Bouw van een Ju 87 Stuka

Ook de uitlaat valt helemaal weg in de cowling. Rondom de uitlaat moet ik een luchtgeleider inbouwen zodat de motor optimaal gekoeld wordt.

Muffler%201.jpg

Inderdaad waarom zouden we moeilijk doen als het ook makkelijk kan :D , ziet er mooi uit ik kom hem wel eens tegen op het veld.

Groeten Tim.

Mooi toestel!
Toch nog een vraag, hoe heb je de luchtkoeling geregeld? Het kan zijn dat de kant vanwaar de foto is genomen het verdoezeld, maar het lijkt er op dat er niet veel gekoeld wordt.

Doordat de koelribben haaks op de vliegrichting staan en de spinner de gehele voorkant afschermd, ben ik verplicht om de koeling zoals op de
tekening uit te voeren.

Koellucht.JPG

De inlaat is ongeveer een derde van de opening waar de lucht weer weg kan. De praktijk zal het leren. 8)

Heb je ook foto's van de beffel? Op zich zou het goed moeten kunnen werken, vraag me alleen af wat die luchtstroom boven in de kap gaat doen wat betreft wervelingen.

Heb nog geen foto's, want het is nog in een voorbereidene fase. Over wervelingen, dat moet ik uitvinden, waarschijnlijk aan de bovenkant een afronding maken. De lucht hoeft er alleen maar over de motor te worden geleid en de uitlaatopening is groot genoeg.

Zogauw ik het gereed heb zal ik de foto(s) op dit draadje plaatsen. :D

Zie ook de foto geplaatst op: Ma Augustus 21, 2006 9:03 pm

"beffel" moet zijn Baffle of in het nederlands luchtgeleider.

Vraag me ook een beetje af wat de lucht boven in de kap gaat doen.
Er zullen hier toch wervelingen ontstaan die de effectiviteit van de koelluchtstroming zullen doen afnemen.

En het lijkt er juist op dat de koeling van zeer belangrijke factor is bij de RCV motoren gezien het feit dat Arvid zijn Corsair ook een beetje last heeft van warmlopen.

Succes in ieder geval.

Het eind begint in zicht te komen. Nu de motorkap nog spuiten, de nodige electronica plaatsen zwaartepunt controleren en dan naar het veld.

Kopie%20van%2002210001.JPG

Back