gesoldeerd en voorzien worden van borgboutjes.
Kopie%20van%20Maingear%202.JPG

En zo gaan we steeds weer een stukje verder.
Kopie%20van%20IMG_2466.JPG

De vleugel is geplaatst en bevestigd.

En de tweede pop? Wel die is gevonden bij mijn favoriete winkel in Waalwijk.

Dus dit is de kist waar we het gisteren over hadden...

Ziet er indrukwekkend uit! :thumbsup:
Ik blijf het volgen. 8O

Begint er mooi uit te zien, Piper.
Nette aansluitingen trouwens van de vleugel en romp.

Ben je er trouwens al uit hoe je de motor koeling verder gaat regelen? met name waar je de retour lucht uit zal laten gaan?

ik heb er ook 1 gekocht!
Mijne is 10 juli klaar.

Ik denk niet dat ik hem dit jaar al vliegklaar heb.. dat is niet de inzet. Wil er vanaf volgend jaar mee vliegen.
En ik denk er heel serieus over na deze electro te gaan maken. Maar dan wil ik eerst wat meer info verzamelen over die geluidssystemen.

Peter

zo, vandaag kwam dpd langs met een kadootje uit hongarije.. tada! De stuka is er!

Voor degene die zei dat het een simpel in elkaar zet dingetje is.. forget it.. je heb echt een hele hoop te doen voordat hij klaar is.
Hij is wel lekker compleet.. wielpoten poten erbij, mooi carbin spinnertje.. super!

Peter

Ah, dan verwachten we binnenkort weer een nieuw bouwdraadje hiervan, toch :roll:

Terug van vakantie en de motor besteld bij RCVEngines in Engeland. Daar weet men wat leveren is. de 17 besteld en de 18 (jawel vandaag) al thuis. :D

RCV%2090%20compleet.JPG

En volledig: motor - plug - uitlaat - starthulpstuk (want je kan hem niet starten door de prop rond te draaien) - bevestigingsplaat - boutjes en inbussleutels.
----- O ja, morgen komt de orginele propellor 15 x 13. Was ik vergeten belijk mee te bestellen. :oops:

Peter Pankras zei:
... En ik denk er heel serieus over na deze electro te gaan maken. Maar dan wil ik eerst wat meer info verzamelen over die geluidssystemen...
Een fabrikant van geluidsgeneratoren, twee films van mooie 2 meter P47 Thunderbolt met Hacker outrunner en dummy radial engine:
www.benedini.de

Voor goede/luidere geluidsweergave, vooral de lagere frequenties, zou ik de speakers inbouwen in een gesloten kast.

En Peter, plaats je bouwvorderingen maar bij op dit draadje. Mijn model zal van de winter klaar zijn en ik verwacht in maart zijn luchtdoop zal gaan krijgen.

Heb alles klaar om de motor in te laten lopen, nog even morgen brandstof aan laten maken zodat in de middag de motor kan laten zien en horen wat hij in zijn mars heeft.

De motor is gedurende het weekend ingelopen. Meer dan twee uur gedraaid en 3 1/2 liter brandstof verbruikt.

Vandaag is de RCV ingebouwd.

Mounted%201.JPG

Nu de rest nog.

Jep, pracht motortje :D

Maar wat is dat voor een onzin, je kan niet via de prop starten? Ik doe niet anders. Ok, het moet niet rond het vriespunt zijn, dan wordt het moeilijk en gaat de startmotor er op (ook aan de voorkant......). Maar als het gewoon lekker weer is, een paar slagen, soms gewoon 1 keer en lopen maar.

Let op dat je dat tuutje, wat je nu nog net ziet zitten aan de boven kant helemaal rechts, voorziet van een slangetje en weg laat lopen. Daar komt een ongelooflijke hoeveelheid bende uit. Maar dat had je misschien al gemerkt bij het inlopen.

Had je bij het inlopen geen problemen met de koeling? Deze motor koelt bijzonder slecht als je geen schoepen gebruikt om de lucht tussen de ribben te krijgen.

Heb het nog niet geprobeerd, maar het starten aan de achterkant bevalt best.
Met het inlopen had ik geen probleem met de koeling en uit dat tuutje: ongelooflijk wat een bende komt daar uit.
In de kist heb ik dat opgelost door een pijpje naar buiten te laten lopen. Gedurende het vliegen zal de onderkant wel aardig smerig en vettig worden.

Back