Hierbij mijn Kosmo-3 romp....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank je, Wil. het vliegen op Hedel heeft het afgelopen jaar door de ziekte en het overlijden van mijn vader praktisch stil gelegen, maar ik hoop het komend seizoen weer op te pakken.
Dat zou je denken, maar de tandwielen zijn ook kleiner, en de bestendigheid tegen flutter en dergelijke dus ook.Vroeger was een 3 kilo servo al heel wat, tegenwoordig haal je dat met een micro servo.
Dus het kan allemaal veel kleiner en lichter.
Ik doe dat voor de "sluitende" beplanking (dus waarmee je de vleugel dicht maakt en er niet meer bij kan) met contactlijm: dan hoef je geen spelden te gebruiken, en zit het in één keer muurvast.Dan teken ik af waar de liggers zitten zodat ik weet waar de spelden moeten komen.
Dan neem ik verdunde witte houtlijm en smeer op de plek waar de liggers zitten de beplanking in met de waterachtige lijm.
Daarna smeer ik gewone witte houtlijm op de ligger, spanten en alles wat ook maar in contact komt met de beplanking.
Nou... laat maar komen hoor, die energie!Helaas voor jullie krijg ik dan nog meer energie.